Aldri dumt å ha dokumentasjonen for hånden, men jeg har ikke blitt spurt om ESTA heller. Den er jo linket til passnummer, og kommer normalt opp automatisk hos immigrasjon-offiseren. Rådet ditt er uansett godt. Better safe than sorry
Reiste til LA i november 21 (sas flights) og hadde lagt inn alt på forhånd (trippelsjekket mange ganger) men når jeg kom i skranken på TRD så de ikke en snutt av det. Måtte da opp med hele papirbunken på esta, hotell adresse, pass etc. Så iallefall greit å ha en kopi av alt dette på telefonen om ikke annet. Nå var det riktignok Widerøe agenter men det skulle ikke ha noe å si sånn sett.
Hvis du la inn adresse og sånt i APIS før du sjekket inn, så må det legges inn på nytt i skranken. Hvis du legger inn i APIS ved online check in, blir det lagt til i bestillingen din. Kilde: damen som sjekket meg inn på lørdag.
Nå bruker jeg som regel BA og ikke SAS på slike flights. Men de har aldri et problem med å håndtere APIS info som er lagt inn noen dager eller måneder tidligere. SAS IT er, som alltid, et eget og kanskje annerledes kapittel
Kanskje de samme ekspertene i TRD som insisterte på at jeg måte hente ut bagasjen i WAW på en tur med SK og LOT nylig. Hadde jeg hørt på dem, så hadde jeg garantert mistet flyet videre...med 35 minutter connection i WAW.
Jeg måtte vise både Esta og vaksinebevis ved innsjekk SVG for to uker siden, så kan være greit å ha det med. Hadde også fylt ut skjemaet fra SAS på forhånd som ble levert inn ved gate.
Skal ta en test på tirsdag til SFO, men virker litt merkelig. Vil jo tro at de aller fleste legger til dette før chcek in
På EWR forrige uke så de ikke på et eneste dokument utenom passet. Måtte dog fylle ut skjema om vaksine på flyplassen som de tok i gaten på OSL.
Samme på MIA. Og skjema levert på CPH. Fikk ikke stempel i passet en gang.. Det gjorde jeg ikke på IAD i september heller.
Agent måtte taste inn hele greia på nytt på Værnes i dag morrest. Teorien om at det ikke er noe poeng å fylle ut dette på sas.no før check-in består mao.
Søkte ikke om det. Sendte klage til KLM og reisebyrået firmaet mitt bruker kontaktet også KLM men de rykket ikke på seg og stod på sitt.