Asiana First

Tråd i 'Øvrige flyselskap' startet av RoadKing, 25. april 2019.

  1. wilco

    wilco Medlem

    Innlegg:
    244
    Likes mottatt:
    257
    Bonuspoeng:
    63
    Fløy FRA-ICN i nedgradert F til Business Suites i starten av oktober. Min opplevelse var at det var et produkt som var noe hevet over vanlig Business. Vi fikk pysj og amenity kit, og det var relativt god bemanning igjennom hele turen. Tok aldri mer enn et minutt å få oppmerksomheten til personalet. Menyen var business-menyen, så kanskje litt dårligere utvalg på drikke enn da det var First, men vi led ingen nød.
     
    Insomnia4u, drsyk, Gullars and 11 others like this.
  2. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183
    Det var utrolig deilig å høre :D
     
  3. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,659
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Enig :)
     
  4. Palg82

    Palg82 Medlem

    Innlegg:
    205
    Likes mottatt:
    258
    Bonuspoeng:
    63
    Så bra, og takk for oppdateringen.
     
  5. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183
    Oppdaget til min forskrekkelse i går at vi er nedgradert fra Business suites til vanlige business seter på flighten vår fra ICN til FRA i desember. Har sendt mail til Asiana for å prøve å få endret tilbake.

    Tallinn kunne ikke gjøre noe, da de ikke har tilgang til setene fram tom rad 12 (eller var det 14).
     
  6. Palg82

    Palg82 Medlem

    Innlegg:
    205
    Likes mottatt:
    258
    Bonuspoeng:
    63
    Au, ikke bra. Måtte inn å sjekke mine på januar flighten, og vi står fortsatt på Suites, men tyder ikke bra om dem nedgraderer når det nærmer seg avgang.
     
  7. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,659
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Det var dårlige nyheter gitt... Spørs om jeg skal finne noe annet å bruke den CT'n på.
     
    flying_all liker dette
  8. Palg82

    Palg82 Medlem

    Innlegg:
    205
    Likes mottatt:
    258
    Bonuspoeng:
    63
    Har ikke lyst til å gi opp enda, men har tenkt tanken selv.
     
    RoadKing liker dette
  9. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,216
    Likes mottatt:
    17,278
    Bonuspoeng:
    293
    Har 2E og 2F her fremdeles. (reiser i april)
     
  10. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg vet jo ikke når vi faktisk ble flyttet, men jeg ser at i begynnelsen av september kommenterte jeg her inne at vi fortsatt var på rad 2 (og da har jeg helt sikkert sjekket det). Så det betyr at en eller annen gang i løpet av 2 månedersperioden fra september til nå, har vi blitt flyttet. Det vil i praksis si i løpet av de siste 3 månedene før reisen, så jeg ville nok fulgt med på denne jevnlig.
     
    jgroneng liker dette
  11. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,639
    Likes mottatt:
    6,634
    Bonuspoeng:
    183
    Har man abonnement på expertflyer kan man vel legge inn varsel på om sitt eget sete blir ledig og dermed få beskjed med en gang om man blir flyttet?
     
  12. indahla

    indahla Flyr for lite...

    Innlegg:
    6,656
    Likes mottatt:
    21,705
    Bonuspoeng:
    293
    Fortsatt 2E/2F her også. Reiser i starten av mars. FRA-ICN.
     
  13. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,659
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Vi også, på ct som går ut 1/15/20. Så hvis vi skal bruke den til noe annet så begynner det å haste... har da f..n ikke tid til dette oppi huskjøp, hussalg, flytting og jobb. Nei nå må Asiana skjerpe seg!! :)
     
    Palg82 and flying_all like this.
  14. Arvid1410

    Arvid1410 Veteran

    Innlegg:
    1,531
    Likes mottatt:
    6,716
    Bonuspoeng:
    183
    Hyggelig mail fra Asiana i dag, etter at jeg skrev mail til dem og klagde. Det ser ut til at man ved endringer på reisen risikerer at man blir flyttet (ikke at jeg husker å ha gjort noen endring dog...)

    Dear Mr. Arvid2063,


    Thank you for flying with Asiana Airlines and for taking time to share your concerns with us.


    First and foremost, it is our sincere regret that you were inconvenienced as our First Class no longer operates from this September due to business reasons. It seems there was a change in your reservation, so our system reassigned you to seat 14 but we have now returned your seat to original seats 02EF in Business Suite zone.


    Currently it is organized that only ticket class J can be assigned to original F Zone, and seats that are already assigned can be automatically reassigned when there is any change (ex. schedule change) in the reservation, since it is now manually assigned seats. Therefore please check again if you make any changes in your reservation if your seats also change as well.


    Once again, we apologize for the inconvenience caused. We ask for your kind understanding for this matter and we genuinely hope you have a pleasant flight with us. Should you need any further assistance, please do let us know.


    Sincerely,


    Christina Kim


    Customer Relations

    Asiana Airlines
     
    Eddie47, Palg82, Jorge and 2 others like this.
  15. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,639
    Likes mottatt:
    6,634
    Bonuspoeng:
    183
    Dette betyr vel at det er umulig å få "Business suites" på ny bonusbillett etter endringen.
     
    Palg82 liker dette
  16. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,659
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Det henger på greip @Jorge . Samtidig, kudos til @Asiana for at de flyttet deg tilbake @Arvid2063 .
    Jeg bør nok monitorere denne avgangen.
    Jeg hadde tenkt på å kanskje utvide oppholdet med en dag, men når det er slik så skal jeg ikke røre billetten nei :)
     
    Palg82 liker dette
  17. Palg82

    Palg82 Medlem

    Innlegg:
    205
    Likes mottatt:
    258
    Bonuspoeng:
    63
    Veldig bra @Arvid2063 . Må bare beholde denne da det er eneste mulighet for oss som ikke fikk prøvd F Suites hos Asiana.
     
  18. Flybegynner

    Flybegynner Nytt Medlem

    Innlegg:
    1
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Hei!
    Skal fly Business Suites FRA-ICN om noen uker, på en tur fra Norge til Sydney, med Lufthansa økonomi OSL-FRA og Asiana Business ICN-SYD.

    Dere som har testet dette produktet nå, hvilke loungetilganger får man i FRA? Får man tilgang til Senator lounge selv om det ikke formelt sett er First lenger?

    Og noen som vet om man får tilgang til Asianas First lounge i ICN når man kommer med Suites og skal fly videre med Business?
     
  19. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,659
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Med mindre du har A* Gold blir det nok business lounge på deg i FRA. Hva angår ICN, så mener jeg å ha lest et sted at First loungen har blitt gjort om til Biz lounge?
     
  20. Jonkebassen

    Jonkebassen Aktivt Medlem

    Innlegg:
    493
    Likes mottatt:
    3,820
    Bonuspoeng:
    93
    En sannhet med modifikasjoner. Nå husker jeg ikke hvordan det var, men ja, den tidligere F-loungen har blitt gjort om til biz lounge og så er det opprettet en ny F og C-lounge et godt stykke lenger bort fra sikkehetskontrollen.

    Angående tilgang så sier vel ryktene at man kun har tilgang til F-lounge ved *A F ut eller OZ F inn - men enkelte har vel klart å smiske seg inn. Jeg fikk hvertfall ikke aksept når jeg kom inn med LH F og ut OZ C.
     

Del denne siden