AMEX ELITE 100 000 POENG KAMPANJE. (SØK SENEST 31.10.22)

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av egilw2201, 20. okt 2022.

  1. Mra056

    Mra056 Medlem

    Innlegg:
    54
    Likes mottatt:
    13
    Bonuspoeng:
    8
    Har gått for Amex Premium kampanjen og kort skal være på vei i posten.

    Er det mulig allerede nå å bestille et ekstrakort? Tenkte et kort til slik at det går kjappere å få innfridd krav til inntjening og med tanke på CT neste år.

    Eller må jeg vente til jeg har fått kortet, før jeg kan bestille et ekstrakort?
     
  2. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,130
    Likes mottatt:
    7,746
    Bonuspoeng:
    183
    Tror du må vente, med mindre du allerede har en konto fra tidligere med innlogging på Amex sine sider. Det er konklusjone jeg kom til.
     
  3. trygveat

    trygveat Veteran

    Innlegg:
    2,956
    Likes mottatt:
    5,760
    Bonuspoeng:
    183
    Må vente uansett, det nye kortet dukker ikke opp i profilen før det aktiveres i nettbank/app.
     
    Henrik liker dette
  4. Mra056

    Mra056 Medlem

    Innlegg:
    54
    Likes mottatt:
    13
    Bonuspoeng:
    8
    Takk for svar, da får jeg vente på kortet.
     
  5. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    1,992
    Likes mottatt:
    10,930
    Bonuspoeng:
    183
    Dette er min erfaring også. Jeg har i tillegg hoveddatoen 30. november som er siste dagen i min opptjeningsperiode, så det er alltid spennende å se om statuspoengene kommer som de skal. Ett år kom det dagen etter, men da opprettholdt heldigvis SAS status uansett.
     
  6. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    932
    Likes mottatt:
    729
    Bonuspoeng:
    93
    Da er elite kortet i hus, men usikkerheten er fortsatt stor. Tør jeg overføre 17.000 kroner inn på et jomfruelig kort for å gjennomføre den første transaksjonen på nesten det dobbelte av min magre kredittramme på 20.000 kroner? Må gjøre den betalingen den her uka... Teit hvis den så ikke skulle gå igjennom da jeg ikke har flere middels store betalinger for å få ut pengene igjen
     
  7. Shankly

    Shankly Medlem

    Innlegg:
    51
    Likes mottatt:
    18
    Bonuspoeng:
    8
    Kan man betale en vanlig giro (f.eks fra et bilverksted) med Amex Elite eller må man da ha Billkill for å gjøre det?

    Hilsen amatør
     
  8. afirm

    afirm Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    1,853
    Likes mottatt:
    5,476
    Bonuspoeng:
    183
    Du må bruke BillKill.
    Eventuelt kan du spørje på verkstaden om du får betale med Amex der. Sjølv om du har fått rekning i posten godtek enkelte at du kjem innom butikken for å betale med kort (men sjølvsagt ikkje sikkert at dei tek Amex).
     
    Shankly liker dette
  9. LeBravo

    LeBravo Nytt Medlem

    Innlegg:
    2
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Når starta egentlig denne kampanjen? Ser at tråden starta 20. oktober, men jeg håper AmEx lanserte det litt tidligere. Bestilte meg Elite den 18. oktober uten å følge med på om det var kampanjer gående eller ikke o_O
     
  10. joskje

    joskje Senior Medlem

    Innlegg:
    743
    Likes mottatt:
    1,047
    Bonuspoeng:
    93
    Det måtte nok uansett ha blitt bestilt via kampanjesiden for 100k dessverre. Det var nemlig en vanlig kampanje på 30k poeng via "ordinær" bestillingsside som gikk samtidig, så de måtte nok ha en eller annen måte å skille de på
     
  11. rookietrader

    rookietrader Aktivt Medlem

    Innlegg:
    406
    Likes mottatt:
    771
    Bonuspoeng:
    93
    Blir tøffere enn først antatt å nå de 45.000 før 31. Januar. Bilverkstedet tok nå plutselig ikke Amex lenger :(

    Gavekort kjøpt på f.eks Kiwi gir vel omsetning på vanlig måte?

    Eventuelt kan man kjøpe flybillett med full flex og kansellere seinere?

    Andre tips? :)
     
  12. haifinn

    haifinn If u are bored flying, your standards are too low

    Innlegg:
    1,407
    Likes mottatt:
    12,325
    Bonuspoeng:
    183
    Gavekort på polet kan kjøpes med amex- velkomne julegaver hvertfall her i heimen :)
     
    rookietrader liker dette
  13. rookietrader

    rookietrader Aktivt Medlem

    Innlegg:
    406
    Likes mottatt:
    771
    Bonuspoeng:
    93
    OK, så gavekort teller hvertfall mot omsetning! Ingen grunn til at det ikke skulle gjøre det selvsagt... )
     
    haifinn liker dette
  14. MrBister

    MrBister Medlem

    Innlegg:
    208
    Likes mottatt:
    498
    Bonuspoeng:
    63
    Så man kan kjøpe gavekort på Kiwi, og få dette tellende som omsetning? Det er man sikker på?

    Fordi det virker jo som en veldig safe måte å omsette for beløp man mangler opp mot 45 k. Det går vel an å kjøpe 10x gavekort på 1.000 kroner på kiwi vil jeg tro, om nøden er der. I den grad nød er definert som at man "må" kjøpe gavekort på en matbutikk, for å få poeng slik at man kan reise med fly rundt i C/F i verden da.
     
  15. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    932
    Likes mottatt:
    729
    Bonuspoeng:
    93
    Må omsetningen vare bokført før den 31. eller bare registrert?
     
  16. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,269
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Du kan til og med få trumfkroner i tilegg på gavekortenen på Kiwi tipper jeg :)
     
    MrBister liker dette
  17. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,303
    Bonuspoeng:
    293
    Enklere å kjøpe 2 gavekort på 5000,- hver. Kiwi har dårlig håndtering av små restbeløp på gavekort, der du skal delbetale med gavekort. Du må selv vite hva som er igjen på kortet når du skal benytte det.
     
    MrBister liker dette
  18. Doc

    Doc Nytt Medlem

    Innlegg:
    27
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Noen som vil spekulere i når neste 100 000 poeng kampanje kommer? Eller var det en engangsgreie, tror dere?
     
  19. markus

    markus poengreise.no

    Innlegg:
    983
    Likes mottatt:
    2,229
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg tror (og håper inderlig) det var en engangsgreie, men om vi ser en ny slik kampanje bør du ikke forvente å se den før Q3/Q4 neste år. Dette var en god måte for Amex å hente inn kunder på slutten av året, en tid hvor et mindre antall skaffer seg kort vanligvis.
    Grunnen til dette er at Companion Ticket opptjeningen følger kalenderåret. Så de som skaffer seg kortet tidlig har et helt år å bygge opptjening mot CT mens de som skaffer seg kortet sent klarer kanskje aldri å bruke nok til å få CT, dermed må de fristes med noe annet.
     
    Kjetil L and trygveat like this.
  20. sday

    sday EBS, Avis pres, Hertz pres,Sixt Plat

    Innlegg:
    203
    Likes mottatt:
    154
    Bonuspoeng:
    43
    Noen som har omsatt for 45k og fått 100.000 på eurobonus kontoen?

    Snakket med kundeservice som påstår jeg registerte meg 19.10, og dermed ikke kvalifiserer meg til 100k kampanjen, enda jeg har e-post fra dem 20.10 som sier søknaden er mottatt.
     
    Last edited: 19. des 2022

Del denne siden