Gruppesøknad er kun en forenklet måte å søke og betale for flere personer på samme tid. Du får se utløpsdato for den enkelte ved å slå opp søknaden her: https://esta.cbp.dhs.gov/retrieveGroup
Legger til at madamen ble bedt om å vise papirversjon av EDTA og C-19 i Zürich pga SSSS på boardingkortet. Papirutskrift kjekt å ha mao.
Hei, kort spørsmål: Hva trengs ved innreise til USA nå ? ESTA (printet ut) Vi er trippel vaksinert. må noe printes ut her? takk for svar!
De to gangene jeg reiste inn i USA tidligere i år, har ingen bedt om at jeg viser frem ESTA. Men diverse innlegg den siste tiden tilsier det kan være lurt å ha utskrift med seg likevel. Immigration i USA har heller ikke spurt om vaksinasjonsbevis. Flyselskap derimot, spurte om dem under innsjekking. Jeg prøvde papirutskrift den ene gangen og digital versjon den andre gangen og det gikk greit begge gangene.
Takk for svar. Da skriver jeg ut papirversjonen i tilfelle. Men er det den du finner på Helsenorge "EU/EØS digitalt koronasertifikat" ? Eller er det en egen versjon for USA... ?
Det er et dokument på 7-8 sider som flyselskaper samler inn før man går ombord. Lett å finne dette dokumentet på nettet. Pussig nok samlet SAS inn dette skjemaet i juni, men United samlet ikke inn dette skjemaet i januar.
Jeg har alltid med meg EATA godkjennelsen og ETa med meg skriftlig. Jeg har en gang (1) måttet vise det og det var på BGO da jeg skulle til LAX i januar.
Vi fikk ikke det i august. Ble fortalt at vi ikke fikk boarde uten at vi hadde skrevet det ut. Endte opp med å måtte kjøpe det i servicedesken på OSL til 100kr stk..Ble sjekket på mellomlanding på LHR for å få nytt boardingkort.
Nei, det finnes et "ekstra form" (egenerklæringsskjema) som må fylles ut og gis ved boarding på flyet til USA. Den finnes også på SAS sin nettside som kan printes ut, om du ikke har betyr det ingenting du kan få av dem i det du skal borde flyet. Fløy samme rute ARN-ORD i april. Du skal egentlig krysse av på 3 plasser, av de 6 papirene som følger med. Alt handler om vaksine og at du er fri for Covid.
Spesielt hvis man skal på cruise. Sist gang jeg cruiset i USA ble jeg spurt om ESTA. Noe som er merkelig siden jeg ville tro alt dette lå digital koblet opp mot passet mitt. (Men Royal Caribbean har kanskje ikke tilgang til å sjekke det)
Er Esta noe jeg bare kan søke selv når jeg ikke har spesifikke reiseplaner? Tenker da på spontan F-tur, f.eks
Null problem. De spør om oppholdsadresse osv. Men hvis man leser nøye, står det også er dette er optional info. Så bare hopp over alt slikt, og så har du normalt ESTA i hånden like etter innlevering av søknaden.
På en vanlig SAS-reise til USA, så må man legge inn APIS-info. Men på en forestående OSL-CPH layover CPH-WAW-MIA-flight, betalt med bonuspoeng, så finnes ikke det valget i det hele tatt… Bør jeg bekymre meg? Hvor kan det legges inn i så fall? Blir det styr ved innsjekk? So many questions…