Trumf og Trumf Visa

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av Darkcho, 12. sept 2013.

  1. Fredrik81

    Fredrik81 EBG BA Sølv og HHGull

    Innlegg:
    2,838
    Likes mottatt:
    2,661
    Bonuspoeng:
    113
    Poenget mitt er, som flere vet så koster det butikkene noen prosent av summen ved bruk av kredittkorts. Det er en del av dette vi som forbrukere får igjen i form av poeng/trumf. Tar man ut penger eller overfører mellom privatpersoner så må kosten for poengene komme fra en plass, noen må trekkes for "kjøpet/overføringen"(som du sier de taper penger med det blir ufordelaktig mye ved bruk av kredittkort). Debit kort har som regel veldig lave kost i forhold til kredittkort det er også derfor mange kun tar disse, og/eller eventuelt legger til 3-4% av kjøpe summen ved bruk av kredittkort. Så at disse kan brukes med vipps er ikke like rart som kredittkort. Jaja blir helt sikkert noen som misbruker dette så da vil nok dette forsvinne, eventuelt så legge de til et gebyr for kredittkort. Ingenting i livet er gratis selv om man kan tror det :)
     
  2. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,505
    Likes mottatt:
    34,362
    Bonuspoeng:
    293
    Det stemmer at noen men ikke alle kredittkort som kan registreres i vipps gir bonusuttelling når en bruker vipps. Sjekk nettsiden deres, men jeg mener det er max 5000 per 3-5 døgn og max 150.000 i omsetning i året gjennom vipps systemet for en privatperson som maksimale beløp.
     
    Fredrik81 liker dette
  3. lMartin

    lMartin Jeg var ung og trengte poengene! InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,975
    Likes mottatt:
    6,293
    Bonuspoeng:
    183
    Er det noen som vet hvor lang tid det for å få poeng fra Radisson Blu? Jeg hadde mitt først opphold på Radisson Blu med ViaTrumf i begynnelsen av Februar og den står fortsatt som "Bekreftet".
     
  4. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,367
    Bonuspoeng:
    183
    Det kan ta si tid, men det ramlar som regel til slutt inn litt Trumf på konto. Så ein fin, solrik dag i løpet av sommaren, når frøknene i parken har dei kortaste sommarkjolane på og vinden er akkurat passe sval til å opne ei flaske kvitvin, vil du kanskje plutselig få ei melding frå AwardWallet om 47 kr + på trumfkontoen. :)
     
  5. Krjemb

    Krjemb Senior Medlem

    Innlegg:
    526
    Likes mottatt:
    1,349
    Bonuspoeng:
    93
    Til informasjon tilbyr Trumf forsinkringer fra i dag. Se https://www.trumf.no/fordeler/forsikring/
    Trumf Forsikring gir deg 3 % Trumf-bonus på alle nye forsikringer i ett år, deretter løpende 1 % Trumf-bonus.
     
  6. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    • Kun bookinger på Hotels.com gjort via Bookinger med Rewards knappen gir grunnlag for Rewards netter. Man kan likevel velge å samle bonus uten Rewards selvom man er medlem på Hotels.com. På denne måten kan medlemmet selv bestemme om han/hun vil tjene høyere bonus eller spare Rewards netter.

    Hva er dette bonus det er snakk om her?
     
  7. DanH

    DanH Senior Medlem

    Innlegg:
    1,197
    Likes mottatt:
    1,979
    Bonuspoeng:
    113
    Du kam velge mellom "liten" viatrumf bonus + reward netter eller høy viatrumf bonus uten reward netter. Screenshot_20170617-012233.jpg
     
    Misterix liker dette
  8. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
  9. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Ser på Expedia+ via ViaTrumf. Det står at man må ha minimum 3500 Expedia+ poeng for og kunne betale/delbetale for hotel overnatting.

    Er det noen som vet hvor mange Expedia+ poeng det faktisk koster å booke et rom for f. eks en natt? Er det fastpris på 3500 poeng på alle hoteller eller det forskjellig fra hotel til hotel, rom typer, datoer osv osv? Har prøvd å lese meg rundt på Expedia men kan ikke finne noen oversikt ala det f. eks Club Carlson har hvor det alltid står hvor mange peong et rom koster.

    Er det 3500 poeng som gir en gratis natt? Grunnen til at jeg lurer er jo fordi Expedia gir jo endel mer i Trumf bonus i forhold til hotels.com, hvert fall hvis man skal samle reward på sistnevnte.

    Det må vel finnes hvert fall en reiselgad bonusfreak her inne som alt har regnet opp, ned, fram og tilbake angående hvilket program i forhold til både Trumf Bonus, gratis natt og pris som faktisk er best? :D (Sjekket et hotel bare på en dato og prisen så hvert fall ut til og være nesten helt lik).
     
  10. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,355
    Likes mottatt:
    1,272
    Bonuspoeng:
    113
    Hei!

