Avis preferred, erfaringer. Verdien av plus og president's club

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av ValdresBjarne, 12. jan 2018.

  1. Krikri

    Krikri Nytt Medlem

    Innlegg:
    6
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Har folk erfaring med Avis FLL contra Avis MIA? Hva som er best, hvor er utvalget størst (og flest biler tilgjengelig), hvor er det lettest å få oppgradering for president circle?
     
  2. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,121
    Likes mottatt:
    1,846
    Bonuspoeng:
    113
    Ingen erfaring, men en opsjon er å ikke leie på flyplass. Min erfaring er at prisen er 10-35 høyere per dag fra flyplass vs andre lokasjoner.
     
  3. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,438
    Likes mottatt:
    3,259
    Bonuspoeng:
    113
    Har ikke grunnlag for å sammenligne disse to eksplisitt, men generelt kan jeg si at fordeler for PC er så godt som ikke-eksisterende i USA. Har vært over 2-3 uker hvert år de siste 15 årene, de siste 6-7 som PC, men er usikker på om jeg noensinne har blitt oppgradert. I år fikk jeg beskjed om at "European PC is not valid in the US" (MCO), og jeg måtte til og med betale for min kone som ekstrasjåfør (PNS).
     
  4. ina

    ina Senior Medlem

    Innlegg:
    556
    Likes mottatt:
    1,282
    Bonuspoeng:
    93
    Har nyoppgradert status med både Hertz og Avis.
    Per telefon vant Avis suverent mtp på råd/informasjon. Snakket med tre personer og alle var hjelpsomme og positiv inntrykk .
    Avis tilbød mange klasser, billigere priser og god informasjon som ny status kunde , rabattkoder, etc.
    Hertz informerte at de ikke hadde lavere klasser automat bil, og tilbød bil til rundt 3500 kr for en uke, rask sjekk på Internett listet opp mange billigere klasser. Ikke noe råd.
     
  5. oleredv

    oleredv Senior Medlem

    Innlegg:
    816
    Likes mottatt:
    3,304
    Bonuspoeng:
    93
  6. Boleole

    Boleole Aktivt Medlem

    Innlegg:
    378
    Likes mottatt:
    158
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg har fått lagt til barnesete på en reservasjon via telefon. Ønsker dette skriftlig og har ringt inn for å få det, men når jeg får kopi av reservasjonen vises det ingen steder at jeg har bestilt barnesete. Noe andre som har opplevd det samme? Har fått det bekreftet to ganger per telefon at det er i orden, men vil jo såklart ha det skriftlig.
     
  7. oleredv

    oleredv Senior Medlem

    Innlegg:
    816
    Likes mottatt:
    3,304
    Bonuspoeng:
    93
    Svarer meg sjøl her. Forsøkte å legge inn beskjed om oppgradering via skjemaet til Avis utan hell. Sendte så mail til [email protected] der eg først fekk svar frå USA om at upgrade ikkje var gyldig for Europa! Sendte så teksten på nettsida i svaret mitt og i dag fekk eg beskjed frå Budapest at eg var blitt oppgradert :)
     
  8. TRD_Lars

    TRD_Lars Medlem

    Innlegg:
    151
    Likes mottatt:
    81
    Bonuspoeng:
    28
    Sliter med det samme. Skjemaet til SAS funker ikke, der får jeg en eller annen teknisk feil når jeg forsøker å lage konto. Jeg laget derfor en helt generell konto uten knytning til EB og fylte ut søknadsskjema for oppgradering. Det har tatt mange dager uten noe svar. Har i dag forsøkt å ringe Avis, damen på tråden ga uttrykk for at det var fikset og at jeg skulle få en mail som bekreftelse, men har verken sett mail eller endring på nettsiden som reflekterer at jeg er oppgradert. Dette er jo helt kaos.
     
  9. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,880
    Likes mottatt:
    57,477
    Bonuspoeng:
    293
    Fikk akkurat en mail fra Avis med reklame for diverse.
    Øverst i denne står det at jeg er Presidents Club.

    Det står at de har oppdatert appen sin, så jeg laster ned oppdateringen på min telefon. Jeg må logge inn på nytt, men det går ganske greit.

    Inne i appen står det at jeg er Preferred plus. Ikke PC.
    Logger meg på "min side" på avis.no, der er jeg også bare Preferred Plus.

    Trodde man var PC som EBG/D? Og hvorfor sier de i mailen at jeg er PC, mens jeg ikke er det om jeg logger inn?? Avis altså..
     
