American Express Centurion Line

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av HenrikE-G, 19. febr 2019.

  1. markus

    markus Senior Medlem

    Innlegg:
    985
    Likes mottatt:
    2,263
    Bonuspoeng:
    93
    Noen med Centurion som kan si om CDP koden hos Hertz er noe bedre enn den man får med Platinum kort? (20%)
     
  2. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    936
    Likes mottatt:
    1,357
    Bonuspoeng:
    93
    Prosentmessig er den lik, men noe bedre for Prestige (25%) Koden skal dog på egeneide lokasjoner gi oppgradering til "BEST AVAILABLE", noe som kan resultere i morsomme situasjoner ved utlevering på stasjoner med intetanende agenter...
     
    markus liker dette
  3. markus

    markus Senior Medlem

    Innlegg:
    985
    Likes mottatt:
    2,263
    Bonuspoeng:
    93
    Har du opplevd å bli spurt om å se Centurion kortet?
    Lurer på hvordan risiko jeg tar dersom jeg lurer meg til å bruke centurion koden uten å ha kortet
     
  4. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    936
    Likes mottatt:
    1,357
    Bonuspoeng:
    93
    Det er en klar DON'T!!
    Cent kortet må ligge inne i profilen din; jeg opplevde ved én anledning i USA å skulle hente ut bil etter at kortet hadde utløpt og jeg hadde et annet Amex-kort i profilen min, måtte opp og frem med det sorte kortet der og da for å dokumentere. Dette er uttømmelig diskutert tidligere i Flyertalk. I tillegg må Platinum/Pres. Club-medlemskapet ditt være kodet med Centuriontilhørighet.
     
    markus liker dette
  5. markus

    markus Senior Medlem

    Innlegg:
    985
    Likes mottatt:
    2,263
    Bonuspoeng:
    93
    Greit å vite. Får holde meg til Platinum koden da :D
     
  6. Norfindir

    Norfindir Senior Medlem

    Innlegg:
    585
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Var ikke lounge på BGO inkludert? Ser den ikke i lista nå. Og har vi tilgang til Plaza premium lounge på LHR med "norskt" Amex platinum?
    Har ikke fått mail om bortfall om lounge on the go enda..

    skal ikke se bort i fra ta min erfaring med platinum blir kortvarig.. fikk med meg 2000kr gavekortet da
     
  7. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,212
    Likes mottatt:
    1,950
    Bonuspoeng:
    113
    Andre som har fått denne? Ikke kommet til meg enda og de reklamere fortsatt for middag for to:
    328BDB34-EC68-4163-AF40-E9291A6B7FAB.jpeg

    Hvordan var formuleringen eksakt?
     
  8. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,037
    Likes mottatt:
    33,261
    Bonuspoeng:
    293
    Den har ikke jeg fått.
     
  9. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,212
    Likes mottatt:
    1,950
    Bonuspoeng:
    113
    Ser at dette står på lounge on the go på togstasjon:
    «Frem til årsskiftet kan du hente din kostnadsfrie matpakke på utvalgte togstasjoner i Norge og nyte frokost, lunsj eller middag på reisen.»

    men ingenting lignende på middag for to.
     
  10. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,037
    Likes mottatt:
    33,261
    Bonuspoeng:
    293
    Tenker du på eposten?

    upload_2022-12-27_15-53-23.png
     
    Chrisljo liker dette
  11. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,212
    Likes mottatt:
    1,950
    Bonuspoeng:
    113
    Ok, så det er 2000kr gavekortet som forsvinner, hvilken er en enda større fordel enn 2 gratis middager x3.

    I andre land så har man dining «credits» som trekkes fra fakturaen når kortet brukes på utvalgte steder. Man kan håpe på noe lignende.
     
