American Express Q&A (Ikke SAS Amex)

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av DJViking, 15. april 2024.

1. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,018
    Bonuspoeng:
    293
    Mulig trådnavn bør endres da. Det er vanskelig nok å holde styr på hvilken tråd man svarer på når man går inn via "Nye innlegg" uten at trådnavnet er tvetydig :D

2. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,636
    Bonuspoeng:
    183
    Enig! @Jorge eier tråden, eller admin @Tore kan fikse.

Trådnavn bør inkludere noe ala "Ikke SAS Amex" :p

3. DJViking

DJViking Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    157
    Bonuspoeng:
    43
    Denne tråden heter "American Express Q/A".
    Den andre heter "SAS Amex Q/A".
    Hvordan er det så vanskelig å skille.

Jeg opprettet denne tråden fordi det var ingen annen tråd å diskutere de andre kortene til American Express og ikke SAS Amex.

4. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,719
    Bonuspoeng:
    183
    Ikke alltid så lett å skille trådene når de ikke dukker opp rett ved siden av hverandre. Sikkert greit med en presisering i trådnavn

5. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,018
    Bonuspoeng:
    293
    Fordi begge kortene er American Express, men bare en av dem er SAS Amex :D

6. HenrikE-G

HenrikE-G Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    225
    Bonuspoeng:
    43
    Tråden som heter "American Express Centurion line" er for American Express-kortene som ikke er SAS AmEx-kort (mao. alle de andre AmEx-kortene på det norske markedet enn SAS AmEx-kortene). Denne tråden har eksistert siden februar 2019.

Nordlands, NoLimit and holmen like this.
  7. loff1

loff1 Nytt Medlem

Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Spørsmål: Jeg vurderer å skaffe meg Amex Platinum (ikke SAS), men siden jeg allerede har et SAS Amex Classic, kvalifiserer jeg ikke for noen velkomstbonus. Da jeg kontaktet Amex, ble jeg anbefalt å vente på eventuelle oppgraderingskampanjer. Etter egen research har jeg imidlertid ikke funnet noen eksempler på tidligere kampanjer som gjelder oppgradering fra et SAS Amex-kort til et ordinært Amex-kort. Har det noen gang vært en slik kampanje?

Er det noen andre muligheter for meg å få noen bonuser, eller er jeg screwed siden jeg allerede er amex kunde og må bare oppgradere uten noen bonuser?

Takk for hjelp!

8. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,636
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har Amex platinum, og har hatt Amex SAS kort I årevis før det.

Har aldri verken fått noen medlemsmail eller sett noen kampanje som gjelder bytte mellom de 2 kortene.

Tror du har fått feil opplysninger, der.

9. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,018
    Bonuspoeng:
    293
    Oppgraderingskampanjer er alltid bare ett nivå opp feks Sas Amex Premium -> Sas Amex Elite. Jeg kan heller ikke huske å ha sett oppgraderingskampanjer for feks American Express Gold -> American Express Platinum.

Hvis du ikke faktisk bruker SAS Amex Classic burde du si det opp asap så du kvalifiserer til kampanjer i fremtiden. Og hvis du faktisk trenger American Express Platinum nå så ville jeg bare bestilt dette ved hjelp av en vervekampanje. Har du flaks får du velkomstpoeng selv om du teknisk sett ikke kvalifiserer for dette. Men si opp Classic først.

Skjønner strengt tatt ikke hvorfor folk nedgraderer til Classic for å legge dette i en skuff. Det ødelegger jo bare for poenginntjeningen senere.

Del denne siden