Opplevde faktisk med Lufthansa/United før pandemien at de ikke fikk opp gyldig ESTA i demmes datasystemer, så hadde jeg ikke hatt papirkopi så hadde det blitt denied boarding. Så anbefaler å ha den skrevet ut i håndbagasjen... Som sagt, better safe than sorry.
Ja, jeg var litt upresis der. For egen del, og flyselskapet sin del, kan det være fornuftig med papir i bakhånd. Det var grensepasseringen inn i selve USA jeg mente å kommentere
Er enig i det men som nevnt over her, papir kan være kjekt å ha når "computer says no" Skal sies at det er 4-5 år siden, men kom til et hotell i Barcelona hvor de påsto jeg ikke hadde noen romreservasjon. Viste frem bekreftelsen på telefonen, men de var egentlig lite interessert i å se på den (hadde sikkert ikke med seg brillene den dagen). Skulle sikkert klart å tvinge de til å se på telefonen min, men klarte etterhvert å grave frem en papirutskrift fra kofferten og overrakte den og da tok de det av en eller annen grunn litt mer seriøst og etter mye uffing og mumling så fant de meg tydeligvis igjen.
NCC MC og Komplett Bank gir bonus/cashback. Husk å velge kredittkortalternativet. Det funker ikke via Vipps! Jeg har ikke lenger FB MC.
Fant ikke noe CCC i mitt pass fra 2019, men skjønner at det er enda nyere pass som har fått bokstaver med som en del av "nummeret"... Fant artikkelen med advarselen fra SAS, legger den ved her, for andre som måtte lure
Muligens litt OT, men tenkte det var greit å ta det her istedenfor å lage en ny tråd; Noen som vet hvor lenge før avgang man bør være på JFK? Reiser til Brussel med Brussels Airlines i C. Leser 3 timer noen steder, men det høres jo voldsomt ut?
Jeg reiste JFK-BRU med samme selskap og klasse for 2 uker siden. Jeg fikk ikke sjekket inn via mobil, men business hadde da egen skranke for innsjekk, så det gikk raskt. Brukte litt tid i sikkerhetskontrollen, men når du er gjennom så ligger Lufthansa-loungene 50 meter unna. Personlig ville jeg satt av tid til Lufthansa Senator loungen (2. etg.) for å se på fly og drikke øl. Da jeg reiste var også gaten kun få minutter unna. Jeg anbefaler deg og ikke planlegge å være der særlig senere enn 3 timer før avgang for å være på den sikre siden (transport til JFK osv.).
Kontantuttak gjennom Curve gir poeng/cashback på NCC MC og Komplett Mastercard. Det gir mening selv med 2% uttaksgebyr, men ikke med 2% vekslingsbebyr i tillegg. Det avhenger av hvor stor del av kvoten du har brukt allerede.
Curve blå kortet har vel fortsatt en mnd gratis uttakskvote, så her er det mulighet for litt jobbing for gratis nc poeng.
Ja, helt rett. Jeg trengte (litt) mer enn frikvoten for uttak, men fortsatt innenfor den frie vekslingskvoten. Da ble Curve billigst med poeng på toppen! Uten poeng ville det blitt omtrent dødt løp mot for eksempel Bank Norwegian. Men: Curve likte det ikke og ber om forklaring De ønsker at andelen kjøp skal være større enn uttak. Det er den også, over tid. De er kanskje redd for for at pengene går i ring når tilbudet er så gunstig.
Slik var det i hvertfall tidligere, om Revolut ikke har endret hvordan innskudd klassifiseres. Kontantuttak i minibank via Curve kom faktisk opp som "nytt nettkjøp" (el.tilsv), så det skiller seg fra feks Vipps som klassifiseres som kontantuttak uten gebyr.
Da er det vel bare å håpe at NCC snart har tilbud.. Jeg gikk glipp av det sist, så det ikke før dagen etter det gikk ut
Mest sannsynlig, men jeg har ikke et nylig "datapunkt", dessverre. Det er uansett unødvendig å bruke Revolut om målet er få poeng på minibankuttak. Bruk Curve direkte! Revolut og Curve har nærmest identisk prisliste, så Revolut blir et overflødig ledd i denne sammenhengen.
Jeg tør ikke garantere noe, men for noen dager siden ble et kontantuttak i EUR kategorisert som nettkjøp og jeg har fått NCC-poeng
Hvis man har en godkjent gruppesøknad ESTA for 5 pax, men så går 2 av passene ut i perioden. De 3 andre i gruppa har pass til 2026. Må man da søke ny ESTA for alle sammen, eller kun for de 2 som passene går ut på? Med andre ord, henger gruppesøknaden sammen med expiry på et av passene i søknaden?