AMEX ELITE 100 000 POENG KAMPANJE. (SØK SENEST 31.10.22)

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av egilw2201, 20. okt 2022.

  1. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,760
    Likes mottatt:
    7,704
    Bonuspoeng:
    183
    Må si opp kortet, da. Hvis det er så ille ;) Eller som minimum nedgradere.

    Og så er det bare å oppgradere på nytt når kampanjen dukker opp igjen. De gir stadig poeng til meg hver gang jeg går opp tilbake til Elite etter et halvår med nedgradert kort ;)
     
  2. cooolcatz

    cooolcatz Aktivt Medlem

    Innlegg:
    265
    Likes mottatt:
    788
    Bonuspoeng:
    93
    Er det mulig å bestille kortet til "en slektning" å tilknytte det til egen EB konto?
     
  3. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,760
    Likes mottatt:
    7,704
    Bonuspoeng:
    183
    Du spør på riktig sted. Sikkert noen her som har testet det ;)

    Men så langt jeg husker, trenger man bare å oppgi et EB nummer når man søker om kortet. Og det er jo ikke selvsagt at de faktisk sjekker at det nummeret tilhører samme person som bestiller kortet.... IT hos Amex er ikke helt 2022, akkurat :p
     
    cooolcatz liker dette
  4. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    933
    Likes mottatt:
    729
    Bonuspoeng:
    93
    Har ikke hatt Amex siden starten av 2020 og da hadde jeg et ubrukt classic. Tru om jeg nå får poengene i kampanjen? Statuspoengene hadde faktiskt bidratt til at jeg muligens klare å komme meg opp i EBD, så da hadde det ikke vært så dumt å få 100.000 poeng i tillegg.
    Hvor lang tid bruker Amex for å levere kortet nå til dags? Har et stort kjøp i slutten av måneden som ville fått meg nært omsetningskravet, men da må jo kortet nå frem før det. For hvis jeg husker rett så har man ikke kortet digitalt i appen før det fysiske kortet kommer?
     
  5. Magnus77

    Magnus77 Senior Medlem

    Innlegg:
    770
    Likes mottatt:
    933
    Bonuspoeng:
    93
    Tror nesten jeg må overtale svigermor til å søke et elite kort for henne og så få henne inn min og samboers familiepool:cool: Hva er vanlig å få som kredittgrense når man får kortet for første gang? Kjipt hvis hun bare får noen tusenlapper, blir vanskelig å få handlet for 45000 innen 31/1 da…
     
    themichael and eventyrer like this.
  6. thfagert

    thfagert -

    Innlegg:
    160
    Likes mottatt:
    432
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg fikk over 50 000 på mitt første AMEX i mai.
     
    Magnus77 liker dette
  7. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    933
    Likes mottatt:
    729
    Bonuspoeng:
    93
    Ser det er en annen kampanje på Facebook som lover 30.000 poeng hvis man søker om elite kortet. Vil det si at man uansett får de 30.000 hvis dem bestemmer at de 100.000 er man ikke kvalifisert for?

    De 100.000 må man kanskje være forhåndskvalifisert for? Siden noen nevner at dem fått invitasjon til den kampanjen? Kan noen av dere som fått den invitasjonen sjekke om dere fikk en annen link enn den som er delt her i tråden?
     
  8. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,176
    Likes mottatt:
    3,233
    Bonuspoeng:
    113
    Det ligger også en kampanje for oppgradering fra SAS Amex Premium i Experiences appen.

    Da slipper man kanskje utfordringen med at man ikke kan ha vært kunde tidligere. Likevel tenker jeg at jeg skal gå for 100 000 poeng. Det fungerte ved tidligere kampanjer, til tross for at jeg allerede hadde et Amex kort. Den har også fordelen at man får poengene litt tidligere (og man må ikke ha det mye dyrere Elite kortet i veldig lenge).

    Screenshot_20221023-200536.png
     
  9. FlyMCO

    FlyMCO Aktivt Medlem

    Innlegg:
    489
    Likes mottatt:
    605
    Bonuspoeng:
    93
    30.000 for Elite og 20.000 for Premium er en kampanje som nesten pågår året rundt hos AMEX.
    Det er samme regler på disse.
    Bare for NYE KUNDER.
    Som sagt før,de fleste får poeng selv om man ikke er ny kunde,men den sjansen må man selv vurdere.
    AMEX har også "oppgrader dit nåværende kort" kampanjer.
    Dette er eneste gangen du får poeng hvist du er kunde fra før...ifølge reglene til AMEX.
    Den 100.000 kampanjen får man på email hvist du er SAS-Eurobonus kunde og aldri har vært AMEX kunde. Det er ikke noe kvalifisering.
     
