American Express Centurion Line

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av HenrikE-G, 19. febr 2019.

  1. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,281
    Likes mottatt:
    4,648
    Bonuspoeng:
    113
    Det går helt fint, gjort det mange ganger. Men ikke tillatt med flere ganger per dag på samme flyplass, noe som er dumt når man har dagsmøte og vil raske med seg en frokost ved ankomst og en salat på returen.
    Vet ikke om det blir sjekket, noen som har prøvd?
     
    Modegard liker dette
  2. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,281
    Likes mottatt:
    4,648
    Bonuspoeng:
    113
    Nå driver Amex og maser om booking i Mars.
    Skulle man prøvd å koordinere et lite IF-møte i bartebyen på gullterassen til Stordalen sånn før påske en gang?
     
    LaDuden and obay like this.
  3. snus_mumrikken

    snus_mumrikken Eventyrar

    Innlegg:
    2,821
    Likes mottatt:
    12,061
    Bonuspoeng:
    183
    Frescohallen Bergen, var aleine fekk 3retters sidan eg var aleine. Dei sa ganske ærlig at det var ganske dårlig deal for dei for 2pax :p Men skulle nå få 3retters.
    Fiskesuppe, Torsk, Creme Brulee
    Gode smakar men ikkje magisk, men trivelege lokale. Fiskesuppa veldig god, torsken heilt grei og god creme brule, godt med ferske bær til.
    Syns kanskje dei kunne strekt seg litt lenger når eg var aleine, menmen.
    IMG_2668.jpeg IMG_2669.jpeg IMG_2670.jpeg
     
  4. kimkra

    kimkra Nytt Medlem

    Innlegg:
    20
    Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    Noen med Centurion som ønsker å dele dagens fordeler? :) er jo en betydelig medlemsavgift o_O
     
    eventyrer liker dette
  5. Sucellos

    Sucellos Nytt Medlem

    Innlegg:
    47
    Likes mottatt:
    136
    Bonuspoeng:
    33
    Besøkte Emilies Eld i dag igjen. De har dessverre gått over til samme prinsipp som resten: Velg forrett og hovedrett eller hovedrett og dessert fra dagens meny. Må si jeg foretrakk "Trekk 900,- av regningen"-varianten med god margin.
     
    kiev liker dette
  6. Rscott

    Rscott Veteran

    Innlegg:
    1,629
    Likes mottatt:
    3,921
    Bonuspoeng:
    113
    Vi flyr innenriks fra JFK terminal 5 til uken. Noen som vet om det lar seg gjøre å besøke Centurion Lounge på T4 og komme seg til T5 før avgang? Har bagasje. Så for meg å dra til flyplassen 4-5 timer før avgang.
     
    Last edited: 16. mars 2024
  7. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,430
    Likes mottatt:
    3,852
    Bonuspoeng:
    113
    Du kan laste ned Amex Experiences appen og velge Centurion kort (uansett om du har noen som helst AMEX kort). Deretter ser du vel det meste av fordeler og tilbud i appen.
     
    kimkra liker dette
  8. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    16,013
    Likes mottatt:
    33,209
    Bonuspoeng:
    293
    Hvis du ikke har fly som har relevanse for T4 kommer du deg ikke dit.
     
    Rscott liker dette
  9. Rscott

    Rscott Veteran

    Innlegg:
    1,629
    Likes mottatt:
    3,921
    Bonuspoeng:
    113
  10. Wanderlust

    Wanderlust Senior Medlem

    Innlegg:
    967
    Likes mottatt:
    765
    Bonuspoeng:
    93
    Min erfaring da jeg skulle reise fra T7, og som også samsvarer med andres erfaring:

    T1 (hvor det finnes *A-lounge): Nektet adgang
    T4 (hvor det finnes et par LoungeKey-alternativer): Ikke noe problem

    Så blir det en vurdering om man gidder sikkerhetskontroll 2 ganger. Jeg hadde god tid og gadd.
     
