Ok, da har de landet på at de bør gå den enkleste veien, og ikke ta for mye sjanser når det gjelder EU regelverk når det gjelder inngåtte avtaler. Så de heller ha to paralelle programmer "Flying Blue og Eurobonus. Så LTG vil bli trygget i at de er Skyteam Elite+ for resten av livet. Er litt spent på det der med overføring mellom programmer, det blir vel 1:1 tipper jeg, men hva blir avgiften for å overføre. Kan være at Platinum og Diamant kunder kan overføre gratis mens resten av flokken må betale gebyr for å overføre poeng mellom EB of FB programmene i fremtiden.
Koster ikke noe mellom feks Qatar, Finnair og British Airways, begge veier og så mange ganger man vil med de samme poengene. Ingen grunn til at dette burde koste noe hos KLMAF/SAS heller, spesielt ikke når valutaen sannsynligvis blir den samme og et felles selskap eier flyselskapene. Men man vet jo aldri hvilke "forbedringer" som kan finne på å komme heller....
Oversikt her: https://www.britishairways.com/content/en/no/the-british-airways-club/avios/combine-avios Virker også med Vueling i tillegg til de andre som er nevnt.
Dette ser jo utrolig bra ut, håper det blir en realitet at jeg kan bytte poeng på kryss og tværs så mye jeg vil
Å kunne flytte poeng til FB gratis 1:1 ville vært perfekt. Såfremt de ikke finner andre måter å kødde til ting. Så fungerer sikkert ikke CT og FP når overført til FB (om det blir mulig), men om dette blir "sammenslåingen", så er det jo bra da. Dvs to programmer, men overføring mellom.
Det er litt argumenter for å imot, men i forhold til min situasjon så ser dette mye lysere ut, så på grunn av at SAS kommer inn med flere ruter, og at det ser ut til å bli fri overføring mellom Flying Blue og SAS, så tenker jeg at det er på tide å skru på overføringen på trumfen min til Eurobonus igjen. Den har vært nede i 8 måneder nå, så da har jeg tatt ut kasjen og satt på overføring igjen fra i dag
Det er ingen skam å snu Selv venter jeg. I alle fall i 1 drøyt år fra nå, er situasjonen like kjip når det gjelder å få noe nyttig ut av SAS poeng.