Air France-KLM vil bli majoritetseier i SAS

Tråd i 'SAS EuroBonus' startet av morradi, 04. juli 2025.

1. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    6,227
    Bonuspoeng:
    183
    Ok, da har de landet på at de bør gå den enkleste veien, og ikke ta for mye sjanser når det gjelder EU regelverk når det gjelder inngåtte avtaler. Så de heller ha to paralelle programmer "Flying Blue og Eurobonus. Så LTG vil bli trygget i at de er Skyteam Elite+ for resten av livet. Er litt spent på det der med overføring mellom programmer, det blir vel 1:1 tipper jeg, men hva blir avgiften for å overføre. Kan være at Platinum og Diamant kunder kan overføre gratis mens resten av flokken må betale gebyr for å overføre poeng mellom EB of FB programmene i fremtiden.

FlyerOslo liker dette
  2. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,224
    Bonuspoeng:
    293
    Koster ikke noe mellom feks Qatar, Finnair og British Airways, begge veier og så mange ganger man vil med de samme poengene.

Ingen grunn til at dette burde koste noe hos KLMAF/SAS heller, spesielt ikke når valutaen sannsynligvis blir den samme og et felles selskap eier flyselskapene.

Men man vet jo aldri hvilke "forbedringer" som kan finne på å komme heller....

kongenamundsen liker dette
  3. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    6,227
    Bonuspoeng:
    183
    Kan du flytte poengene fritt mellom de tre selskapene så mye du vil? :eek:

Last edited: 11. juli 2025
    tobeornot999 liker dette
  4. gedal

gedal Nytt Medlem

Likes mottatt:
    44
    Bonuspoeng:
    18
  5. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    6,227
    Bonuspoeng:
    183
    Last edited: 10. juli 2025
  6. jgroneng

jgroneng Fastboende

Likes mottatt:
    19,712
    Bonuspoeng:
    293
    Er en ulempe; F.eks. så har ikke Finnair familiy pooling, noe som BA har …

7. lohelle

lohelle EBD

Likes mottatt:
    493
    Bonuspoeng:
    63
    Å kunne flytte poeng til FB gratis 1:1 ville vært perfekt. Såfremt de ikke finner andre måter å kødde til ting.
    Så fungerer sikkert ikke CT og FP når overført til FB (om det blir mulig), men om dette blir "sammenslåingen", så er det jo bra da. Dvs to programmer, men overføring mellom.

8. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,687
    Bonuspoeng:
    293
    Samme rettigheter (for EBD i EB) med tanke på booking av AF First hadde ikke gjort noe heller

9. Kaffen

Kaffen Globetrotter

Likes mottatt:
    6,227
    Bonuspoeng:
    183
    Det er litt argumenter for å imot, men i forhold til min situasjon så ser dette mye lysere ut, så på grunn av at SAS kommer inn med flere ruter, og at det ser ut til å bli fri overføring mellom Flying Blue og SAS, så tenker jeg at det er på tide å skru på overføringen på trumfen min til Eurobonus igjen. Den har vært nede i 8 måneder nå, så da har jeg tatt ut kasjen og satt på overføring igjen fra i dag :D

10. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,224
    Bonuspoeng:
    293
    Det er ingen skam å snu :D

Selv venter jeg. I alle fall i 1 drøyt år fra nå, er situasjonen like kjip når det gjelder å få noe nyttig ut av SAS poeng.

Spielhaug and kongenamundsen like this.

Del denne siden