Jeg reiste sjøfly fra Victoria til Seattle og immigrasjon var helt normal, men siden vi bare var 6-7 stk på flyet gikk det fort.
Tenker umiddelbart at du skal vurdere utvalget og prisen på flybilletter og finne en reiserute god opplevelsesrik reiserute i de to landene, istedet for å planlegge reisen ut fra en hypotetisk ventetid i migrasjon.
Planen er videre til Calgary med fly uavhengig av hvor turen starter. Hvordan er det å fly fra USA til Canada og motsatt med norskt pass? Er det full sjekk og hele balletten da også, som på fra europa?
Det er lettere å komme inn i Canada fra USA enn fra Europa til Canada, da er det nesten like slitsomt som inn i USA fra Europa. I alle fall hvis man kommer inn til Toronto. Jeg fløy fra Seattle til Toronto og det var ikke noe stress. https://insideflyer.no/forums/threads/to-voksne-herrer-flyr-igjen.14153/
Enig med deg ... en spennende rute er å ta buss/ferge til Victoria på Vancouver Island og ta sjøfly derfra. En flott flygning som flyr over øyene og lander inne i Seattle. https://www.kenmoreair.com/destinations/victoria-inner-harbour/
Dette er vel bare en gjeninnføring av forbudet som Trump lempet på i det han var på vei ut av det hvite hus?
Nå er vi vel negative her. USA har innreiseforbud hvis man har tilbrakt de siste 14 dagene i et eller flere av 30 land, Norge er ett av dem. Dessuten, nå går det veien. Opp med hodet, i løpet av de neste 6 måneden er vi ute fra den lista
Jeg også. Snakker en del med familie som bor der borte, og de har ingen betenkeligheter med å få besøk nå. Det kommer selvfølgelig an på hvor man reiser, og hva man gjør der borte. Litt som her hjemme.
USA står uansett ikke på lista over reiseland i den neste tiden... Sånne folk må jeg for tiden ikke besøke. 50 % galinger... Bare Canada og noen land i Europa er neste.
Har familie der selv. Da Capitol Hill ble stormet spøkte kusinen min med at de vurderte å flytte til Norge ..
Jeg klarte i går ikke å belaste Resurs Flying Blue MC med Payr, men det har gått tidligere. Payr tok derimot SAS Mastercard MC, men jeg vet ikke om det blir poeng ut av det enda. Må vente til det blir bokført.
SAS Mastercard blir poeng med payr (testa i januar). Men det er jo avgift fra første krone så om det lønner seg i det lange løp er jo noe å regne på..
Vurderer biltur i Nord-Amerika neste år. Hvordan er det med innreise til USA fra Canada, med bil? Selvfølgelig vanskelig å si hvordan det blir "etter korona", men hvordan var det før? Enkelt? Tenker å fly til feks Toronto, kjøre rundt i Canada og østlige USA et par uker, og så reise hjem fra USA eller Canada. Er det enklere å fly over grensen? Eller funker det fint å ta leiebil over grensen?