    RoadKing liker dette
  12. Norfindir

    Norfindir Senior Medlem

    Innlegg:
    585
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    ah ok så dining for 2 består.. det er bra. 2000kr gaven fikk jeg heldigvis med meg. dritt med lounge on the go på oslo s.. brukte den mye
     
  13. Rscott

    Rscott Veteran

    Innlegg:
    1,640
    Likes mottatt:
    3,953
    Bonuspoeng:
    113
    Rekker ikke å få brukt gavekortet innen nyttår (det meste er jo stengt uansett), så det blir spennende å se hvilken utløpsdato som faktisk gjelder. Satser på at det er selve gavekortet. Der er i hvert fall navnet på Fursetgruppen skrevet riktig. Jeg har uansett tenkt å prøve meg neste år.

    Furset1.png Furset2.png
     
  14. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,212
    Likes mottatt:
    1,950
    Bonuspoeng:
    113
    Ser ut som dette er det nye tilbudet, og at det også erstatter dinner for two:

    3679DB28-4992-48CD-AB3A-5A94349DA5F5.jpeg

    Kan være bra, men ikke for meg, hvis datoer er begrenset sliter jeg nok med å få brukt det.
     
    Last edited: 03. jan 2023
    RoadKing liker dette
  15. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,429
    Likes mottatt:
    8,808
    Bonuspoeng:
    183
    Ny oppdatering. Behandling av status request tar vanligvis 8 uker…
    Arvet SAS kundeservice der altså…
     
  16. Points4Fun

    Points4Fun Senior Medlem

    Innlegg:
    562
    Likes mottatt:
    3,956
    Bonuspoeng:
    93
    Tror det nærmer seg slutten på dette kortet for min del. Prisen øker og 2k gavekort blir borte. Dersom fleksibilitet ved dinner for two forsvinner og erstattes av tre arrangement med begrensede plasser er det kun tilgang til OSL Lounge + et par Amex lounger en sjelden gang og to hotellstatuser som er interessant. En får regne på det:oops:
     
    Frode789, RoadKing and jgroneng like this.
  17. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,833
    Likes mottatt:
    12,082
    Bonuspoeng:
    183
    +1 Viss denne fleksibiliteten forsvinner er det stort minus. Me burde kanskje kontakte AMEX og vise misnøye? Det er jo kun igjen PP + Amex lounges og forsåvidt fordelen med overføring av poeng til BA/Hilton.
     
    Frode789, RoadKing and Points4Fun like this.
  18. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,429
    Likes mottatt:
    8,808
    Bonuspoeng:
    183
    Det er mye som burde vært forbedret med et premiumkort som dette. I forhold til utenlandske kort blir vi avspist med smuler.
    Man kunne jo begynt med norsk stavekontroll, det ville gitt et umiddelbar løft. Deretter er poengopptjeningen svært dårlig, overføringsraten til andre program begrenset og dårlig og kampanjer ikke tilstedeværende. Hva med 2x/3x/4x på diverse bransjer? Travel credit? Netflix credit? Og så tipper jeg at vi som ikke bor i Oslogryta kan skyte en lang pil etter de der mateventene.
    Jeg liker PP, men det kan kjøpes billigere (for min bruk) evt bytte til SB1 Black MC der det er inkludert. Hilton Gold har jeg også hatt grei nytte av i 2022, mens 23 ser mer glissent ut.
    Jeg kutter nok dette straks, skal en liten tur utenlands nå i januar og vil makse ut PP og Hilton først. Centurion lounge er jo et håp, men foreløpig ikke verdt 7800 i året.
     
    haovi, Frode789, kiev and 2 others like this.
  19. haovi

    haovi Medlem

    Innlegg:
    81
    Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    18
    Hva er det minst dårlige valget å overføre sine membership points til? Har vel blitt devaluert både sas, ba og hilton…
     
  20. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,429
    Likes mottatt:
    8,808
    Bonuspoeng:
    183
    SAS må du ikke finne på, det er helt ræva.
    Hiltonraten gikk faktisk litt opp i september, med 9MR=1 hilton.
    BA er heller ikke bra, men eneste mulighet å tjene kredittkortpoeng i Norge. 19MR-1Avios
     
    Frode789 and haovi like this.

Del denne siden