Avis preferred, erfaringer. Verdien av plus og president's club

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av ValdresBjarne, 12. jan 2018.

  1. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,260
    Likes mottatt:
    22,038
    Bonuspoeng:
    183
    Man må rett og slett bruke tiden det tar med Avis for å se hva som blir billigste deal.Om man bestiller via eb sidene,com siden eller no siden samt viatrumf. Jeg har faktisk klart å få både viatrumf og eb på en leie,regner med dette var ren skjær flaks,dette mener jeg strider mot vilkårene.

    Jeg er lojal mot Avis President grunnet bonusprogrammet dems. Betaler man med DnB Mc er man i alle fall sikret 1000eb poeng uansett,samt 1000eb poeng mot sas eb nummer.
    Kommer det kampanjer på 5000/10000 eb erfarer jeg at dette er beste tilbud.
    Spesielt syntes jeg gratis weekendleie samt oppgraderinger er veldig bra avtale

    • Du blir prioritert når du reserverer og slipper kø når du henter
    • Oppgradering én bilgruppe på flyplasser
    • Oppgradering to bilgrupper i weekend ved ledig kapasitet
    • Gratis weekendleie etter tredje leie
    • Tilleggsjåfør inkludert i prisen*
    • Garantert bil ved reservasjon 48 timer i forkant av leien
     
    RoadKing liker dette
  2. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    919
    Likes mottatt:
    1,310
    Bonuspoeng:
    93
    Hvis du i tillegg legger til dynamisk prising avhengig av tilgjengelighet/sesong/helligdager/leielengde er forvirringen komplett.
    Ett godt eks. er 5-ukers leien i Spania i sommer (Hertz) booket til 815€, nå går den med samme rabattkode for 1430€.
     
  3. Skarven

    Skarven Senior Medlem

    Innlegg:
    653
    Likes mottatt:
    597
    Bonuspoeng:
    93
    Har vært tro mot AVIS i en del år. Leier ikke bil mer en 1 til 3 ganger pr år og har alltid gått på prefeerd skranken og plukka opp oppgradert bli uten problem.

    Men på LAX i påsken sa de at jeg ikke var noen Prefeered kunde lengre, men de ordnet likevel opp og jeg fikk en helt ok bil. Nå har jeg endelig lastet inn AVIS appen og her står det «null» på leiebiforhold selv om jeg har hatt 3 leiebilforhold siste året på til sammen nesten 3 uker.

    Bør jeg kontakte AVIS?
     
  4. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,574
    Bonuspoeng:
    293
    Hos meg har det alltid stått 0 på leier, og 0 på penger brukt. Men jeg er fortsatt PC. Ikke at det hjelper så mye. :rolleyes:
     
    Skarven liker dette
  5. Scandipendler

    Scandipendler Veteran

    Innlegg:
    1,815
    Likes mottatt:
    2,233
    Bonuspoeng:
    113
    Hyggelig opplevelse da jeg måtte leie bil på AVIS Ensjø i går (frue og barn er hos svigers med familiebilen). Booket nesten billigste alternativ (kun el-biler var billigere, og de duger ikke til 45 mil i slengen på én dag) kvelden før til den nette sum av 603,- (anført som type Toyota Yaris e.l.). Ved uthenting fikk jeg beskjed om at jeg var oppgradert til Audi A3. Grei deal for meg, spesielt med tanke på kjørekomfort på en enkelt dag med mange mil (som tidligere Audi-eier ville jeg imidlertid aldri kjøpe en sådan bil igjen, men det er en annen sak). Oppgradering skyldtes selvfølgelig President's Club-status, selv om fyren i skranken ikke nevnte det. Har nå tre AVIS-leier på fem måneder (Antibes, Odense og Oslo) oppgradert alle tre ganger. Godt fornøyd.
     
    Sonictravel liker dette
  6. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,125
    Likes mottatt:
    1,853
    Bonuspoeng:
    113
    Jepp, Ensjø levere og god service også.
     
  7. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,442
    Likes mottatt:
    3,277
    Bonuspoeng:
    113
    Avis PC betyr i hvert fall ikke et pøkk i USA. Hadde tre leier i april, tilsammen 19 dager.

    Status: En nedgradering (Chevrolet Suburban til GMC Yukon) uten prisreduksjon, full pris for ekstra sjåfør (gjelder ikke her sa dama), 212 $ for å toppe halvfull tank.

    Mulig oppgradering fra Mustang cab til Corvette cab på leie 2.

    Leie 3 var en tragedie fra ende til annen. Bestilte en Chevrolet SUV, men de rotet med terminalene, så det eneste de hadde å tilby var en Chevy TRUCK! Med lasteplan og det hele. Klokken var 1 om natta, jeg ville bare til hotellet og ga faen. Men det ble ingen tur til Outlet eller noe annet sted med lastebilen for å si det sånn..
     
