Avis preferred, erfaringer. Verdien av plus og president's club

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av ValdresBjarne, 12. jan 2018.

  1. Braxze

    Braxze Medlem

    Innlegg:
    199
    Likes mottatt:
    72
    Bonuspoeng:
    28
    Det er sant, har lagt inn EDIT på innlegget, men hva tror du om saken?
     
  2. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,413
    Bonuspoeng:
    293
    sovehue liker dette
  3. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,614
    Likes mottatt:
    7,527
    Bonuspoeng:
    183
    Noen som har erfaring med denne kampanjen, ser i vilkår
    pkt 5. For å tjene SAS EuroBonus-poeng må kvalifiserte leier inkludere hovedsjåførens SAS EuroBonus medlemsnummer. SAS EuroBonus-nummeret må oppgis ved henting av leiebilen.

    trengte ikke det tidligere?

    Vil tro ett reelt scenario er at fyren i skranken skjønner noenting..
     
  4. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,413
    Bonuspoeng:
    293
    Lenge siden jeg har oppgitt medlemsnummer i skranken, men jeg passer på å bestille via eurobonus siden deres. Mulig det gjør forskjell.
     
  5. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    920
    Likes mottatt:
    727
    Bonuspoeng:
    93
    Gledelig overraskelse fra Avis, leide en bil hos dem sist helg. Er PC via statusmatch fra EBG. Bilmodellen jeg ville ha gikk ikke å bestille på eurobonus siden så jeg la inn en vanlig bestilling med min profil for så å ringe inn og be dem ordne så jeg fikk EB kampanje poeng likevel. Forventet altså 1500 poeng. Kundeservice sa at dem ikke kunne endre bestillingen men måtte lage en ny. Fikk bedre pris på denne. Flotte greier. Da var det bare å vente på poengene. Nå ser jeg at dem har tilgodesett meg med 6000 poeng, selv om jeg bare leide bilen i to døgn. At jeg i tillegg fikk med meg doble poeng på SAS MC gjør det hele enda bedre. Og rask overføring av poeng, uten at man må mase. Sånn skulle det vært hver gang hos Avis. :D
     
    OyvindN, RoadKing and Xflipper like this.
  6. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,614
    Likes mottatt:
    7,527
    Bonuspoeng:
    183
    Fikk mail fra Avis om at min status(Presidents Club) forlenges ett år
     
  7. pineapple_juice

    pineapple_juice Aktivt Medlem

    Innlegg:
    367
    Likes mottatt:
    588
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg ble akkurat nedgradert 1 august. Hvilken e-postadresse fikk du denne infoen fra?
     
  8. Lars J

    Lars J Veteran

    Innlegg:
    2,614
    Likes mottatt:
    7,527
    Bonuspoeng:
    183
    Kom fra [email protected]

    Hei,

    Først og fremst håper vi at du og familien din holder dere friske.

    Vi setter stor pris på lojaliteten din. Vi forstår at flere av planene dine kan ha blitt satt på vent, og at du ikke har fått reist så mye som du skulle ønske.

    For å vise hvor mye vi setter pris på deg som kunde, har vi forlenget President's Club-statusen din til 10/06/2021, slik at du ikke går glipp av fordelene du har oppnådd over tid.
     
    jgroneng and Blaa like this.
  9. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,100
    Likes mottatt:
    7,782
    Bonuspoeng:
    183
    Sted: TRD/Værnes
    Status: Preferred Plus
    Bestilt: Scoda Octavia
    Oppgradering: Ja, hvis en Toyota Prius 7 kvalifiserer...

    Raskt og effektivt, «papirer» på mail. Ute av kontoret med nøkler i hånda etter 2 min.
    Nå venter jeg i spenning på om/når poengene fra 10.000-kampanjen kommer.
    Og så kom jeg på at jeg glemte å bestille via ViaTrumf, noob. Men det funker kanskje ikke med slike kampanjer?

    edit: poengene kom etter 13 dager. Imponerende!
     
    Last edited: 18. okt 2020
  10. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,680
    Likes mottatt:
    10,225
    Bonuspoeng:
    293
    Er nok en stor fare for at du ikke får de poengene viss du kombinerer med andre kampanjer, tilbud etc ja.
     
  11. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,838
    Likes mottatt:
    1,922
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg fikk akkurat belastet bompenger for en leie fra Gardermoen i januar, 9 måneder senere. Sa jeg ikke var interessert, men de mente dette var helt i henhold til T&C (som jeg antar det er). Bare utrolig harry opplegg å komme å sent, det hjalp ingen verdens ting med PC her.
     
