Avis preferred, erfaringer. Verdien av plus og president's club

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av ValdresBjarne, 12. jan 2018.

  1. thrain

    thrain Medlem

    Innlegg:
    51
    Likes mottatt:
    14
    Bonuspoeng:
    8
    Har DNB Saga og presidents club, men var 20% dyrere å være logget inn enn å gå "utenfor". Bestilte derfor uten å gå via DNB. Får jeg fremdeles prioritert "innsjekk"?
     
  2. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,594
    Likes mottatt:
    32,412
    Bonuspoeng:
    293
    Du må bare ha bevis på at du er pres club. Det går fint.
     
    thrain and tobeornot999 like this.
  3. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,725
    Likes mottatt:
    7,648
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, men kundekoden din - som du kan ser når du logger inn hos avis, og som har stempel med pres club på nettsiden - må ligge på bestillingen.

    Ellers kommer ikke bestillingen opp på tavlen (der de har det) over kunder som kan gå utenom køen og rett til bilen.

    Men som @RoadKing sier; det kan mange steder (mer i Europa enn USA etter min erfaring) fungere å gå direkte til utleveringen istedet for skranken inne i flyplassen og der trekke frem pres club kortet.

    Jeg gjorde akkurat det i Lisboa for å passere en kø på 100ish folk inne i flyplassen, og min bil var jo forhåndsbooket og betalt - så den ble utlevert på et par minutter direkte ute i garasjen.
     
    thrain liker dette
  4. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    7,782
    Bonuspoeng:
    183
    Tips for å sjekke at du sammenligner epler og pærer her, jeg har også irritert meg over at det ofte er dyrere når jeg logger inn. Hos meg har det vært noen valg i profilen om hva jeg ønsker av forsikringer som mange ganger har gitt forskjeller i pris. Så sjekk hva du har huket av i profilen ang forsikringer og sammenlign hva som kommer opp av inkluderte forsikringer når du ikke er innlogget.
     
    RoadKing liker dette
  5. tmolvik

    tmolvik Aktivt Medlem

    Innlegg:
    331
    Likes mottatt:
    246
    Bonuspoeng:
    43
    Dersom du bruker AWD-koden som følger medlemsskapet og bestiller på avis.no, vil du få den beste prisen som er mulig med den koden. Ved innlogging i diverse portaler, nettsider, så er enkelte ganger prisene forhandlet som fastpriser og de vil derfor kunne slå ut ulikt. Som nevnt i en annen post her, kan du da også risikere at du ikke sammenligner epler og epler. Bookingen bør være utført med President Club-medlemsskapet ditt for at du skal få de viktigste fordelene (klar bil, oppgraderinger etc), men du kan vise det i skranken for å få de fordeler som kan løses der og da.
     
    Last edited: 06. aug 2021
    RoadKing and tobeornot999 like this.
  6. BingoBonzo

    BingoBonzo Medlem

    Innlegg:
    107
    Likes mottatt:
    56
    Bonuspoeng:
    28
    FYI:

    Forsøker nå å få lagt inn profil slik at jeg blir oppgradert til PC (har EBG), men de sliter rent teknisk med dette og de klarer heller ikke å legge inn nye medlemmer akkurat nå..

    Så mens vi venter på Avis it-support: Har sjekket litt rundt og for meg ser det ut som en bestilling hos avis og betaling med SAS MC vil være det absolutte gunstigste hvis man tenker rene bonuspoeng i forhold til konkurrentene? De fleste har jo kun 500poeng og ferdig med det. Hvis man i tillegg bruker viatrumf så kan det jo bli en pen sum poeng?
     
  7. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,790
    Likes mottatt:
    57,162
    Bonuspoeng:
    293
    Empiri viser at man ikke får Trumf hvis man er logget inn som PC hos Avis. Da har man allerede fått rabatt, og de vil ikke gi deg mer rabatt.
     
    BingoBonzo liker dette
  8. BingoBonzo

    BingoBonzo Medlem

    Innlegg:
    107
    Likes mottatt:
    56
    Bonuspoeng:
    28
    Hmm, det er jo ikke bra. Det vil si at Avis ikke holder hva de lover på denne websiden SAS Eurobonus (avisworld.com)
     
  9. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,790
    Likes mottatt:
    57,162
    Bonuspoeng:
    293
    Står ikke noe om Trumf der?
     
