AMEX ELITE 100 000 POENG KAMPANJE. (SØK SENEST 31.10.22)

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av egilw2201, 20. okt 2022.

  1. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    929
    Likes mottatt:
    728
    Bonuspoeng:
    93
    Vil tro at SAS ikke trenger å spørre Amex en gang. Dem kan jo gå tilbake i databasen sin og se hvor folk har fått inn poeng fra.
     
    FlyMCO liker dette
  2. Mra056

    Mra056 Medlem

    Innlegg:
    54
    Likes mottatt:
    13
    Bonuspoeng:
    8
    Amex newbie her. Får kun opp kampanje med 30.000 poeng når jeg søker opp Amex Elite.

    Noe spesielt sted man må gå/link til nettside for å få 100K tilbudet?
     
  3. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    929
    Likes mottatt:
    728
    Bonuspoeng:
    93
    Litt lenger frem her i tråden
     
  4. Mra056

    Mra056 Medlem

    Innlegg:
    54
    Likes mottatt:
    13
    Bonuspoeng:
    8
    Takk! Jeg var visst litt rask med å lese gjennom tråden.
     
  5. rudigerscat

    rudigerscat Nytt Medlem

    Innlegg:
    13
    Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg søkte på dette kortet igår med den antakelsen om at statuspoengene ikke kom før man aktiverte kortet. Siden jeg har opptjeningsperiode som starter 01 november så kunne det blir ordentlig bra. Men istedenfor så har statuspoengene kommet allerede nå... Jeg har forsøkt å ringe både Amex og SAS. Førstnevnte var veldig forståelsesfull, men kunne ikke hjelp og sistnevnte sa ganske kontakt at "nei" på spørsmål om poengene kunne overføres til neste periode. Da har jeg vel ikke noe annet alternativ enn å kansellere når de 100 000 poengene kommer i mars og søker igjen 1 november neste år for å få statuspoengene inn i riktig opptjeningsperiode.
     
  6. Staralliance

    Staralliance Medlem

    Innlegg:
    213
    Likes mottatt:
    426
    Bonuspoeng:
    63
    Opplevde at poengene kom i det søknaden min ble godkjent...som var et par minutter etter at jeg sendte inn søknaden. Og etter hva jeg har forstått vil disse statuspoengene komme på samme tidspunkt neste år, så det beste er å søke om kortet i den opptjeningsperioden man ønsker statuspoengene.
     
    stekus, Upsaker and rudigerscat like this.
  7. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    929
    Likes mottatt:
    728
    Bonuspoeng:
    93
    Kommer kortet i et spesielt brev, siden det står i mailen at man kan spore det? Kan ikke huske det fra sist.
     
  8. FlyMCO

    FlyMCO Aktivt Medlem

    Innlegg:
    486
    Likes mottatt:
    594
    Bonuspoeng:
    93
    Kom i vanlig brev fra posten.
    Kunne "spores",på den måten at det sto,"på vei" og "levert" når postmann hadde lagt det i postkassa om du følger sporingslinken. Men du får ingen beskjed når og om den er levert hvist du ikke følger med selv.
     
    stekus liker dette
  9. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,752
    Likes mottatt:
    7,690
    Bonuspoeng:
    183
    Skikkelig kjipt!

    Men vi har mange tråder her på IF som forteller at status poeng fra Amex kommer helt umiddelbart. Søknad på siste dagen av perioden (altså 31 okt) kunne kanskje reddet deg, men gjort er gjort :)
     
  10. rudigerscat

    rudigerscat Nytt Medlem

    Innlegg:
    13
    Likes mottatt:
    5
    Bonuspoeng:
    3
    Yes, jeg burde gjort litt mer research, men det er jo som du sier ikke sikkert det hadde gått uansett. Setter veldig pris på all info her i forumet hvertfall og håper min post kan virke til skrekk og advarsel for andre som søker på Amex: Timing er alpha og omega :)
     
    holmen liker dette
  11. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,878
    Likes mottatt:
    57,467
    Bonuspoeng:
    293
    Vi lærer hele tiden, det er helt sikkert! Og selv om det er kjipt for deg i denne omgang, så er det læring for andre. :)
     
  12. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    929
    Likes mottatt:
    728
    Bonuspoeng:
    93
    Hvordan vet den sporingen at brevet blir lagt i postkassen?
     
  13. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,752
    Likes mottatt:
    7,690
    Bonuspoeng:
    183
    Det vet ikke sporingen. Dette kortet går som vanlig brevpost, uten tracking.
     
    stekus liker dette
  14. FlyMCO

    FlyMCO Aktivt Medlem

    Innlegg:
    486
    Likes mottatt:
    594
    Bonuspoeng:
    93
    Jaha,det var sånn det var.
    Det er en link i en mail man får,som det feks står,forventet levering 27 Aug.
    For hos meg sto det noe sånnt...forventet 27 Aug og så senere sto det levert,men det kom ikke selv om det sto levert,men det kom noen daget etter, 29 Aug i dette eksemplet.
     
  15. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    929
    Likes mottatt:
    728
    Bonuspoeng:
    93
    Aha, falske forhåpninger altså. Jaja, må se og komme igang med omsetningskravet
     
  16. Teknolai

    Teknolai EBD

    Innlegg:
    124
    Likes mottatt:
    113
    Bonuspoeng:
    43
    Vær forberedt på å måtte krangle og mase *mye* med Amex for å få til dette. Jeg bestilte Amex Elite første gang i mai 19, sa det opp etter en stund, og tegnet et nytt i august 21. Etter mye krangling fikk jeg tilbakedaterte poeng for august 21, men i mai 22 fikk jeg jommen meg statuspoeng automatisk.

    Så min erfaring er at første registreringsdato blir stående, selv om du sier opp kortet og bestiller et nytt..
     
  17. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    929
    Likes mottatt:
    728
    Bonuspoeng:
    93
    Nå er det mange år siden jeg hadde kortet sist, da fikk jeg poengene i desember. Bestilte det nå og fikk umiddelbart, så det tyder jo på at systemet har glemt min tidligere dato. Bra for meg som vil ha velkommen bonus da. Men er du innenfor et år så vil poengene alltid deles ut samme dato.

    Jeg ser derimot at jeg får et problem med å klare omsettingskravet for kampanjen siden Amex bare har gitt meg 20.000 i kredittgrense. Jeg som skulle gjøre et stort kjøp på rundt 35.000 straks kortet kom. Betalingen lar seg ikke splittes. Hvordan går man frem for å øke kredtittrammen?
     
  18. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    929
    Likes mottatt:
    728
    Bonuspoeng:
    93
    Nå har jeg ringt kundeservice og spurt, ingen økning av kredittramme før tidligst om 6 måneder :confused:

    Skal bli strevsomt å oppnå omsettingskravet innen januar nå :eek:
     
  19. Shyneno

    Shyneno Okama

    Innlegg:
    2,030
    Likes mottatt:
    1,467
    Bonuspoeng:
    113
    I starten drev jeg å betalte inn ekstra... det er en løsning ved lav limit
     
    swib liker dette
  20. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    929
    Likes mottatt:
    728
    Bonuspoeng:
    93
    Spurte han jeg snakket med om det gikk an, nei sa han. Det vil ikke kunne øke beløpet for en enkelttransaksjon til over kredittgrensen
     

Del denne siden