Jeg skjønner hva du mener/hvor du vil Tommy, men jeg synes framstillingen blir litt i overkant av "spekulasjoner framstilt som fakta". Særlig når du har faktafeil.
For å ta det enkleste først, bildet av OY-KBN du linker til, tatt rett før landing i Chicago. Bildet er fra Mars 2012. Denne maskinen ble omregistrert senere i 2012, til LN-RKM. Slik ser den ut i dag, fra Mars 2014 :
http://www.jetphotos.net/viewphoto.php?id=7793575&nseq=2
Så ditt argument er dessverre utdatert. SAS har fått 5 A330 og A340 nypainted siden årsskiftet, samtlige skal ommales innen utgangen av 2014. Med ny paint har det også kommet et skriv om å holde flyene rene, og visstnok skal malingen være enklere å vedlikeholde nå pga ny teknologi / ny kjemisk komposisjon (info fra mysasidea).
Kabinen er 10 år gammel, og således har jeg ikke inntrykket av at den ser sarvete ut ifht hva man kan forvente seg av fly som er i lufta stort sett 24/7. Nå er det uansett veldig lenge til den nye kabinen blir 10 år gammel, og når man også tar i betraktning at SAS ikke har noen first class samt at ingen andre flyselskap i vesteruopa har overmadrass i business class (?!) - så skjønner jeg ikke hvorfor SAS skulle ha det
Vis alt...