Jeg vet ikke hva AF/KLM tenker, men jeg vet at de tilbyr LTP "Lifte time Platium" for sine egne kunder på alle dem som oppnår Platinum 10 år på rad.
EØS domstolen vil aldri godkjenne ett nytte av en slik avtale dårligere enn 1:1, og AF/KLM vil aldri tilby LTG, så det som trolig vil skje neste år er at kravet for å oppnå gull vil økes kraftig for å riste av seg mange av dem som bare kvalifiserte til gull, de vi kreve 90 segmenter også øke kravet til 90.000 poeng for å oppnå EBG, også fjerner de Diamant nivået med at Gull blir det nye diamant. Deretter oppgraderer de alle som har oppnådd LTG før andre halvår i 2026 da oppkjøpet er gjennomført til å bli Lifetime Platinum, også må dem som har tellende år kunne fullføre sin opptjening under enda tøffere krav enn SAS hadde før dette.
Jeg tror at dette betyr for den som ikke har startet opptreningen til sitt siste år på LTG innen Oktober 2026, de vil nok merke det kraftig med 90 legs eller 90.000 poeng til gold etter dette. Dem med diamant vil ikke merke noe mer forskjell annet enn at statusen skifter navn.
Så først må AF/KLM riste av seg en del av dem som er på veg til LTG og som ikke har oppnådd dette med en stor "forbedring" av programmet, også kan de tar inn dem som allerede er i mål med å oppnå LTG som LTP for å spare seg for dette med de mest lojale kundene og ikke miste dem i denne prosessen.
Last edited: 05. juli 2025