    Du trenger ingen fast poengsum.
    Min siste transaksjon ser slik ut:
    14 106 poeng fra Expedia+ brukt -2 015,19 kr

    Dette var på et VIP hotell hvor poengene teller dobbelt.
    På et vanlig hotell vil 7000 poeng tilsvare 500 kr.
     
    Last edited: 30. juni 2017
  11. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Så med andre ord er da 3500 poeng 250NOK og man må da utenom VIP hotellene ha 14 000 poeng for at dette skal telle som minus 1000NOK i prisen?

    Det er vel også 2 poeng pr 8 kroner ved bestilling + 10% boost for sølv og 30% boost for gull?

    Får man kvalifiserende overnattinger mot status på på alt av overnattinger selv om man f. eks velger å delbetale en natt med poeng, eller må overnatting være betalt 100% med penger?
     
  12. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,355
    Likes mottatt:
    1,272
    Bonuspoeng:
    113
    Svaret er ja på de to første spørsmålene. Du får i tillegg, som silver eller gold, 250 ekstra poeng per opphold på +VIP-hotell. Du kan også få doble poeng ved å bestille via app, men da gir du mest sannsynlig avkall på cashback, så det lønner seg nok ikke.

    Angående det siste spørsmål. Du får 2 poeng pr 8 kroner (+ evt gull/sølv bonus) for den delen av prisen du betaler selv. Du får ikke "poeng på poeng".

    Edit: Mulig jeg misforstod det siste spørsmålet. Jeg vil tro at "en natt er en natt", uavhengig av hvordan den betales, men her er jeg på tynn is.
     
    Misterix liker dette
  13. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    Vet du om poengene bare har 18 måneders levetid eller holder det bare med at man har aktivitet på kontoen så holdes poengene i live?
     
  14. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,355
    Likes mottatt:
    1,272
    Bonuspoeng:
    113
    Poengene går ikke ut på dato så lenge du har aktivitet på kontoen.

     
    Misterix liker dette
  15. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    @freddyen
    Hvordan syns du egentlig tilgjengeligheten på VIP hoteller er da? Tenker da på f. eks antall, destinasjoner etc. Opplevd noen gode oppgraderinger hvis det er gull du har?

    Er du generelt fornøyd med programmet eller er det noe spesielt eller andre ting du syns jeg trenger å vite om som det er greit å få med seg? ;)

    Takk for all infoen btw! :)
     
  16. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,355
    Likes mottatt:
    1,272
    Bonuspoeng:
    113
    Hei igjen

    Jeg har faktisk aldri brukt et +VIP hotell tidligere.
    I sommer har jeg to opphold, så da vil jeg helt sikker kunne si mer om dette.

    Du har som gold+ kunde tilgang til egen kundeservice som er tilgjengelig 24/7, men
    jeg har aldri hatt behov for å kontakte dem.

    Oversikt over hotellene finner du her:
    https://www.expedia.no/rewards/vipaccess

    Jeg velger Expedia først og fremst pga. god cashback.
    Poengene blir en liten ekstra bonus, men ikke nok til at jeg velger Expedia foran andre om prisen er høyere totalt sett.
     
    Misterix liker dette
  17. Misterix

    Misterix Veteran

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    3,576
    Bonuspoeng:
    113
    @freddyen Finnes det noen Expedia kredittkort for oss som er bosatt i Norge? Ser hvert fall ut som den har for f. eks USA.
     
  18. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,355
    Likes mottatt:
    1,272
    Bonuspoeng:
    113
    Nei, det finnes ikke.
    Expedia regnes som reisebyrå så du kan bruke kort som gir rabatt innenfor den kategorien (feks yABank/YXVisa/VIPCredit) og få en ekstra god deal i kombinasjon med cashback.
     
    Misterix liker dette
  19. freddyen

    freddyen Senior Medlem

    Innlegg:
    1,355
    Likes mottatt:
    1,272
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har fått melding fra Expedia om fordelene knyttet til ett av mine opphold som +Gold.
    Tidlig/sen utsjekk, oppgradering ol. kan vel aldri garanteres, men det er supert at de informerer om fordeler som er mer låst. Meldingen kommer ca en uke før reisen.


    Hei, Freddyen

    Vi kan med glede bekrefte at HotelXYZ, et +VIP Access-hotell, vil tilby deg følgende fasiliteter:

    - 20% rabatt på drikke
    - 20% rabatt på middag (per dag)

    Som medlem av +gold kvalifiserer du for eksklusive fordeler på +VIP Access-hoteller over hele verden. Våre +VIP Access-hoteller velges ut basert på deres enestående kundeservice og gode gjesteanmeldelser.
     
    Misterix liker dette
  20. TElg78

    TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

    Innlegg:
    1,097
    Likes mottatt:
    1,460
    Bonuspoeng:
    113
    Leste det på Facebook i dag:

    Trumf Hei! Nei, det blir ikke trippel-trumf i juli. Ha en fin sommer. [​IMG]:)

    Da må jeg ikke vente lengre...
     
    Shyneno liker dette

Del denne siden