USA - ESTA, visum, innreise (samletråd)

Tråd i 'Reisemål' startet av peterfox, 23. jan 2015.

Tags:
  1. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,690
    Likes mottatt:
    872,284
    Bonuspoeng:
    293
    På EWR blir de med gammel ESTA (brukt før) sluset i en kø og de med ny ESTA sluset i en annen kø ...
    Med barn med nye ESTA må dere jo gå i køen for ny ..
     
  2. haakonks

    haakonks Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,395
    Likes mottatt:
    10,381
    Bonuspoeng:
    183
    Jepp, så lenge barne har pass så er det bare å søke ESTA.

    PS! Pass på å linke til de ofisielle ESTA-sidene, og ikke til tvilsomme 3. parter...
    https://esta.cbp.dhs.gov
     
    Avixlo, jgroneng, Lillegutt and 2 others like this.
  3. TElg78

    TElg78 TravelElg - The Moose Is Loose

    Innlegg:
    1,100
    Likes mottatt:
    1,470
    Bonuspoeng:
    113
    Oh... det har jeg ikke sett :D Takk for tipset ;-) Chattet med Fjordkraft. De kunne ikke matche. Kommer ca. til å være det samme til slutt, men GE har ingen bindingstid. Det er bra. Så jeg kan hente inn TRUMF og så vurdere på nytt.
     
    Last edited: 25. nov 2019
    Storbaba liker dette
  4. bglio

    bglio Nytt Medlem

    Innlegg:
    10
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Der var det slutt for PayR (?)
     
  5. cahudtwa

    cahudtwa Medlem

    Innlegg:
    65
    Likes mottatt:
    10
    Bonuspoeng:
    8
    Gjør det igjen? Jeg har hoppa mellom Ice, Talkmore og Onecall som en kanin siste årene. Kan ikke huske sist gang jeg betalte mer enn 99 for 50gb.
     
    TElg78 liker dette
  6. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,789
    Likes mottatt:
    21,903
    Bonuspoeng:
    293
    Oppdatert førsteposten.
     
    TElg78 liker dette
  7. Sikiduck

    Sikiduck Senior Medlem

    Innlegg:
    689
    Likes mottatt:
    1,219
    Bonuspoeng:
    93
    kan man få tilbudet flere ganger da?
     
  8. sam11net

    sam11net Senior Medlem

    Innlegg:
    710
    Likes mottatt:
    395
    Bonuspoeng:
    63
    Har du testet ?
     
  9. Raffen

    Raffen Nytt Medlem

    Innlegg:
    34
    Likes mottatt:
    17
    Bonuspoeng:
    8
    2,5% fee pr transaksjon.....
     
  10. sam11net

    sam11net Senior Medlem

    Innlegg:
    710
    Likes mottatt:
    395
    Bonuspoeng:
    63
    Det kan jeg lese, men har du testet det med norsk kredittkort?
     
  11. Raffen

    Raffen Nytt Medlem

    Innlegg:
    34
    Likes mottatt:
    17
    Bonuspoeng:
    8
    Jeg har ikke testet men 2,5% fee gjør at jeg ikke finner det interesant.
     
  12. sam11net

    sam11net Senior Medlem

    Innlegg:
    710
    Likes mottatt:
    395
    Bonuspoeng:
    63
    Okey, men det var igrunn ikke mitt spørsmål, men nå vet jeg ihvertfall det :)
     
    cahudtwa liker dette
  13. PetterX

    PetterX Aktivt Medlem

    Innlegg:
    355
    Likes mottatt:
    87
    Bonuspoeng:
    28
    Kickback gir deg noen kroner!

    Jeg tipper strøm hos Viatrumf har resultert i diverse klager til forbrukertilsyn pga. manglende trumfutbetalinger.
     