  10. TRD_Lars

    TRD_Lars Medlem

    Innlegg:
    151
    Likes mottatt:
    81
    Bonuspoeng:
    28
    Fikk endelig ordnet opp i medlemsnivået mitt, etter masse skjema, telefoner og styr. Så kommer det til bestilling. Vil så klart ha lavest mulig pris, bonuspoeng og mest mulig perks ut av dette. Det ser da ut som jeg har to muligheter:
    • Bestille via avisworld.com/eurobonus . Helt rævva side, vanskelig å bruke, men er visst det man skal for å få eurobonus
    • Bestille via f.eks. avis.no, vesentlig mye bedre søkemotor.
    Det som er litt spesielt her er følgende: Søker jeg via avis.no får jeg en pris ut. Søker jeg på samme leieforhold via avisworld.com/eurobonus får jeg en lavere pris. Det er forsåvidt i tråd med infoen på siden, så langt er alt som det skal være. Men: Går jeg tilbake til avis.no igjen rett etter avisworld.com får jeg den samme lave prisen. Da er det tydeligvis en cookie eller noe som "henger igjen" og gir meg en slags rabatt. Snålt? Ikke imponert over noe med de digitale løsningene til Avis.
     
  11. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,880
    Likes mottatt:
    57,477
    Bonuspoeng:
    293
    De er under middels, ja. Ingen av dem prater med hverandre, og de har 8 ulike nettsteder man kan bestille på, men det er helt umulig å vite hvor man skal gå for å få EB-poeng, poeng for bruk av SAGA MC, Trumf, osv osv.
     
  12. Teletori

    Teletori Medlem

    Innlegg:
    114
    Likes mottatt:
    158
    Bonuspoeng:
    43
    Kalsnes, RoadKing, jgroneng and 2 others like this.
  13. runarg

    runarg Aktivt Medlem

    Innlegg:
    323
    Likes mottatt:
    695
    Bonuspoeng:
    93
    Men hva har skjedd med prisene? Dette virker helt meningsløst. Jeg bestilte bil i USA, klasse E, for ca 1 måned siden på den gamle avisworld.com/eurobonus for NOK 1941. Når jeg nå går inn og sjekker, og blir omdirigert til den nye siden, er prisen for samme klasse og periode NOK 7843! Hvordan er det mulig? Og selv den minste, og billigste, klasse A, koster nå NOK 7719!
    Når jeg i tillegg hver gang har måttet krangle i 2-3 måneder for å få poengene, er det nok slutt med Avis!
     
  14. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,661
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har også opplevd det du sier, at Avis har steget i pris i det siste. F.eks booket jeg en Mercedes E klasse på EVE til 1690 på Sixt da Avis skulle ha 2450 for en Ford Focus.
    Det er jo bare å stemme med bena. Jeg har stort sett ikke hatt problemer med å få poengene fra Avis, men når det er slutt på poeng kampanjene og de i tillegg er vesentlig dyrere enn konkurrentene blir det vanskelig å være trofast.

    Hva angår priser i USA, så skal man ikke utelukke at det voldsomme hoppet også kan ha rot i sterkt fallende norsk krone og at det er noe spesielt som skjer den tiden du skal dit.
     
  15. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    919
    Likes mottatt:
    1,310
    Bonuspoeng:
    93
    Leiebilselskapene har like dynamisk prising som flyselskap; supply and demand er alltid gjeldende. Selv har jeg opplevd en 4-ukers leie i AGP for samme bilkateogori og identisk periode endre seg fra 8k->18k->6k.
     
    Axxsv and RoadKing like this.
  16. thomassg

    thomassg Medlem

    Innlegg:
    242
    Likes mottatt:
    455
    Bonuspoeng:
    63
    Med den nye siden må man nå også betale høyere leiepriser når man er under 30 år gammel (kontra 25 år tidligere). Nå blir det vesentlig dyrere for meg - spesielt for de høyere leieklassene. o_O
     
  17. Teletori

    Teletori Medlem

    Innlegg:
    114
    Likes mottatt:
    158
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg opplevde motsatt, hadde booket en bil i Alicante 25 dager i midten av Juli til 14k, og nå fant jeg samme bil til rett under 8k.
     
  18. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,880
    Likes mottatt:
    57,477
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg hadde en booking i november hos Sixt, rett nok med en Range Rover, og de skulle ha 4500 for 10 dager. Sjekket hos Avis, da de hadde kampanje med 6000 EB-poeng, og fant en Ford Edge til under 2000. Tror det ble 1890 kr. Så da ble det Avis igjen. Selv om jeg egentlig hadde lovet meg å aldri bruke dem igjen.. :rolleyes:
     
    furlong liker dette
  19. furlong

    furlong Senior Medlem

    Innlegg:
    873
    Likes mottatt:
    715
    Bonuspoeng:
    93
    Hadde samme opplevelse. Prisene er jo helt sinnsyke:eek:

    En annen ting: Jeg er President club, men på LHR stenger Preferred skranken kl 20:00. Når vi kom kl 2015, så måtte vi pent stille oss i vanlig kø. Når jeg påpekte at Preferred kanskje burde ha lenger åpningstid en kl 20:00 på en av verdens største flyplasser, så fikk jeg himling med øynene til svar :mad:
     
  20. Stavangeren

    Stavangeren Medlem

    Innlegg:
    183
    Likes mottatt:
    97
    Bonuspoeng:
    28
    Fikk du ikke bare gå rett til bilen da, måtte du i skranken?
     

Del denne siden