USA - ESTA, visum, innreise (samletråd)

Tråd i 'Reisemål' startet av peterfox, 23. jan 2015.

Tags:
  1. johanna

    johanna Nytt Medlem

    Innlegg:
    18
    Likes mottatt:
    81
    Bonuspoeng:
    13
    Rookie svar her, men det er vel 4000 i beløpsgrense på SAS MC så vidt jeg har skjønt. Ingen andre som kommenterte akkurat det her, så da ble jeg litt usikker - men dobbeltsjekk bakover i tråden og se om ikke du finner noe info om det. :) Lykke til!

    Edit: Og joda, det var det visst noen som hadde kommentert. Sånn går det når man multitasker og er treig med postinga ;) Edit2: Og det var du selv ja... tar helg nå jeg. :D
     
    Bonusduk liker dette
  2. Sonictravel

    Sonictravel Veteran

    Innlegg:
    2,925
    Likes mottatt:
    29,252
    Bonuspoeng:
    183
    Kan bruke opp til kredittgrense på vanlig kjøp i butikk også samt få poeng for det
     
  3. Markal

    Markal Senior Medlem

    Innlegg:
    548
    Likes mottatt:
    743
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk nettopp faktura for bompenger i vipps. Dette er ikke vanlig efaktura, men noe sært via digipost eller noe. De kommer derfor ikke inn i payr
    Tidligere kunne man velge kredittkort for disse, men kortene er ikke mulig å velge. Kun bankkonto. Er dette endret i det siste?
     
  4. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,973
    Likes mottatt:
    2,274
    Bonuspoeng:
    113
    Litt usikker på spørsmålet så jeg vet ikke om jeg svarer rett... Men før kunne man betale faktura fra Fjellinjen med kort fra deres side, men dette har blitt borte for et par måneder siden...om det er det du spør om :)
     
  5. Markal

    Markal Senior Medlem

    Innlegg:
    548
    Likes mottatt:
    743
    Bonuspoeng:
    93
    Njæi... Tidligere kunne man betale faktura fra vegamot (bomselskap i trondheim) med kredittkort på vipps. Det kan man ikke nå lenger :(
     
  6. samtom

    samtom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    442
    Likes mottatt:
    903
    Bonuspoeng:
    93
    Ta skjermbilde av kid/konto/etc og legg inn i Payr bare?
     
  7. BDUflyer

    BDUflyer Medlem

    Innlegg:
    134
    Likes mottatt:
    105
    Bonuspoeng:
    43
    Er det innafor å betale Eurocard-fakturaer i Payr med SAS MC Premium? Begge kortene administreres av SEB-bank, så kanskje ikke så lurt?
     
  8. awt

    awt Senior Medlem

    Innlegg:
    789
    Likes mottatt:
    1,923
    Bonuspoeng:
    93
    Vet SEB-bank i det hele tatt hva man faktisk betaler via Payr? Får de opp annen info enn "Payr"?
     
  9. ccurrahee

    ccurrahee Fly sa du?

    Innlegg:
    10,182
    Likes mottatt:
    36,742
    Bonuspoeng:
    293

    Side du nå nesten svarte deg selv. Ja det går fint å betale en rekning på 20K via Payr, du må bare forholde deg til maksgrensene på forbrukt på det korte du vil belaste. Og dermed dele opp regningen.

    Payr opererer ikke med noen renter, men kredittkortet du betaler fra, gjør det. Og det er greit å legge merke til at både Payr og feks curve og Revolut har maksgrenser for forbruk før det påløper gebyrer på forbruk. Så det er greit å ha styr på hvilke gebyrer en eventuelt er villig til å betale for å få kjørt forbruk gjennom diverse kort.
     
    johanna liker dette
  10. BDUflyer

    BDUflyer Medlem

    Innlegg:
    134
    Likes mottatt:
    105
    Bonuspoeng:
    43
    Ikke sikkert, men når det som blir betalt i Payr har samme beløp som det som blir innbetalt fra Payr på det andre kortet som er registrert på meg med kort tid imellom, så kan de nok fange det opp vil jeg tro, og kanskje reagere på det hvis strikken tøyes for langt. Jeg har for øvrig ikke betalt Eurocard-regninger med SAS MC enda.
     
