American Express Centurion Line

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av HenrikE-G, 19. febr 2019.

  1. KVTL

    KVTL Senior Medlem

    Innlegg:
    596
    Likes mottatt:
    633
    Bonuspoeng:
    93
    Synd jeg ikke så denne før hvis det var dere som var der når jeg og madammen benyttet samme tilbud rundt kl. 18.
     
  2. CrotchRocket

    CrotchRocket Fernweh...

    Innlegg:
    1,444
    Likes mottatt:
    8,844
    Bonuspoeng:
    183
    Kjørte «Dinner for two» på Nama i Bergen. De har 3 menyer å velge blant. Spurte om jeg kunne få to av dem da jeg spiste alene. Gikk fint det.

    Bra konsept. Håper flere restauranter melder seg på. Foreløpig tynt i BGO, TRD, og SVG.
     
  3. toyboy

    toyboy Nytt Medlem

    Innlegg:
    38
    Likes mottatt:
    27
    Bonuspoeng:
    18
    Vurderer amex platinum, mye pga dining (bor i Oslo). Er litt spent på menyen vi kan velge fra. Er det generelt bra med valgmuligheter og ikke bare de "kjiipeste" rettene vi kan velge blant?
     
  4. CrotchRocket

    CrotchRocket Fernweh...

    Innlegg:
    1,444
    Likes mottatt:
    8,844
    Bonuspoeng:
    183
    I Oslo er det disse for øyeblikket:

    IMG_1764.jpeg
    Hos de fleste står det:

    The offer applies to 2 courses from the chef's menu. This menu is presented upon arrival, and you can choose between starter and main course or main course and dessert.
     
    jgroneng, kiev, toyboy and 1 other person like this.
  5. toyboy

    toyboy Nytt Medlem

    Innlegg:
    38
    Likes mottatt:
    27
    Bonuspoeng:
    18
    Takk, veldig nyttig å se listen og det er jo noen OK steder der. Skulle jo tro at Amex ville vise denne informasjonen til ikke-kunder uoppfordret, men sånn er det jo ikke. Signer opp for platinum da og satser på at jeg rekker å få spist før 31/1, så skal jeg rapportere tilbake hvordan det gikk. Hadde vært veldig greit å vite hvilke retter de ulike tilbyr (eller om de gir 900 kr avslag), så kjekt med rapporter fra andre også.
     
    KVTL and NoLimit like this.
  6. mats184

    mats184 Nytt Medlem

    Innlegg:
    12
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Sliter fortsatt med denne... Bra at det fungerer noen steder. Håper også de i Bergen får høre om Amex snart. Gidder ikke å bruke mange flere timer på dette før det blir oppsigelse.
     
  7. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,903
    Likes mottatt:
    8,188
    Bonuspoeng:
    183
    For oss med Centurion er det også middag på Michelin restauranten Stallen nå i 2024. Ser ut som de pøser på med mye bra for 2024 som forsvarer kortavgiften:D

    IMG_8345.png
     
    airbus3xx, paron, drsyk and 8 others like this.
  8. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,284
    Likes mottatt:
    4,668
    Bonuspoeng:
    113
    Noen andre utenfor Oslogryta på svartkort-listen?
     
  9. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,903
    Likes mottatt:
    8,188
    Bonuspoeng:
    183
    Trondheim her:rolleyes:
    Men ut fra mailen i går så skulle det komme centurion only konserter i tillegg til centurion golf invitational turnering og dette lå under "local events" så får håpe noe legges utenfor Oslo da:eek:
     
    drsyk and kiev like this.
  10. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,413
    Bonuspoeng:
    293
    Drammen her (det er IKKE Oslo gryta ifølge flere forumister her ) ;)
     
    kiev and Erlingni like this.
  11. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,413
    Bonuspoeng:
    293
    Er booket 16.02.24 da skal det nyte, koses og ha det artig ja.
     
    jgroneng and kiev like this.
  12. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,284
    Likes mottatt:
    4,668
    Bonuspoeng:
    113
    Vel, on ikke selve gryta så det ene øret på gryta, med OSL som andre øret. Så lenge flytoget stopper der ser ikke vi fra nordligere strøk forskjellen.
    Ellers var jeg nok litt slapp i formuleringen. Jeg har bare den blanke isskrapen, og så lurte jeg om den svartmalte isskrapen har noe fint for oss utenfor oslogryta m/ører? Jeg må nemlig rasjonalisere kostnad for oppgradering til svart isskrape, siden den ikke vil vises her i nord før solen kommer tilbake?
     