    BingoBonzo liker dette
  10. BingoBonzo

    BingoBonzo Medlem

    Innlegg:
    107
    Likes mottatt:
    56
    Bonuspoeng:
    28
    Beklager, her er det jeg som tuller og ikke klarer å lese tilbakemeldingene jeg får..

    Takk for innspill angående Trumf @holmen!

    Tilbake til Eurobonus og de andre selskapene, det ser ut for mitt blotte øye som om Avis gir best deal mtp bonuspoeng fra SAS?
     
  11. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,204
    Likes mottatt:
    21,215
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har fått utbetalt viatrumf på kjøp gjort som innlogget hos Avis på hvert leieforhold siden Avis kom på viatrumf. Men av en eller annen merkelig grunn legger aldri Avis seg inn i oversikten, så må melde det inn manuelt i etterkant. Utbetalingen etter leieforholdet kan ta sin tid men det kommer alt fra 2-8 mnd etter selve leien. Fått status fordelene som President samt fått mine faste eb poeng man gjør mellom avtalen Dnb og Avis
     
    eventyrer and obay like this.
  12. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    927
    Likes mottatt:
    2,076
    Bonuspoeng:
    93
    Er det en egen AWD for Saga eller bør man bruke EBD sin AWD istedet?
     
  13. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,204
    Likes mottatt:
    21,215
    Bonuspoeng:
    183
    Usikker, jeg har pb.
    Tror man egentlig skal bestille gjennom en dedikert side men har gått bra for meg med bestille gjennom viatrumf hittil.
     
  14. BingoBonzo

    BingoBonzo Medlem

    Innlegg:
    107
    Likes mottatt:
    56
    Bonuspoeng:
    28
    Må gå dårlig med Avis om dagen, fortsatt ikke mulig å registrere seg som ny kunde eller oppdatere eksisterende opplysninger...
     
  15. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,204
    Likes mottatt:
    21,215
    Bonuspoeng:
    183
  16. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,680
    Likes mottatt:
    10,225
    Bonuspoeng:
    293
    Mulig det er besvart før, men er det noen her som har hatt leiebil fra Avis gjennom bilforsikring når egen bil er på verksted og har klart å få EB-poeng på dette leieforholdet...?
     
  17. Bettan

    Bettan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    360
    Likes mottatt:
    356
    Bonuspoeng:
    63
    Skal prøve meg på en leiebil fra Torino i slutten av mnd, men er som mange andre litt forvirret. Lavere priser via "EB-portalen" til Avis enn den vanlige hvor jeg er innlogget med PC, men det er kanskje bare sånn det er? Det betyr vel at jeg får 1500 EB-poeng heller enn 9,5% Trumf, men kanskje også noe færre fordeler enn med PC?

    I tillegg skal de på begge ha betalt for ekstra sjåfør ser det ut til, men det ordner seg kanskje ved henting av bil, for det skal vel ikke betales for?

    På toppen av det ser det ut til at jeg via Finn kan velge andre bilklasser enn det de har på Avis sine egne sider, f.eks. små rimelige biler med automat, som faktisk kommer hakket rimeligere ut totalt enn med rabattene på sidene nevnt over, men da blir det jo også en dårligere bil.

    Jeg tenker umiddelbart at jeg bare går for den via EB for å sikre meg litt goder og en kurant bil til lavest mulig pris, men risikerer jeg å gå glipp av noe stort da?
     
    Last edited: 04. okt 2021
  18. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    927
    Likes mottatt:
    2,076
    Bonuspoeng:
    93
    Bare bestill uten PC og så ringer du inn til Avis etterpå og sier du glemte å legge inn avis-profilen din. Da kan de legge til medlemskapet ditt og så får du fordelene.
     
    tobeornot999, Bettan and jgroneng like this.
  19. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,204
    Likes mottatt:
    5,032
    Bonuspoeng:
    183
    Har forsøkt, men ikke funnet ut hvordan jeg får statusmatchet EBG til president club. Er allerede avis preferred. Tips tas imot med takk :oops:
     
  20. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,790
    Likes mottatt:
    57,162
    Bonuspoeng:
    293
    Send en epost til [email protected]
    Jeg gjorde det da jeg statusmatchet fra Sixt til Avis, men de kan sikkert hjelpe deg med å oppdatere deg til PC.
     
    Jeanette liker dette

Del denne siden