  11. Markal

    Markal Senior Medlem

    Innlegg:
    548
    Likes mottatt:
    743
    Bonuspoeng:
    93
    God idé. Laster bare ned pdf og legger inn i payr :)
    Litt pes, men hva gjør man ikke for 60 bonuspoeng :rolleyes:
     
    sness liker dette
  12. samtom

    samtom Aktivt Medlem

    Innlegg:
    442
    Likes mottatt:
    903
    Bonuspoeng:
    93
    Alle monner drar osv :)

    Mulig du til og med kan ta åpne fakturaen hvor kid/konto er synlig og bare ta bilde av skjermen med Payr appen. Eventuelt åpne den via mobilen og ta skjermbilde og laste det opp til Payr. Det er innebygd bilde/kamerafunksjon for "scanning" av faktura der :)
     
  13. awt

    awt Senior Medlem

    Innlegg:
    789
    Likes mottatt:
    1,923
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg er helt enig i at det er noe man bør unngå, og at det blir over kanten, men tviler på at det har noen praktisk betydning egentlig. Man kan jo dele opp betalingen, evt. betale halvparten via nettbank.
     
    BDUflyer liker dette
  14. Mortenh

    Mortenh Nytt Medlem

    Innlegg:
    28
    Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    3
    Man får ikke EB poeng ved bruk av DNB Saga MC ved betaling av fakturaer i Payr, men teller bruken for å nå omsetningskravet på kr 100.000,- for 10.000,- statuspoeng fra DNB? Og gjelder omsetningen per kalenderår?
     
  15. Markal

    Markal Senior Medlem

    Innlegg:
    548
    Likes mottatt:
    743
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, det måtte skjermbilde til. Payr klarer ikke å lese pdf.
    Problem nummer 2 er at fakturaen fremdeles ligger i vipps og det går ikke an å slette den. Det står "blir betalt 15.04" på den. Litt spent på om den betalinga går automatisk.
     
  16. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,789
    Likes mottatt:
    21,903
    Bonuspoeng:
    293
    Ser ikke problemet. Eurocard-fakturaen er en reell faktura og bør dermed kunne betales direkte i Payr uten at kortutsteder skal reagere.
    Hvis du derimot etterpå betaler SAS MC-regningen med enda et kort tøyer man strikken.
     
  17. awt

    awt Senior Medlem

    Innlegg:
    789
    Likes mottatt:
    1,923
    Bonuspoeng:
    93
    Det jeg mente var over kanten var å betale kortregning med samme kort. Jeg tviler på at kortutsteder faktisk ser man gjør det, og ikke får opp noe annet enn "Payr", men det spørs om det er verdt å teste det for mye.
     
  18. PetterX

    PetterX Aktivt Medlem

    Innlegg:
    355
    Likes mottatt:
    87
    Bonuspoeng:
    28
    ...derav ordet kredittverdig for x-antall tusen kroner.

    Hvordan jeg benytter denne kreditten mener jeg må være opp til meg, men nå har jeg aldri tatt meg tid til å lese noen vilkår. Man kan uansett betale det ene kredittkortet med det andre i flere år og det går jo ut på det samme.

    I mellomtiden kan man feks. sette beløpet man skulle ha betalt i aksjer.

    Jeg pleier å variere med forskjellige kort, men ved en glipp i ny og ne har jeg betalt med samme kredittkort uten noen form for reaksjon. Skulle det dukke opp en reaksjon så kaster jeg kredittkortet og får meg et nytt. Ser ingen problemer...
     
  19. mysterio90

    mysterio90 Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Slik jeg har forstått det kan man betale opptil kr4000 i regninger med SAS MC via Payr hver 4.dag for å få poeng.
    Hvordan er det i de tilfeller hvor det i SAS appen står "Betalt 5.april, bokført 8.april"? Begynner de 4 dagene den 5.april eller 8.april?
     
  20. Xflipper

    Xflipper Veteran

    Innlegg:
    4,206
    Likes mottatt:
    3,144
    Bonuspoeng:
    113
    5 april. Bare prøve, du får bare en feilmelding under betaling om du er for tidlig ute ;)
     
    mysterio90 liker dette

Del denne siden