American Express Centurion Line

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av HenrikE-G, 19. febr 2019.

  1. Christian

    Christian Senior Medlem

    Innlegg:
    942
    Likes mottatt:
    328
    Bonuspoeng:
    63
    Takk for nyttig info. Var det noen barn i loungen? Har lurt på hvordan det er med fordeler som ikke nevnes på de norske sidene. Noen vet om andre steder (f.eks Yankee stadium) en har samme fordel? Noe lignende i London?
     
  2. Sucellos

    Sucellos Nytt Medlem

    Innlegg:
    47
    Likes mottatt:
    136
    Bonuspoeng:
    33
    Jeg tenkte ikke over det, men når jeg forsøker å huske tilbake er jeg 99 % sikker på at noen av gjestene hadde med barn. Det eneste som står i terms er at man må være over 21 for å drikke alkohol. Det er evt en kontaktadresse her man kan spørre dersom det er aktuelt: https://www.cryptoarena.com/arena-info/amex
     
  3. Squanchy

    Squanchy Medlem

    Innlegg:
    71
    Likes mottatt:
    262
    Bonuspoeng:
    53
    Kommer jeg inn på OSL Premium lounge med 2 gjester i tillegg til meg som kortholder med Platinum?

    Står i Expiriences appen at man kan ta med 1 gjest, men klikker man på "Read more here" står det at man kan bringe 2 gjester på OSL Premium Lounge.

    Lurer på om det bare er generelle rettlingslinjer for lounger at de tillater 1 gjest, men at det varierer fra lounge til lounge? Noen som har erfaringer om dette? Eventuelt om jeg kan bruke SAGA LoungeKey kombinert med Platinum for å slippe inn alle 3 av oss om det ikke skulle være mulig å få alle inn med Amex. Untitled.png Untitled 1.png
     
  4. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    967
    Likes mottatt:
    765
    Bonuspoeng:
    93

    Jeg kan dessverre kun svare på en liten del av spørsmålet ditt.

    LoungeKey fra DNB gir kun tilgang til den "vanlige" delen av loungen, altså ikke Premium. Jeg tror uansett ikke dere vil oppleve det som noe stort tap om dere i stedet ender opp der. Jeg fikk testet begge ved en anledning da jeg først gikk i den vanlige, for deretter å bli gjestet inn i Premium. Mine observasjoner var:

    - Litt færre folk (god plass i den vanlige også)
    - Vafler
    - Rødvinen var på flaske i stedet for tappekran

    Ellers var mat og drikke helt likt.
     
  5. lohelle

    lohelle EBD

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    343
    Bonuspoeng:
    63
    Slik jeg forstår det så kan du alene ta med en gjest, men om du gir kona et tilleggskort, så kan hun også ta men en gjest.

    For eks så har jeg og kona hver sitt kort (hun har Platinum ekstrakort), og vi tar med inn et barn hver når vi alle 4 reiser ilag.
     
    eventyrer liker dette
  6. Squanchy

    Squanchy Medlem

    Innlegg:
    71
    Likes mottatt:
    262
    Bonuspoeng:
    53
    Forstår, men det er litt merkelig at det skal stå ulike ting. Kommer hverfall til å bruke sitatet på bilde 2 for å prøve å komme med alle 3 om det skulle være noe problem. Det står jo klart at "....Allowed to bring two guests each." Da får de heller endre på siden sin tenker jeg. :p
     
  7. Squanchy

    Squanchy Medlem

    Innlegg:
    71
    Likes mottatt:
    262
    Bonuspoeng:
    53
    Har kun vært i den vanlig Loungen før med Loungekey. Var egentlig ikke klar over at det var 2 forskjellige, men får i verste fall bare bruke 3 innganger fra SAGA om vi ikke kommer inn på Premium. Vin på tap er jo greit det da ;)
     
  8. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    967
    Likes mottatt:
    765
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg tror 3 klipp på LoungeKey bør være unødvendig. Det er felles resepsjon, så er Premium til høyre og vanlig til venstre. Det vil overraske meg stort om resepsjonisten sier at Amex KUN gjelder Premium, så jeg vil tro dere får gå vil venstre alle sammen om dere vil. Så skader det jo heller ikke å spørre om det er greit at dere alle i stedet går til høyre. Hadde jeg vært resepsjonist ville jeg i hvert fall sett litt praktisk på det hele.
     