  12. jgroneng

    jgroneng Fastboende

    Innlegg:
    5,200
    Likes mottatt:
    17,201
    Bonuspoeng:
    293
    Hva sier T&C, relater til denne casen?
     
  13. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    920
    Likes mottatt:
    727
    Bonuspoeng:
    93
    Her er mange Avis kunder, så må sjekke hva dere tror.

    Lander i Tromsø med SAS 22:05 og har bestilt leiebil til kl 22:00 hos Avis sitt flyplasskontor. Det stenger visst kl 22, så gikk ikke å bestille seinere henting. Oppga selvfølgelig flight nr. Møter jeg et mørkt kontor eller får jeg utlevert bilen? Går selvfølgelig rett bort til skranken når jeg lander.
     
  14. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Tror du folk på forumet vil gi deg best trygghet på dette – eller de som jobber ved Avis på Tromsø flyplass?
     
    Last edited: 19. okt 2020
    RoadKing and JanVidar83 like this.
  15. eventyrer

    eventyrer Medlem

    Innlegg:
    182
    Likes mottatt:
    328
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har opptjent gratis weekendleie etter 3 leier som AvisPresident`s medlem.
    Er det noen andre som har erfaring med gratis weekendleie?

    Jeg opptjente en weekendkupong i september 2020, som fortsatt er gyldig. Problemet er at det ikke lar seg gjøre å bruke kupongen. Når jeg forsøker å bestille via linken kommer jeg bare frem til en web side som ikke fungerer. Derfor spaserte jeg bort til Avis Ensjø, hvor jeg traff på hyggelig personale.
    Avis Ensjø kunne ikke fikse dette selv, men de brukte en 1/2 time på å ringe kundeservice hos Avis sin booking telefon. Enda på historien var at det ikke ble noen gratis weekend leie på meg.
    Betjeningen hos Avis ensjø påpekte at dersom jeg ventet, så kunne det skje at Avis åpnet opp for å uttak av gratisleie på et senere tidspunkt.

    En må kunne si at verdien av en gratisleie ikke er spesielt stor dersom en ikke får brukt den.
     
  16. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,205
    Likes mottatt:
    21,223
    Bonuspoeng:
    183
    Utrolig kjedelig, du må bare stå på og ikke gi deg. Kupongen må du få brukt.

    Hadde et halvt års kamp mot Budget(Avis) vedrørende tilbakebetaling av en leie påsken 2020 som ikke ble noe av. Etter et halvt års kamp hvor de endelig fant ut at jeg hadde rett, fikk jeg tre kuponger som plaster på såret. Umulig bestille med de. Jeg kontaktet kundeservice, null problem bare gi de til utleie stasjonen (ensjø) ved neste billeie. Jeg gjør det og de peker på sin egen kundeservice, at det er de som må ordne slikt. Nå har det snart godt to uker og ikke fått noe svar på hvordan dette løses. De på stasjonen fortalte at de kupongene er akkurat som den kupongen du har problem med, som en fri helg leie.
     
    eventyrer liker dette
  17. eventyrer

    eventyrer Medlem

    Innlegg:
    182
    Likes mottatt:
    328
    Bonuspoeng:
    63
    Ja, det høres ut som vi er i samme situasjon her.
    Du har helt rett i at det eneste som nytter er å stå på sin rett, så det blir spennde å se om jeg faktisk får brukt kupongen neste gang det blir aktuelt.
    Det er uansett flott med erfaringsutveksling.
     
    Maggie liker dette
  18. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,595
    Likes mottatt:
    32,413
    Bonuspoeng:
    293
    Bestilling gratisleie har ikke fungert siden pandemien startet i fjor. De skylder på at kontorene er nedbemannet (!)
    Min erfaring har vært at det har fungert på nærkontoret her i Lillestrøm, dvs at de har stengt for gratisleie på OSL (og kanskje andre flyplassutleier). Formoder at det kan ha sammenheng med at de bemanner stasjonen ad hoc, og ikke vil sende ut folk (som må betales) med mindre de tjener penger på det.
     
    Emma and eventyrer like this.
  19. stekus

    stekus Senior Medlem

    Innlegg:
    920
    Likes mottatt:
    727
    Bonuspoeng:
    93
    Fikk gratis leie i Tromsø på flyplassen i oktober i fjor
     
    eventyrer and Emma like this.
  20. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,195
    Likes mottatt:
    4,209
    Bonuspoeng:
    113
    Det er en stund siden jeg har brukt AVIS nå, men fikk en interessant email nå:

    Det eneste lille problemet er at det enda er flere timer til flyet til TOS går, så da lurer jeg på om andre har opplevd det samme?
    Er dette vanlig prosedyre hvor en liksom "signerer" automatisk 5-6 timer før bilen skal hentes?
     

Del denne siden