    Last edited: 25. mai 2019
    Sonictravel liker dette
  8. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Har opplevd det samme hos SIXT et par ganger, da har jeg booket kampanjepris og ringt inn til kundeservice dagen etter og har alltid fått samme pris på kontoen. Men som regel opplever jeg det motsatte, som nå på den siste SAS-kampanjen der det ble reklamert med 5.000 EB-poeng pr. leie. Fant flere interessante leier, men disse kunne jeg ikke booke som innlogget, og i alle tilfellene var det så mye billigere å leie som Platinum enn kampanjeprisene at det rett og slett ikke ble lønnsomt.
     
    Points4Fun liker dette
  9. jvsandem

    jvsandem Veteran

    Innlegg:
    2,469
    Likes mottatt:
    7,323
    Bonuspoeng:
    183
    Du er ikke alene der ute. Det er mange som deg. :D
     
    Points4Fun liker dette
  10. prerepp

    prerepp Nytt Medlem

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    2
    Bonuspoeng:
    3
    Noen som vet om det er mulighet for statusmatch til PC og hvor jeg henvender meg?

    Har EBG og Sixt Platinum.
     
  11. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    prerepp liker dette
  12. OyvindN

    OyvindN Skydiver

    Innlegg:
    442
    Likes mottatt:
    3,052
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk en hyggelig overraskelse i Bergen i dag. Hadde booket klasse C (Ford Fokus eller lignende), og fikk istedet med meg en Tesla Model S75D. President's Circle fungerer helt greit på Flesland! :D
     
    indahla liker dette
  13. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,260
    Likes mottatt:
    22,038
    Bonuspoeng:
    183
    Noen som vet hvordan man status matcher fra avis president til sixt president?
     
  14. OyvindN

    OyvindN Skydiver

    Innlegg:
    442
    Likes mottatt:
    3,052
    Bonuspoeng:
    93
    Hvis du har EBG får du Sixt Platinum. Fikk gjort det på den måten selv, har ikke sjekket om det er statusmatch fra PC.
     
  15. sovehue

    sovehue Medlem

    Innlegg:
    186
    Likes mottatt:
    576
    Bonuspoeng:
    93
    Har Avis President via DNB. Leide bil i Marrakech. Fikk ikke oppgradering selv om det var ledige biler (sjekket på nettsiden rett før). Har heller ikke fått noen av bonuspoengene som SAS og DNB lokker med - SAS kjørte kampanje og DNB har ekstra poeng for første leie.
     
  16. Scribble

    Scribble Medlem

    Innlegg:
    190
    Likes mottatt:
    467
    Bonuspoeng:
    63
    Et generelt tips for de som bor i Oslo og bruker leiebil: Billigste bil hos Avis Ensjø koster 469,- per døgn (type VW E-up). Med PC får man oppgradering til en mer saklig bil, og med DNB Saga-avtalen får man 2000 EB per leie uavhengig av bil og lengde. Ikke noe i veien for å kjede sammen flere 1-døgns leier. Er ikke verdt det kun for poengene selvsagt, men blir en ganske rimelig leie om man verdsetter poengene.
     
    Scandipendler, October and Maggie like this.
  17. Pyro

    Pyro Aktivt Medlem

    Innlegg:
    279
    Likes mottatt:
    173
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg har akkurat fått meg DNB Saga, men har allerede 2 bookinger med Avis.

    Er det noen som har erfaring meg å få bonuspoeng på bestillinger som er gjort før man fikk Saga, men som blir betalt med Saga?

    Er det noen vits å skrive ut kupong og sende inn da det står at det må bookes via denne siden?
    upload_2019-7-9_8-9-51.png
     
  18. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,220
    Likes mottatt:
    17,304
    Bonuspoeng:
    293
    I mangel på bedre tråd, og for å slippe å lage ny ...

    Skal leie bil i Trondheim, og skal en tur over grensa til Sverige.

    Står følgene på sidene til Avis når jeg gjennomfører bookingen:
    34306BA9-F9B0-4136-A5F8-E5C9B4C7989E.jpeg

    Men min tolking av dette er at hvis jeg skal kjøre utenfor Norge, Sverige, Danmark eller Finland så skal de ha mer cash. Så min tur til Sverige vil da ikke kreve dette gebyret?
     
  19. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,574
    Bonuspoeng:
    293
    Sånn tolker jeg det også.
     
    jgroneng liker dette
  20. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,125
    Likes mottatt:
    1,853
    Bonuspoeng:
    113
    Stemmer, jeg drar til Sverige med Avis- bil stadig vekk.
     
    jgroneng liker dette

Del denne siden