    eventyrer and RoadKing like this.
  11. Rscott

    Rscott Veteran

    Innlegg:
    1,629
    Likes mottatt:
    3,921
    Bonuspoeng:
    113
    Tror jeg gidder for å få testet Centurion-lounge :)
     
    eventyrer, RoadKing and Wanderlust like this.
  12. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,900
    Likes mottatt:
    8,167
    Bonuspoeng:
    183
    En del av fordelene finner du i Experience appen.
    Av andre ting er det noen eksklusive events i året, golfturnering m.m om du spiller det.
    Centurion Living.
    Tilgang på alle centurion lounger, Lufthansa First Class lounge i FRA/MUC og ubegrenset av Priority Pass.
    Bra concierge service.
    Amex Elite får du også uten å betale kortavgift for det.
    EBG man kan gi bort om du ikke har behov for det selv.
    Noen ganger veldig gode tilbud på hotell gjennom FHR.
    Booket selv 3 netter i Jakarta nå på Mandarin Oriental til totalt 3500,- som da inkluderer oppgradering til Suite, gratis massasje og $300 i stay credit. Fordelene utgjør mer enn hotell prisen..
    En del hotell fordeler som diamond i Hilton. Platinium hos Melia m.m
    Er du feks i USA kan du benytte deg av centurion fordelene som er der. Feks Centurion loungen på Manhattan :)
    Hun fra Centurion som ringte meg sist her i februar snakket om at de ser på å endre MR systemet på Centurion til lignende som i andre land. Får håpe det evt skjer:)
     
    eventyrer, EndreD, Kiki and 6 others like this.
  13. toyboy

    toyboy Nytt Medlem

    Innlegg:
    38
    Likes mottatt:
    27
    Bonuspoeng:
    18
    Kort rapport fra dining på Vineria Ventidue i Oslo. Kunne velge 2 retter fritt blant: 2 antipasti, 2 primi, 2 secondi og 2 dessert. Tror man kunne velge blant 2 pizza også. Mange valgmuligheter og vi koste oss her. Bra service, god mat, god stemning. Ikke kulinarisk fantastisk, men caprese (med lune tomater og uvanlig god saus) + sitronmarinert kylling + tiramisu leverte helt fint. Ikke noe for de store anledninger, men topp for en uformell kveld. Kan godt hende vi kommer tilbake hit.
     
    kiev, Upsaker, jgroneng and 2 others like this.
  14. Kiki

    Kiki Nytt Medlem

    Innlegg:
    21
    Likes mottatt:
    19
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg fikk nå nettopp invitasjon til Centurion kortet, vurderer kanskje å akseptere da jeg ser at jeg kan få nyttet mange av fordelene knyttet til kortet som kan forsvare årsavgiften.
    Ser at du skriver her at man får Amex Elite uten å betale kortavgift for det, vil dette gjelde Amex Premium også?
    Jeg har nemlig Amex Elite fra før av, og har allerede rukket å opptjene 2 CT for i år, vurderer derfor å bytte til Amex Premium for å kunne ha mulighet til å opptjene enda et CT.
     
  15. paramberg

    paramberg Veteran

    Innlegg:
    2,900
    Likes mottatt:
    8,167
    Bonuspoeng:
    183
    Gjelder bare Elite ja. Er jo bare 135,- i mnd med premium. Tror uansett nå med bindingstid og greier at du bør ha premium som ekstra kort og ikke nedgradere elite kortet, da det er både bidingstid på elite og premium nå.
     
    Kiki liker dette
  16. Kiki

    Kiki Nytt Medlem

    Innlegg:
    21
    Likes mottatt:
    19
    Bonuspoeng:
    3
    Takk for svar, og info om bindingstid av Elite og Premium kortet, det hadde jeg ikke fått med meg!
     
  17. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    3,279
    Likes mottatt:
    6,390
    Bonuspoeng:
    183
    Norsk Amex Platinum med Points Plus gir 4x opptjening på all bruk:
    https://www.americanexpress.com/nb-no/bytt-kort/platinum-card-til-platinum-card-plus/

    I Sverige er det litt mer differensiert, med 2-8x: https://www.americanexpress.com/sv-se/byt-kort/platinum-till-platinum-plus/
     
    kiev, Flymunda, eventyrer and 3 others like this.
  18. Schlandy

    Schlandy Veteran

    Innlegg:
    1,617
    Likes mottatt:
    4,462
    Bonuspoeng:
    113
  19. Flymunda

    Flymunda Senior Medlem

    Innlegg:
    1,112
    Likes mottatt:
    7,356
    Bonuspoeng:
    183
    Siden et EB-poeng koster 20 Amex poeng betyr det 0,2 EB poeng per krone. Enda mer interessant er at det nå finnes et kredittkort i Norge som gir mening for å opptjene BA Avios med 0,21 avios per krone (en avios koster 19 Amex poeng). En årsavgift på 9000 for å opptjene Avios er imidlertid ganske heftig.
     
    EndreD and Schlandy like this.
  20. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,205
    Likes mottatt:
    1,935
    Bonuspoeng:
    113
    Kanskje Miles and More blir en transferpartner når SAS forlater Star Alliance. Selv om jeg tror de fleste blir med over så er det vel endel nordmenn som må/vil fly endel Lufthansa.
     

Del denne siden