American Express Q&A (Ikke SAS Amex)

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av DJViking, 15. april 2024.

1. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,662
    Bonuspoeng:
    183
    Merkelig spredning i tid.

Inkludert forsinkelsene og begrunnelsene de har gitt underveis, så virker det faktisk som noen stakkars j#vler sitter og beregner + puncher dette manuelt.

Derfor kan det være lurt å sjekke en ekstra gang om de fikk riktig tillegg.

Har dumpet mitt til Excel, men ikke rukket å gå gjennom ennå.

2. Schlandy

Schlandy Veteran

Likes mottatt:
    4,723
    Bonuspoeng:
    113
    Der kom de også inn her

3. Bushyflyer

Bushyflyer Nytt Medlem

Likes mottatt:
    31
    Bonuspoeng:
    13
    Åssen finner man ut hva som er riktig? Jeg signer opp November. Fikk da 345k poeng her om dagen. Noe som skulle tilsi forbruk på 86250 kr? Men har vel brukt rundt 200k... Beregner de frem til en dato? 31 des for eks.. ser det står at de betaler ut ekstrapoeng 2 ganger i året. Kanskje det er beregnet 31.12 og 30.06?

4. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,662
    Bonuspoeng:
    183
    Raskeste måte: Ta ut og trekk fra poengene som er tjent opp i 2025 (inkl ekstra poengene).

Hvis du hadde kortet også før 2024 (I motsetning hil meg), så må du vite inngående saldo 010124 i tillegg. Og trekke fra.

Bushyflyer liker dette
  5. Bushyflyer

Bushyflyer Nytt Medlem

Likes mottatt:
    31
    Bonuspoeng:
    13
    Var ikke så enkelt heller... Hadde første bruk 1 november 24 og tot i 2024 var det brukt 112 352 kr.... Får sende de en melding å høre åssen de kommer frem til poengene

6. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,018
    Bonuspoeng:
    113
    Tenker å bruke upgrade kampanjen som går ut i morgen, men så har jeg en veldig lav kredittgrense. Søkte om økning på fredag, siden chatten mente at jeg ikke ville kunne søke et halvår etter oppgraderingen. Fikk ikke svar da. Nå sitter jeg og lurer på hvor galt det går hvis jeg ikke får svar ila morgendagen og hiver inn søknaden om oppgradering, siden kampanjen går ut i morgen?
    Blir vanskelig å nå diverse omsetningskrav for upgrade bonus og CT med svært liten kredittgrense

7. WingmanWizard

WingmanWizard Medlem

Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    Du kan vel alltids sette inn ekstra penger i forkant? Det blir en slags økt kredittgrense det og:)

8. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,633
    Bonuspoeng:
    113
    Du kan også betale inn ditt daglige spend hver dag til Amex, det er ingen grunn til å vente på faktura. Alltid samme KID (kortnr).

kiev liker dette
  9. kiev

kiev Mr Fasttrack

Likes mottatt:
    5,242
    Bonuspoeng:
    183
    Kredittkortselskap er ikke særlig glade i forhåndsbetaling (kluss med konsesjonsvilkår), men å betale ned etterhvert er innenfor. Det hjelper dessverre lite hvis problemet er en enkelt belastning som overskrider kredittgrense. Da må man ringe inn til Amex og (forhåpentligvis) få godkjenning før belastning.

tobeornot999 liker dette
  10. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    9,662
    Bonuspoeng:
    183
    Ser ut som noen har sittet i fylla på en fredags kveld ved Europa-kontoret i Madrid og punchet inn poeng manuelt.

Kommer ikke til å lage bråk selv, men de har gitt 16% for mye ekstra poeng :p

PS: litt kjipt at det er så vanskelig å regne over i etterkant. Noen Excel-guruer som har klart å eksportere og så importere tall på et fornuftig format fra americanexpress.no?

11. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,018
    Bonuspoeng:
    113
    Nå hørte jeg med chatten en gang til om jeg virkelig må vente på økningen i kredittramme før jeg oppgradere til elite. Nei, den søknaden vil bli behandelt uansett, så det var bare å søke om elite oppgradering.
    Har gjort det nå, så får vi se. Signerte med bankid og fikk bekreftelse på hjemmesiden at jeg har oppgradert, men ser ingenting i appen eller på mail så langt.

12. Bolle

Bolle Senior Advisor

Likes mottatt:
    194
    Bonuspoeng:
    43
    Om noen har en link til verving for oppgradering til Platinum, så send gjerne på PM

13. Bushyflyer

Bushyflyer Nytt Medlem

Likes mottatt:
    31
    Bonuspoeng:
    13
    Prøvde å lage en link nå. Men fungerte ikke fra mobil akkurat nå iallefall. Men det er 1.5 mill poeng i signerings bonus nå så jeg

Bolle liker dette
  14. oslo.to.unknown

oslo.to.unknown Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    178
    Bonuspoeng:
    43
    Hvor mye tilsvarer det i eb points?

15. Preference

Preference EBG

Likes mottatt:
    942
    Bonuspoeng:
    93
    1.500.000 / 20 = 75 000 EuroBonus poeng

16. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    67,917
    Bonuspoeng:
    293
    Er det som med SAS-kortene at man ikke kan ha hatt Amex siste 12 mnd for å få denne bonusen? Hvis ikke, så er jeg interessert i en lenke..

17. Bushyflyer

Bushyflyer Nytt Medlem

Likes mottatt:
    31
    Bonuspoeng:
    13
    Kom tilbake til pc sivilasjonen idag. Desverre fungerer det rett og slett ikke å lage en vervelink... Verken fra tlf eller pc

18. Storbaba

Storbaba Bitt av bonusbasiller..

Likes mottatt:
    2,633
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg fikk til uten problem i går kveld, jeg fulgte dog oppskriften som ligger på Eurobonusguiden.no

Bushyflyer liker dette
  19. Mobiltelefon

Mobiltelefon Nytt Medlem

Likes mottatt:
    33
    Bonuspoeng:
    13
    En liten heads-up til de som ønsker å bestille Amex Platinum kort på kampanje. Jeg har kranglet med Amex chat i 2 måneders tid for å motta de 1.5 mill bonuspoengene og etter at jeg eskalerte det til en formell klage så fikk jeg følgende tilbakemelding i dag:
    Fikk kampanjelink av en hyggelig bruker her på forumet, mottok aldri noe SMS som Amex refererer til ovenfor her. Har uansett fått beskjed om at Amex gjør et unntak og overfører poengene for kampanjen manuelt, men de presiserte at dette er noe de vanligvis ikke gjør.

Tror uansett det er viktig å dokumentere søkeprosessen nøye med screen prints så en har nødvendig dokumentasjon å slå i bordet om de begynner å kverulere.

Last edited: 06. mars 2025
    Spielhaug, Preference and RoadKing like this.
  20. KVTL

KVTL Senior Medlem

Likes mottatt:
    641
    Bonuspoeng:
    93
    Trenger du fortsatt en lenke @Bolle ?

Del denne siden