    drsyk liker dette
  13. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,413
    Bonuspoeng:
    293
    I rest my case. @kiev har talt og vi er enig om å være delvis u-/enig. Flytoget er ofte buss for tog i strekning Drammen-Asker, så jeg tvilerholder på utenfor Oslo gryta, men når flytoget går mellom Drammen-Asker kan jeg aksepterer at vi er en del av Oslo gryta :p
     
    kiev liker dette
  14. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,831
    Likes mottatt:
    12,078
    Bonuspoeng:
    183
    Di Sotto:
    Andre gongen her, stor vinkjellar og bra mat.
    Kunne velge 2rettar frå smaksmenyen per person. Dei anbefalte at me delte forrett og dessert.
    Så då var det kun og betale for det ein har i glaset, som ein sikkert kan gå på ein smell med den vinkjellaren dei har.
    Dei visste om det når me kom inn, men måtte minne kelner på der som kom med QR kode me måtte scanne.
    Bra value.
    Neste gong teste i Bergen :oops:
     
    jgroneng, EndreD, toyboy and 3 others like this.
  15. Squanchy

    Squanchy Medlem

    Innlegg:
    71
    Likes mottatt:
    262
    Bonuspoeng:
    53
    Noen som har opplevd problemer med å registrere seg til Hotel benefits med Platinum kort via expiriences appen? Når jeg klikker på lenken & signerer inn, får jeg opp en side som "...Your card does not have any benefits that require enrolement at this time"
    Har hatt samme problem nå i 3 måneder siden jeg fikk kortet, og håpte det bare var en bug som ville løse seg over tid, men ser ikke sånn ut. Forslag?
     
  16. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,618
    Likes mottatt:
    4,463
    Bonuspoeng:
    113
    Hadde samme problem, ks ordnet opp via chat
     
    Squanchy liker dette
  17. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,295
    Likes mottatt:
    17,731
    Bonuspoeng:
    293
    Di Sotto er en litt skjult perle, absolutt et sted å besøke. Og, som du nevner, så så er vinkjelleren absolutt verdt et besøk.

    Men litt bekymret for stedet når de begynner å bygge om ring1 litt borti gata.
     
    snus_mumrikken liker dette
  18. Squanchy

    Squanchy Medlem

    Innlegg:
    71
    Likes mottatt:
    262
    Bonuspoeng:
    53
    Takker! Skal kontakte dem i morgen :)
     
  19. Sucellos

    Sucellos Nytt Medlem

    Innlegg:
    47
    Likes mottatt:
    136
    Bonuspoeng:
    33
    En liten amex-perk jeg ikke tror jeg har sett omtalt på forumet før. På crypto.com arena, som mange kanskje husker som Staples Center, i Los Angeles (Hjemmebane for blant annet LA Lakers) har amex egen lounge for platinum og høyere (inkl mulighet for å ha med gjester). Full bar, flere sitteplasser med oversikt over banen og mulighet for å kjøpe mat. Det kan se ut til at en del kjøper seg billigst mulig billett for å komme inn på arena for så å se kampen fra loungen. Ved oppmøte får man et armbånd slik at man kan gå inn og ut av lounge-området og to enheter drikke er inkludert. NB! Begrenset antall armbånd per kveld, så oppmøte tidlig (les: når dørene åpner) er mer eller mindre påkrevd, spesielt om man vil ha sitteplass.
    PXL_20240116_023010699.jpg PXL_20240116_021320502.jpg
     
    obay, Christian, drsyk and 6 others like this.
  20. toyboy

    toyboy Nytt Medlem

    Innlegg:
    38
    Likes mottatt:
    27
    Bonuspoeng:
    18
    Minirapport fra dining by amex på Sjømagasinet. Fikk ikke valget mellom forrett/dessert, kun en fast 2-retters med forrett + hovedrett. Null valgmuligheter altså. Fiskesuppa til forrett var litt tam, men OK. Hovedretten var skrei som smakte nydelig, men lite fiskestykke trekker ned. God service hele veien. Alt i alt en helt OK opplevelse, men prøver nok et annet sted neste gang.
     
    Christian, EndreD and Krjemb like this.

Del denne siden