American Express Q&A (Ikke SAS Amex)

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av DJViking, 15. april 2024.

1. Olf

Olf Nytt Medlem

Likes mottatt:
    35
    Bonuspoeng:
    13
    Eg etterspurte Points Plus poenga og fekk melding om at dei skulle sjå på det. Hinta til dette med kompensasjon, men det "prosessen med å leggje til poenga tek tid, og difor har me ikkje ein moglegheit for å gje kompensasjon for dette".

2. Preference

Preference EBG

Likes mottatt:
    1,071
    Bonuspoeng:
    93
    Opplever som hos mange andre at de på chat/melding ikke er så imøtekommende. Jeg fikk kompensasjon ved å snakke med ett fornuftig menneske på telefon

tobeornot999 liker dette
  3. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,690
    Bonuspoeng:
    183
    Hva fikk du, og hva var grunnen?

Edit: Så du hadde oppgitt dette. Mao ingen kobling til manglende rewards?

Jeg er gørr lei av å purre dem på 4x poeng jeg har betalt for i et halvår hver mnd, uten at poengene kommer. De skriver selv (fra chat, flere ganger) at normal overføring skjer ved utløpet av juli og desember.

Sist gang, 4 februar sa de "gi oss en uke". For poengene som var over 1 mnd på etterskudd. Nå har det også passert, og ingen ting har skjedd på rewards kontoen fortsatt :(

Preference liker dette
  4. Preference

Preference EBG

Likes mottatt:
    1,071
    Bonuspoeng:
    93
    Stemmer, har ikke prøvd å få for manglende Points Plus enda, har så få Amex points at jeg uansett ikke får brukt de til noe enda, men burde sikkert prøvd meg igjen. Litt hårreisende dårlig kontroll på systemene sine

tobeornot999 liker dette
  5. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,690
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, det der er bare trist.

Betaler masse for Amex platinum. Det er verdt det med mitt reisemønster.

De klarer fint å trekke 100 kr ekstra i mnd, hver mnd for å gi 4x rewards. Men å utbetale rewards man har betalt for, det klarer de bare ikke...

Det ødelegger det ellers gode inntrykket av Amex for min del.

Preference liker dette
  6. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,690
    Bonuspoeng:
    183
    Sagaen slutter aldri. Ingen poeng fortsatt, selv om de lovte bot og bedring i helgen rundt 31. januar. Og når det ikke skjedde sa de "give us a week".

Nyeste, fra idag, er "As per our concerned team who are working on this, the points will be issued by 28 Feb". De gjorde litt skrivefeil på engelsken, men et større problem er at jeg stoler absolutt *ingenting* på at de får til dette nå heller.

Preference liker dette
  7. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,634
    Bonuspoeng:
    113
    Hvis du "bare" har vært i kontakt med kundeservice ville jeg rettet en formell klage til Amex, det finnes et eget valg for det.

8. NorFlight

NorFlight Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,604
    Bonuspoeng:
    113
    Er det flere enn meg som opplever at engangskode via SMS ikke kommer, og må velge på mail? På mail kommer den hver gang i løpet av sekunder...

Er ikke alt for ofte jeg trenger koden, men ser av meldingsloggen på telefon at den siste engangskoden jeg mottok på SMS var i desember 2023...

Doc and haifinn like this.
  9. Spielhaug

Spielhaug Veteran

Likes mottatt:
    9,756
    Bonuspoeng:
    183
    Samme her. Aner ikke hvor lenge det har vart

10. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,059
    Bonuspoeng:
    293
    Samme her. For min del gadd jeg ikke gjøre noe med det inntil epost også sluttet å fungere. Da ble det flere runder med kundeservice der noen agenter sendte saken videre mens andre bare sa jeg måtte ta kontakt med mobiloperatør for å sjekke om det var noe feil der. En agent sa til og med at de hadde en pågående sak på det med SMS og at de hadde min konto til en liste i denne saken over kontoer som hadde problemet.

Dette er rundt et halvt år siden. Heldigvis begynte engangskode på epost å fungere igjen forholdsvis kjapt

11. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    67,997
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg lurer på om jeg hadde et tilsvarende problem en gang, og da viste det seg at jeg(?) hadde sperret for innkommende sms fra diverse nr, blant annet Amex.

12. NorFlight

NorFlight Senior Medlem

Likes mottatt:
    2,604
    Bonuspoeng:
    113
    Vanskelig å fjerne noen sperre på blokkerte nummer, da de 2 trådene med koder jeg har er fra henholdsvis "amex" og "Amex"... Ingen tegn til vanlig nummer...

Spørs om jeg må ta kontakt med de for å sjekke det ut, for det er ikke alltid man har tilgang på datatrafikk og mail, men SMS får man om man har dekning...

13. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,059
    Bonuspoeng:
    293
    Nettopp dette er jo grunnen til at en av punktene på kundeservice sin sjekkliste er å be deg kontakte mobiloperatør :D Jeg gjorde såklart dette, men de kunne fortelle at ingenting var sperret.

Det er vel en liten mulighet for at dette faktisk er knyttet til mobilleverandør. Jeg ble akkurat flyttet fra Nicemobil til Ice siden førstnevnte ble lagt ned. Uten at det hjalp.. men de var jo i bunn og grunn samme operatør. Om to dager porteres jeg til Talkmore så får se om det fungerer da ;)

Alt hadde vært mye bedre om amex hadde tilbudt en tofaktorløsning som ikke baserer seg på SMS eller epost. Jeg skulle gjerne hatt en kodegenerator gående i feks 1password eller brukt en fysisk yubikey. Men det er en annen sak :rolleyes:

Last edited: 17. febr 2025
  14. Doc

Doc Medlem

Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    8
    Har hatt samme problem siden jeg fikk kortet i september. Det ble aldri løst før jeg sa opp kortet. Var gjennom flere runder med chat og telefon hvor de sa de skulle eskalere samen til teknisk team, men de ville hverken gi meg saksnummer eller oppdateringer. Til slutt ga jeg opp.

15. Jorge

Jorge Fastboende

Likes mottatt:
    8,059
    Bonuspoeng:
    293
    Bytte til Talkmore hjalp ingenting. Som jeg forventet ;)

16. Preference

Preference EBG

Likes mottatt:
    1,071
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg fikk faktisk mine Points Plus poeng i dag, de ble overført den 19. februar!

tobeornot999 liker dette
  17. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,690
    Bonuspoeng:
    183
    Samme her også, så nå har de tydeligvis postet for alle.

Mine har dato 18. februar, og ble overført inn i 2 omganger på samme dagen: først 500.000 blank, og deretter en egen overføring med ikke-rundt beløp på det øvrige.

Preference liker dette
  18. Schlandy

Schlandy Veteran

Likes mottatt:
    4,723
    Bonuspoeng:
    113
    Hhhmmm, ikke kommer noe her.
    Da blir det sikkert en kamp med Amex om at få de:(
    Edit: dere som har fått point plus poengene inn fra Amex, har dere hatt transaksjoner fra Billkill??

Last edited: 24. febr 2025
    KVTL liker dette
  19. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,690
    Bonuspoeng:
    183
    Nei. Kun "ekte kjøp" ror min del.

KVTL and Schlandy like this.
  20. KVTL

KVTL Senior Medlem