American Express Centurion Line

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av HenrikE-G, 19. febr 2019.

  1. haovi

    haovi Medlem

    Innlegg:
    81
    Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    18
    Bor stort sett aldri på Hilton, og dei gangane eg gjør det er det gjennom The hotel collection. Reiser derimot nesten aldri med BA heller, men den er litt meir sannsynlig Men om det er Hilton som er soleklart best så blir det nok den
     
  2. stianskjelbred

    stianskjelbred Nytt Medlem

    Innlegg:
    3
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Jeg har ikke måttet betale ekstra for å ha et ekstra kort


    ... som jeg vet
     
  3. KVTL

    KVTL Senior Medlem

    Innlegg:
    596
    Likes mottatt:
    635
    Bonuspoeng:
    93
    De hadde et event i 2020 rett får nedstengningen, da var tid og dato bestemt. Skulle det dukke opp noe uventet (som det ofte kan gjøre) var det 500 kr i avbestillingsgebyr ved no- show:

    Date and time: Tuesday, March 3rd at 17:30-20:00
    Location: Stratos, Youngstorget 2, Oslo
    Age limit: 18 years


    Tror eventet i seg selv kommer til å bli bra opplegg. Men som er det som du påpeker fleksibilitet. Enda en happening som man bare "må delta på" skal presses inn i en allerede travel hverdag med jobb og familie. Og det er ikke alle som bor i Oslo- området.

    Fordelen med dining- tilbudet med Amex var fleksibilitet. Det var også en mulighet til å ha en rolig stund utelukkende med meg og ektefellen. I seg selv gav dette en enorm personlig verdi for oss begge og forholdet.
     
  4. haovi

    haovi Medlem

    Innlegg:
    81
    Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    18
    Heisann. Veldig spesiell situasjon her. Har i dag gjort et stort kjøp på Platinum kortet på heile Kredittgrensa. Har allerede sendt betaling til Amex, men det rekker ikke registreres før jeg skal på BGO Lounge i morra… Vet dere om de i skranken må reservere eg beløp på kontoen din f. Eks for å «verifisere kortet ditt», eller går det fint å komme inn selvom kredittlimit er oppbrukt?
     
  5. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,833
    Likes mottatt:
    12,082
    Bonuspoeng:
    183
    Det er jo kun reservasjon, men bare ring eller chat med Amex kunderservice så økar dei kredittgrensa di med 10,- NOK eller liknande. Har tidligere fått invilga kjøp over kredittgrense ved og ringe inn.
     
    haovi liker dette
  6. haovi

    haovi Medlem

    Innlegg:
    81
    Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    18
    Ringte amex for å høre, og personen på tlf var ikkje klar over at dei hadde lounger utenom priority pass… og kunne heller ikkje øke kredittgrense med en symbolsk sum…
     
  7. cntnry

    cntnry Medlem

    Innlegg:
    52
    Likes mottatt:
    26
    Bonuspoeng:
    18
    Noen som vet om man beholder reiseforsikring for allerede bestilt reise (med Amex Platinum) hvis man nedgraderer kortet til Gold? Chat kunne opplyse om at reiseforsikring (naturligvis) ikke gjaldt hvis man sa opp kortet, men hadde ikke svaret på det spørsmålet og ba meg ringe.
     
    haovi liker dette
  8. haovi

    haovi Medlem

    Innlegg:
    81
    Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    18
    Det er desverre som regel lite hjelp å få på Chat hos Amex…
     
  9. KVTL

    KVTL Senior Medlem

    Innlegg:
    596
    Likes mottatt:
    635
    Bonuspoeng:
    93
    Kort svar er ikke spekuler i det. Lenger svar er at det avhenger av tolkning av forsikringsavtalen. Men merk at definisjonen på forsikret er:

    Du kan selvsagt hevde at du var forsikret på det tidspunktet ble betalt under forutsetning at 75% av reisen er betalt med American Express. Men du vil vanskelig å definere at du havner under definisjonen den forsikrede på sakdetidspunktet. Selskapet deres vil nok kjøre hardt på dette.

    Andelen av turen som må betales med kortet er såpass høyt at jeg vil på det sterkeste anbefale en forsikring i backup.
     
    freddyen and jgroneng like this.
  10. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,833
    Likes mottatt:
    12,082
    Bonuspoeng:
    183
    :eek:
    Hallo liksom…. Det er dårlig kundeservice for et premium kort!
     
    markus and haovi like this.
  11. stashorizor

    stashorizor Aktivt Medlem

    Innlegg:
    306
    Likes mottatt:
    105
    Bonuspoeng:
    43

    Jeg ville og vært forsiktig, tolker det og slik ag du skal være kortholder under reisen.
     
    cntnry liker dette
  12. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,833
    Likes mottatt:
    12,082
    Bonuspoeng:
    183
    Fikk nettop mail fra GoldenCircle at min Jade status var forlenga.
    Hugsar at eg kobla Amex Platinum til GoldenCircle via den svenske sida eingong.
    Veit ikkje om det er Amex Platinum som har forlenga, men har vertfall ikkje budd der nok og det veit dei sjølvsagt om.

    Dette sto det på mailen frå GoldenCircle:
    "Although our records show that you haven't met the annual requirement to retain your Jade membership, we’re pleased to waive the renewal criteria – just for you.

    We hope you'll continue to enjoy exquisite experiences whenever you stay, dine and shop with us as part of our Shangri‑La Circle family. "
     
    Tassa, EndreD, holmen and 1 other person like this.
  13. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,165
    Likes mottatt:
    7,502
    Bonuspoeng:
    293
    For min gjelder dette de fleste hotellstatusene jeg fikk da jeg prøvekjørte kortet såvidt i 2019. Jeg har skjønt det sånn at alt sammen er forlenginger pga Covid, men det er vel også mulig at itsystemene til de forskjellige programmene ikke har fått med seg at jeg har sagt opp kortet.
     
  14. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,833
    Likes mottatt:
    12,082
    Bonuspoeng:
    183
    Trudde bare ikkje eg skulle få forlengelse i år også p.g.a covid…. Så stussa litt. Men fekk jo faktisk GHA eit år til også.
    Mens IHG måtte eg tjene opp.
    Når det er sagt Jade status hos GC er jo verdt ganske masse da den gir gratis frukost.
     
  15. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,165
    Likes mottatt:
    7,502
    Bonuspoeng:
    293
    Ikke jeg heller. Men hotellene er tydeligvis mer frampå en flyselskapene. Har faktisk IHG Diamond Elite fortsatt her, men mulig de har en statusperiode som ikke følger året? Eller så er det fordi det er en av statusene jeg faktisk har brukt siden før pandemie.
     
  16. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,212
    Likes mottatt:
    1,950
    Bonuspoeng:
    113
    Betaler du for Ambassador? Det forlenger status.
     
  17. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,165
    Likes mottatt:
    7,502
    Bonuspoeng:
    293
    Nei.
     
  18. Norfindir

    Norfindir Senior Medlem

    Innlegg:
    585
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Mister Hilton Gold snart.. Så prøvde å ordne ny runde fra amex appen.. det funka ikke særlig bra.
     
  19. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,429
    Likes mottatt:
    8,808
    Bonuspoeng:
    183
    Men har du Plat så har du Gold uansett?
     
  20. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,165
    Likes mottatt:
    7,502
    Bonuspoeng:
    293
    Gjetter på at du enten må snakke med Amex Kundeservice eller prøve igjen når du faktisk har mistet gull. Er jo ikke usannsynlig at du får feilmelding fordi du allerede er gull.
     

Del denne siden