  10. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    933
    Likes mottatt:
    729
    Bonuspoeng:
    93
    Artig at SAS har oversikt over hvem som har vært Amex kunde før men ikke Amex selv. IT altså :D
     
  11. lohelle

    lohelle EBD

    Innlegg:
    310
    Likes mottatt:
    300
    Bonuspoeng:
    63
    Det er 6 mnd folket venter med ny upgrade-kampanje til (for eks) Elite etter nedgradering til Premium/Classic, ikke sant? Skal få statuspoeng nå straks, og fikk akkurat CT, så når statuspoeng kommer inn tenker jeg å nedgradere.
    Og da forventer jeg å måtte være classic/premium i 6 mnd før jeg kan kaste meg på neste kampanje for oppgradering.
     
  12. Magnus77

    Magnus77 Senior Medlem

    Innlegg:
    770
    Likes mottatt:
    933
    Bonuspoeng:
    93
    Har Premium nå, men vurderer å oppgradere til Elite for å få ekstra poeng, har aldri hatt Elite tidligere. Hvor fort får man de 30.000 poengene når man oppgraderer? Og må man da ha dette Elite kortet over en periode får å beholde de poengene eller kan jeg nedgradere til Premium igjen etter kort tid? Har egentlig ingen behov for å ha elite generelt.
     
  13. themichael

    themichael EBD

    Innlegg:
    1,176
    Likes mottatt:
    3,233
    Bonuspoeng:
    113
    Ingen ekspert på det her, men: Du må første handle for 45 000 til 31.3.2023 og poengene kommer senest 31.05.2023. Min erfaring fra tidligere kampanjer er at dem kanskje kommer litt tidligere. Men du må nok ha kortet i en stund.

    Kan det være at man får kortet gratis de første månedene? Jeg husker at jeg ikke betalte noe i en periode sist jeg fikk Premium kortet.
     
  14. FlyMCO

    FlyMCO Aktivt Medlem

    Innlegg:
    489
    Likes mottatt:
    605
    Bonuspoeng:
    93
    20.000 statuspoeng kommer etter et par dager etter at du aktiviserer kortet...som regel. Disse gis max 1 gang pr sas opptjeningsperiode.
    De 30.000/60.000/100.000 poengene kommer når kvalifiseringsperionden for kortet er over...dvs senest 30/4/2023 for den vanlige 30.000 kampanjen som pogår nå.
    Den 100.000 kampanjen overføres poengene senest 31/3/2023.
    Husk at man må bruke 45.000kr for å få poengene.
    Statuspoengene på 20.000 trenger du ingen omsetning for å få.
    Du kan nedgradere kortet med en gang du får de 20.000 statuspoengene.
    For å få Ekstrapoeng må du ha kortet aktivt til ca 30/04/2023 for å få poengene.
    .....
    Ekstrapoeng = poeng du kan bruke til reiser osv. Disse varer i 5 år.
    Statuspoeng = kan ikke brukes til noe,men du opparbeider deg status til feks Sølv/Gull. Disse nuller seg ut hvert år.
     
    Darkcho and Flyingdutchman like this.
  15. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,412
    Likes mottatt:
    21,239
    Bonuspoeng:
    183

    Kjørte nedgradering fra premium til blå med en gang CT var i boks, og hev meg på oppgraderingskampanjen nå (er jo derfor jeg nedgradere :) ). Fikk regning på 100kr i månedsavgift dagen før jeg mottok det fysiske kortet.

    Vurderte å la fruen søke et premiumkort i hennes navn for å få 60k poeng, men valgte å ikke gjøre det siden hun har både eget blåkort og et premiumkort som er koblet til min konto, dessuten er vi usikker på at vi klarer spend på 2x 36k innen fristen. En gang er ingen problem.
     
  16. Magnus77

    Magnus77 Senior Medlem

    Innlegg:
    770
    Likes mottatt:
    933
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, selvfølgelig, det er jo samme opplegget som den 100.000 kampanjen:)
     
  17. FlyMCO

    FlyMCO Aktivt Medlem

    Innlegg:
    489
    Likes mottatt:
    605
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg fikk 3 første mnd gratis forrige år.men i år fikk jeg 400kr i mnd avgift med en gang,så jeg regner med at de 3 første mnd gratis er slutt.
     
  18. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    933
    Likes mottatt:
    729
    Bonuspoeng:
    93
    Da har man fått godkjent søknaden. Spent på hva det blir av kampanjepoeng nå. Brukte 100.000 linken, men som sagt er det jo også en 30.000 kampanje på gang. Kanskje man er maksimalt heldig og får begge to? :D
     
  19. rgn

    rgn Medlem

    Innlegg:
    208
    Likes mottatt:
    126
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg ringte kundeservice. De sa 1 år/12 mnd. siden siste kort/avtale for å kvalifisere. Om det er riktig vet jeg ikke og jeg har det ikke skriftlig/på opptak.
     
    Gullars liker dette
  20. Storbaba

    Storbaba Bitt av bonusbasiller..

    Innlegg:
    1,830
    Likes mottatt:
    2,065
    Bonuspoeng:
    113
    Det er ikke spesielt merkelig... Amex har EB-nr på alle som er/har vært kunde de senere år, og jeg forutsetter at SAS enkelt (?) kan styre e-post til alle EB minus de på listen de får av Amex, og treffer derfor alle som ikke har hatt SAS Amex....
     
    FlyMCO liker dette

Del denne siden