  9. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,160
    Likes mottatt:
    7,490
    Bonuspoeng:
    293
    Såklart kommer man inn på begge sider av loungen med Amex. Premium-delen er jo stengt nesten halve døgnet så noe sted må man jo gå da :p
     
  10. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,295
    Likes mottatt:
    17,731
    Bonuspoeng:
    293
    Nå er det kun «premium» delen som er åpen, da de bygger om/oppgraderer den vanlige delen.
     
  11. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,903
    Likes mottatt:
    8,188
    Bonuspoeng:
    183
    Blander nok med Centurion kortet i teksten. For Centurion kan ta med seg to gjester
    IMG_8531.jpeg
     
  12. Squanchy

    Squanchy Medlem

    Innlegg:
    71
    Likes mottatt:
    262
    Bonuspoeng:
    53
    Nei. I bildet jeg postet overfor står det øverst "As a Platinum member..."
    Denne siden finner man om man klikker på Nordic Lounges i Experiences appen, også på linken helt nede hvor det står "Read more about lounges, their locations and how to get access to them here."
     
  13. Jorge

    Jorge Fastboende

    Innlegg:
    5,160
    Likes mottatt:
    7,490
    Bonuspoeng:
    293
    Da har det jo enda mindre å si :p
     
  14. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,903
    Likes mottatt:
    8,188
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg mente ikke at du gjorde det men at appen gjør det.

    Sjekk access kortet i experience appen om du kan velge 1 eller 2 gjester?

    IMG_8537.png
     
    Squanchy liker dette
  15. Squanchy

    Squanchy Medlem

    Innlegg:
    71
    Likes mottatt:
    262
    Bonuspoeng:
    53
    Ah når skjønner jeg. Dessverre kommer det bare opp +1 guest :oops:
    Kanskje de er snille og lar meg slippe inn en til siden det står 2 gjester på den ene siden deres om villkår.

    Når det er sagt var det bare nevnt spesifikke antall gjester tillatt under OSL Premium Lounge og ikke noen av de andre Nordiske loungene. Selv om jeg tviler på at dette er annet enn en skrive feil, så kan det kanskje hjelpe å spille litt dum :D

    P.S. Nydelig kort du har! :eek:
     
    paramberg liker dette
  16. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,903
    Likes mottatt:
    8,188
    Bonuspoeng:
    183
    Det går sikkert an :D Men de vil du skal scanne og vise fram appen etter du har scannet så tror det er det de kommer til å bry seg om:p

    Takk:cool:
     
    Squanchy liker dette
  17. airbus3xx

    airbus3xx EBG / Hilton Diam/Melia Plat/IHG Plat/Sixt Diam

    Innlegg:
    13
    Likes mottatt:
    19
    Bonuspoeng:
    3
    Trondheim
     
    paramberg and kiev like this.
  18. Modegard

    Modegard Aktivt Medlem

    Innlegg:
    383
    Likes mottatt:
    2,379
    Bonuspoeng:
    93
    Noen som har testet Amex centurion lounge HKG i det siste? Er det loungen å foretrekke fremfor SA (Diamant og flyr biz)?
     
  19. Flymunda

    Flymunda Senior Medlem

    Innlegg:
    1,115
    Likes mottatt:
    7,379
    Bonuspoeng:
    183
    Den ligger rett ved siden av United, så det er ikke langt å flytte på seg hvis du er misfornøyd på første forsøk.
     
  20. Modegard

    Modegard Aktivt Medlem

    Innlegg:
    383
    Likes mottatt:
    2,379
    Bonuspoeng:
    93
    Er det noen begrensning på innganger per dag, hvis jeg bruker OSL loungen via Access card og deretter Eventyr loungen i CPH med Priority pass samme dag?
     
    Last edited: 28. febr 2024
    kiev liker dette

Del denne siden