  14. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,431
    Likes mottatt:
    4,335
    Bonuspoeng:
    113
    Noen testet plastiq tidligere i år og da støttet de ikke norske mottakere. 2.5% gebyr skremmer meg ikke nødvendigvis bort, hvis det er det som skal til for å få tak i neste CT. I verste fall betaler man da 3750 kr for en CT, og en CT kan være verdt mye mer enn dette. I beste fall mangler man bare litt for å komme i mål, og da blir det jo enda billigere.
     
  15. sam11net

    sam11net Senior Medlem

    Innlegg:
    710
    Likes mottatt:
    395
    Bonuspoeng:
    63
    Så du vet ikke om noen som har prøvd dette med Norsk kredittkort.
     
  16. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,431
    Likes mottatt:
    4,335
    Bonuspoeng:
    113
    Nei, det ser ut til at du blir førstemann! Gi oss en rapport om hvordan det gikk :)
     
  17. sam11net

    sam11net Senior Medlem

    Innlegg:
    710
    Likes mottatt:
    395
    Bonuspoeng:
    63
    hehe... tror jeg lar deg prøve først, jeg vill ikke virke frekk :p:p
     
  18. Jojo

    Jojo Medlem

    Innlegg:
    88
    Likes mottatt:
    93
    Bonuspoeng:
    18
    Laget meg en konto på plastiq.com for å sjekke ut forholdene, og det ser ikke veldig lyst ut for oss bonusjegere:
    • Støtter ikke å legge til mottakere i Norge.
    • Krever at betalinger går til "legally registered business" - ikke privatpersoner.
    • For å gjøre bankoverføringer må du verifiserer deg med kode sendt eller ringt opp til din telefon, men de støtter kun telefonnummer fra USA og Canada.
    • I tillegg til standard-fee på 2,5%, kommer det et tillegg på $50 for internasjonale overføringer som er på mindre enn $20.000. Her kan diverse signup-bonuser og referals gi deg noen såkalte FFD (fee-free dollars), men jeg vet ikke om disse omfatter både standard-fee og tilleggs-fee for internasjonal overføring.
    • American Express er for øvrig heller ikke støttet på internasjonale overføringer.
    Det er med andre ord ganske mange hinder du skal overkomme for å få brukt Plastiq til å sende penger til Norge. Så med mindre du har et amerikansk eller kanadisk telefonnummer, er muligheten vi sitter igjen med å sende en papirsjekk til noen i USA eller Canada.

    Tror jeg står over...
     
    cahudtwa liker dette
  19. sam11net

    sam11net Senior Medlem

    Innlegg:
    710
    Likes mottatt:
    395
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har også registrert meg, og det går fint å registrere norsk telefon. Jeg får kode tilsendt.
    Formatet på siden støtter også bare usa/canada adresser, men det går fint å registrere norske kort, om du bare tilpasser deg litt.

    Norge står ikke oppført på listen over land som direkte støttes, men det virker som det bare er en copy/pase fra de land som er i EU. (jeg bare tipper siden norge ikke er der) men sverige og danmark er der.

    Formatet på informasjon du må fylle ut passer heller ikke til Dansk eller Svensk standard, men det er oppført som støttet.
     
  20. Jojo

    Jojo Medlem

    Innlegg:
    88
    Likes mottatt:
    93
    Bonuspoeng:
    18
    Prøvde selv å verifisere meg via SMS med +47 foran, og det fungerte her også. Moro, siden de flere ganger presiserer at de kun støtter amerikanske og kanadiske telefonnummer :) For å fullføre verifiseringen må jeg dog laste opp enten et bilde av pass/førerkort, eller av meg selv som poserer med et ID-kort, så tror jeg stopper her.

    De skriver på FAQ-siden sin at de kun støtter EU-land i Europa, men at du kan sende dem en e-post hvis du ønsker å sende penger til land som ikke er listet opp i utgangspunktet. Men igjen, skulle du komme forbi dette hinderet, får du fortsatt ikke brukt American Express, det venter sannsynligvis en saftig fee, og de krever at betalingen går til en bedrift og ikke privatperson.
     
    Last edited: 26. nov 2019

Del denne siden