Jeg har nå bare fulgt oppskriften for å samle bonuspoeng til å reise med. Skaffet meg Amex for CT og MC for Fly Premium. Nivåpoengene og status har kommet som ren bonus. Jeg har ikke betalt noe ekstra utover dette for å oppnå gull.
Jaha? Med bakgrunn i hva? Foreslår at du leser vilkårene før du fortsetter med disse latterlige innleggene dine. Hint: Punkt 2.9 https://www.sas.no/juridisk-info/eurobonus/lifetime-gold/ 2.9 EB kan når som helst bestemme seg for å opphøre Lifetime Gold-produktet og trekke tilbake Gull-medlemskap i forbindelse med Lifetime Gold-status.
Ja, hvis du setter det på spissen så kan SAS terminere alle EB-medlemskap når som helst. Problemet her er at SAS må følge (f.eks. avtaleloven § 36 eller markedsføringsloven § 7 om villedende forretningspraksis) eller praksis fra forbrukertilsynet. Kanskje den paragrafen du sikter til @vegardg kanskje prøver å peke på?,... sikter nok mer til dem som skipplagger mange nok SAS flyvninger eller krangler for mye på flyvingene, er ruset etc... så er det opphøring av medlemskap basert på brudd av vilkårene som SAS Eurobonus har satt. De vil ikke slippe unna å bare opphøre alle LTG sånn uten videre!
Det eneste jeg ser krype er han som alltid kryper tilbake etter å ha dumpet EuroBonus en 12-15 ganger.
Det er jo ikke slik at SAS er untatt lovverk bare fordi de skriver dette i vilkårene sine. Når produktet heter 'lifetime', og det for eksempel hadde blitt fjernet over natten med henvisning til pkt. 2.9, ville det vært veldig lett å lagd sak basert på villedende og urimelig markedsføring. Vi har trossalt avtalelov og markedsføringslov i Norge.
I tillegg har de nylig også fjernet tilgang til loungr for alle som reiser plus intercont - nå gir vel det størst utslag i CPH, men hører med til bildet..
En kan jo ta alt det du skriver som irellevant, fordi jeg fnner ikke ett innlegg i hele loggen som viser at du har kommentert saken innlegget kommer med, og nesten alle sakene har vært enten ett innlegg ser du kritiserer en bruker på formuet, eller så kommenterer du støttende til en som kritiserer en brukers innlegg. Så jeg har enda til overs at du kommer med ett innlegg her inne som fantisk holder seg til tråden som det skrives om. Jeg tipper at du ikke er i stand til å diskutere saken her heller, så det at du aldri holder deg til tråden av hva som diskuteres kommer du til å fortsette med fremover også, så det er rart at admin på formumet ikke har mutet deg enda.
Jeg ga deg fakta. Du laller i vei med tilsyn som kan krype og gå, tilsynelatende uten å kunne svare på hvilke tilsyn dette skulle være og hvorfor disse tilsynene skulle ha interesse av en eventuell avvikling av LTG. I stedet starter du med brukerdebatt. Om vi skal ned den veien kan vi jo starte med det at du tidligere opererte med flere brukere hvor du diskuterte med deg selv og de gangene du har truet med DDOS-angrep mot forumet?
Ja, enig i den ... de kan ikke bare bruke pkt. 2.9 over hele fjøa med brukere som en industriell praksis, for dette vile vært forbud basert på ( F'eks avtaleloven § 36 eller markedsføringsloven § 7 om villedende forretningspraksis) eller praksis fra forbrukertilsynet.-----> så enkelte kan miste medlemskapet basert på grove brudd på vilkene, men det gir ikke SAS full tillatelse til å bare terminere hele greia for alle sånn uten videre.
ADMIN: Tenker vi drar oss tilbake til saken jeg. Og heller diskuterer alle de ubekreftede eventualitetene uten å dra person inn i det.
Ja, de tidligste antagelsene har sagt at selve aksjeovertagelsen inkl godkjenning fra EU kommisjonen kan skje på høsten 2026. Kan fort bli senere. I tillegg er det absolutt ikke gitt at det første de gjør er å droppe Eurobonus inn i FB. Tvert imot tror jeg muligheten er god for at de ser den verdien som ligger i programmet for SAS-lojale kunder. Og det er alltid mulig å gjøre et tilsvarende move som feks Qatar og Finnair har opp mot Avios - ved å konsolidere valutaen men beholde hver sine merkevarenavn på bonusprogrammet. Før noen sier det; sammenligningen er selvsagt ikke 100% spot on, siden de to nevnte er selvstendige selskaper mens SAS blir et datterselskap av AFKLM. Men man kan jo håpe
Artikkel i E24 i dag om SAS og AF/KLM. Jeg leser det som om EB kommer til å bestå, men at man skal ha en felles "valuta" for programmene (om det betyr XP for EB, eller en fast vekslingskurs, det sier ikke artikkelen noe om og er kanskje ikke avklart en gang). Ellers ser det ut som om kommersielle partnere vil videreføres. Det viktigste om EB videreføres som eget program er vel at LTG ikke umiddelbart er utsatt? https://e24.no/naeringsliv/i/256BoB/ny-hovedeier-dette-skjer-med-eurobonus
Ikke veldig mye nytt i artikkelen, men noen detaljer, som ikke har vært skrevet i detaljer før?! Noen utdrag: – Vi vil bli med Eurobonus, og vi vil ha én type lojalitetsprogram, sier Steven Zoot. – Vi ser vi for oss å gå til én valuta, hvor vi kan bytte, og bruke den samme valutaen mellom Eurobonus og Flying blue, på tidspunktet hvor vi har en majoritetseierandel. – Det er et veldig sterkt lojalitetsprogram. De har mer enn 8 millioner medlemmer. Sammen med våre 29 millioner medlemmer i Flying blue, så har vi en medlemsbase på 37 millioner medlemmer, sier han. Zoot opplyser videre at 50 prosent av omsetningen til SAS og Air France-KLM kommer fra Eurobonus-medlemmene. Og vi vil drive det videre med de kommersielle partnerskapene vi har. Vi blir større og blir mer attraktive for avtaler med kommersielle partnere, sier han. ... I tillegg vises det til gode resultater fra et nåværende kommersielt samarbeid mellom de to selskapene, og tro på SAS’ langsiktige potensial. I tillegg vises det til gode resultater fra et nåværende kommersielt samarbeid mellom de to selskapene, og tro på SAS’ langsiktige potensial.
Samt nivåer for status. Rikdom er fordelt annerledes i norden kontra kontimentet. Ergo må man tenke annerledes om nivåer for status.