Sjekke min booking for november på ICN-FRA på både classic, LH.com og SQ app, og det ser ut som at F ICN-FRA er markert som originalt flight og at C ICN-FRA ligger som de viser flight. Setereservasjonene i 3EF er beholdt på C-fighten, så jeg burde vel ikke være så bekymret. Jeg har ikke bedt om endret poengtrekk siden jeg kommer inn med F fra SYD. Det positive med å bli nedgradert fra F til C, er vel at jeg nå kan prøve å booke om fra LH Y til LH C på siste legget fra FRA til OSL. For det ble vel nevnt i en annen tråd at hvis man kom inn med en non-LH F flight, så var C-setene videre blokkert.
Sjekket bookingen min i dag som opprinnelig var OZ F ICN-FRA. Bookingen min ble tidligere nedjustert til C suites med seter 3EF, men ser til min store forskrekkelse at jeg i dag har blitt kicket helt bak til 18EF . Dette er for OZ541 den 21. November. Noen andre som har opplevd det samme? Slutter de med C suites også, eller er det bare equipment change?
Ser at alle setene er blokkert på expertflyer, så det ser ikke bra ut. Tipper at de river ut alle F-setene og setter inn eco-seter der isteden.
Hmmm... Jeg prøvde å søke opp fighten på Asiana sine sider, og da kan man velge om man vil booke business eller business suites. Jeg får prøve å sende en mail til Asiana for å høre.
De har begynt å blokkere flighter i januar 2020, ser det ut som. Så jeg vil nok følge litt ekstra nøye med.
Jeg har avreise i starten av februar og kjenner jeg vakler mellom å avvente eller forsøke finne alternativ rute. Vanlig oz biz frister ikke akkurat
Vi står også fortsatt på 2E/2F for flighten vår i desember. Vet ikke helt om jeg våger på en vente og se strategi på denne
Hvor sjekker du dette? Jeg kommer ikke inn på bookingen på flyasiana.com fordi det er en "mileage booking"...
Jeg gjorde en annen endring hos Tallin i dag, og etter samtalen fikk jeg oppdatert rute i form av 1 mail per pax med vedlegg, og 1 felles mail uten vedlegg. I mailen uten vedlegg står setereservasjon og flytypen. Du kan sikkert sjekke det hvis du går inn på seteendring på SAS.classic også.
Jeg sendte mail til [email protected] og fikk følgende svar i løpet av 24 timer: "As we check, when adding your frequent flyer program information, the seats were automatically changed as the system recognize that you are Business class passenger. Even though it is downgraded to Business, the seats will be served with First Suite class seats and we have now returned your seat to 03EF from 18EF. We apologize for the inconvenience and ask for your kind understanding for this matter, as we reseat you manually." Jeg brukte SQ-appen for å dobbeltsjekke at jeg var blitt flyttet tilbake til C suites. Så de kunne altså heldigvis flytte meg tilbake til opprinnelige seter. Det man kanskje må være obs på, er å sjekke setene etter at en har gjort endringer i bookingen, spesielt hvis en på turen eller returen som en flyr OZ C suites på, ikke har noen F legs.
Puh, gode nyheter og takk for at du fikk klarhet i dette Har lyst til å prøve Suites på OZ da det sikkert ikke går å booke med EB i framtiden? Har F med TG på siste leg fra ICN - BKK så mulig derfor jeg ikke er flyttet bak da.
Godt å høre det ordnet seg. Gledelig kunne jeg på classic konstatere at våre seter ikke er endret. En ting jeg ikke kan begripe, er hvorfor det er så vanskelig for SAS å gi tilgang til denne (og andre) reiseruter i "nye" sas og bare i classic. Jeg er selvfølgelig klar over at det er andre kilder ute å går, men jeg er selv programmerer og kan ikke forestille meg hvorfor dette skal være et problem.
Det er sannsynligvis ikke tekniske utfordringer som resulterer dette, men heller merkantile, foretningsmessige eller "politiske" elementer som setter en stopp her.