.

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av SASlovah4evah, 16. des 2013.

  1. ,
     
    Last edited by a moderator: 16. juli 2018
    Roberto, Islending, Dash and 5 others like this.
  2. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Ser av flåteoversikten i Scanorama (ikke den meste kredible kilde) at 350en skal få 308 seter. Er det noen som tror at dette blir realiteten, eller vil SAS som vanlig kjøre et lavere antall seter i en 3 klasse layout (C, Y+ og Y)?
     
  3. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Airbus sier at 315 er "typical 2 class config". Forventer ikke at antall businesseter går ned, heller ikke SAS Uff.

    http://www.airbus.com/aircraftfamilies/passengeraircraft/a350xwbfamily/a350-900/specifications/
     
  4. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Fnate liker dette
  5. Kimmam

    Kimmam Medlem

    Innlegg:
    78
    Likes mottatt:
    70
    Bonuspoeng:
    18
    På instagram postet de for en tid tilbake bilder av typ EK, EY, TG (A380/B77W)-seter. Er det allerede avgjort at det er disse setene SK skal ha i sine nye fly?
     
  6. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Så vidt jeg har forstått er det ikke de setene SAS går for, men kortene holdes tett til brystet, so I guess only time will show :)
     
    Kimmam liker dette
  7. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,933
    Likes mottatt:
    6,784
    Bonuspoeng:
    183
    Vi får håpe at det ikke er de setene TG har i 77w, De i Biz som er par vis nære en annen er ikke så greie når du ender opp med å beinflørte med han i nabo setet. Litt for smal er de også.
     
  8. GinTonic

    GinTonic Senior Medlem

    Innlegg:
    833
    Likes mottatt:
    699
    Bonuspoeng:
    93
    Mener å huske at det var noen litt vel ivrige sjeler i SAS social marketing som publiserte noen bilder fra Boeing som ikke var helt representative for hvilke seter SAS har valgt. På pressekonferansen senere samme dag ble det vist et setekart med tradisjonell 2-2-2 i business. Men som andre her sier, who knows?;)
     
    Kimmam liker dette
  9. Kimmam

    Kimmam Medlem

    Innlegg:
    78
    Likes mottatt:
    70
    Bonuspoeng:
    18
    Interessant! Ut i fra bildet å dømme, så ser det jo ut til at det faktisk blir 1-2-1, og ikke 2-2-2 som tidligere nevnt.
     
  10. Cecilie

    Cecilie Se! Jeg sitter i en flymotor.

    Innlegg:
    2,180
    Likes mottatt:
    2,364
    Bonuspoeng:
    113
    Har hørt 1-2-1 før jeg, men ser jo at 2-2-2 er nevnt tidligere oppe her.
    De fleste andre selskap som har business som sitt fremste IC-produkt, ruller jo ut 1-2-1 konfigurasjon, og det ville ikke vært å ta opp konkurransen med dem om SAS nå valgte 2-2-2 på sine A350er
     
  11. Kimmam

    Kimmam Medlem

    Innlegg:
    78
    Likes mottatt:
    70
    Bonuspoeng:
    18
    Syns jeg kan huske å ha lest en eller annen artikkel der de (SAS) har nevt at nye C fortsatt skulle være 2-2-2. Enig at 1-2-1 er eneste riktige med tanke på konkurranse. Å introdusere ny C med 2-2-2 ville, etter min mening, ha vært det samme som å gi opp.
     
  12. Fnate

    Fnate Halvstudert Røver

    Innlegg:
    3,545
    Likes mottatt:
    6,549
    Bonuspoeng:
    183
    Hvis det stemmer, så ser det jo råkult ut. Herremin. Wow etc
     
    SASlovah4evah liker dette
  13. Islending

    Islending Senior Medlem

    Innlegg:
    564
    Likes mottatt:
    498
    Bonuspoeng:
    63
    Oi oi oi! Det så rimelig rått ut! Gleder meg allerede! :D
     
  14. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Ser ut som det er relativt mye personlig plass i dette alternativet, men veldig lite privat. Hvorfor lager man veggene så lave?

    AA har 1-2-1 i mer suiteaktig layout som gir ett mer privat sete, men det er rimelig kort mellom radene, så 1-2-1 betyr ikke bedre plass siden hullene du stikker skankene i er trange og smale. Er nok ett staggered opplegg med setene på bildet over, så mindre plass mellom radene, tegningen over lyver litt

    Over Atlanteren, holder jeg fortsatt en knapp på BA som er mer privat enn det man ser over, flatt og bredt nok.

    Som en sidenote, tror jeg det er meget viktig at Roald tar seg en tur med konkurrentene før han åpner gapet og claimer best i Europa. Hva som står på papiret, setekart og bilder er noe heeeeelt annet enn virkeligheten

    Vi får se hva SAS bestemmer seg for. Håper de også oppgraderer softproduktet i samme slengen
     
  15. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,394
    Likes mottatt:
    3,333
    Bonuspoeng:
    113
    Det bør være et mål for Bonusfeber å ha reservert x-antall seter på de forskjellige klassene for den første turen! Sykt lysten på en tur allerede nå :)
     
  16. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Helt enig :D

    Jeg syns det nye produktet ser meget bra ut og gleder meg til å få testet det en eller annen gang i 2015 :)
     
  17. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,850
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Dette ser meget lovende ut på bildet!
     
  18. Kimmam

    Kimmam Medlem

    Innlegg:
    78
    Likes mottatt:
    70
    Bonuspoeng:
    18
    I følge sas sine nettsider så blir setene seende slik ut. Setene ser fine ut, kanskje litt trist fargelagt, men uansett et stort skritt frem. Glad de valgte 1-2-1 og ikke beholdt 2-2-2 som tidligere uttalt :)
     
    SASDC8 and Islending like this.
  19. Jørgen

    Jørgen Livsnyter

    Innlegg:
    2,805
    Likes mottatt:
    2,115
    Bonuspoeng:
    113
    Dette ser ut til å bli veldig veldig bra!!
     
    SASDC8 liker dette
  20. pgaa

    pgaa Bygdetulling

    Innlegg:
    403
    Likes mottatt:
    969
    Bonuspoeng:
    93
    Blir nais det der, blir bra med 1-2-1 der fremme. Liker også fargene de har valgt. :):)
     
    SASDC8 liker dette

Del denne siden