Avis preferred, erfaringer. Verdien av plus og president's club

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av ValdresBjarne, 12. jan 2018.

  1. tefjalestad

    tefjalestad Nytt Medlem

    Innlegg:
    14
    Likes mottatt:
    62
    Bonuspoeng:
    13
    Vent nå litt, "som ga meg en M4" her må det utdypes! :D Hva leide du egentlig og oppgraderte de deg noe? Trodde ikke man fikk oppgradert noe særlig i spesialbilene?
     
  2. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,648
    Likes mottatt:
    34,853
    Bonuspoeng:
    293
    Hadde en Mazda MX-5 booket, og fikk unnskyldning fordi bilen vi fikk ikke var cabriolet.

    61B1028E-C4D7-47C7-A1C3-FE2A289595A9.jpeg
    Skal sies at vi fikk annen bil pga sprekk i vinduet på Mazdaen. Men vi var greit fornøyde. M4 Competition, som gikk greit……
     
    Flymunda, NoLimit and tefjalestad like this.
  3. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,259
    Likes mottatt:
    22,038
    Bonuspoeng:
    183
    Oppgradering i Norge og Europa har jeg alltid vært fornøyd med. Usa hvor Avis selv sier at man ikke har krav på oppgradering har jeg endt opp med oppgradering selv godt over halvparten av gangene. Min erfaring er at oppgraderingen ikke er noe vanskeligere om man leverer bilen på et annet sted, slik som mitt tilfelle nå med henting på Dulles og levering på Newark.

    Hadde bestilt Chrysler Voyager på Avis 5K sist kampanje og endte opp med Ford Expedition så meget fornøyd.
    Tror det har litt med kjemi man får med vedkommende i skanken samt mitt hyggelig vesen ;)
     
  4. 415thNightFighter

    415thNightFighter Nytt Medlem

    Innlegg:
    32
    Likes mottatt:
    108
    Bonuspoeng:
    33
    Jeg booket gjennom Avis / Eurobonus sidene en leie SFO-LAX. Er EBG og fikk booking confirmation USD0.00 på ekstra sjåfør.

    Ble Fakturert for ekstra sjårfør USD65.00
    Klagde, med link til SAS Eruobonus partner sidene; https://www.sas.no/eurobonus/partnere/bakketransport/avis/

    Hjalp ingenting, svaret jeg fikk fra [email protected] var: "They did not however accept a refund of the additional driver since this is not included in either the Euro Bonus or Avis preferred program."

    Litt Crap, men har hatt mange positive opplevelser når jeg har leid av Avis tidligere, flere oppgraderinger og en haug med EB poeng på 10.000EB kampanjene...
     
    Flymunda liker dette
  5. Jensemann

    Jensemann Aktivt Medlem

    Innlegg:
    310
    Likes mottatt:
    414
    Bonuspoeng:
    63
    Hadde ikke gitt meg på det. Bare å svare tilbake at det er inkludert og sende med kopi av bekreftelsen som understøtter dette. Skriv at du sender saken til kortselskapet som en «chargeback claim» om de ikke krediterer frivillig siden dette er en urettmessig belastning.
     
  6. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    932
    Likes mottatt:
    2,091
    Bonuspoeng:
    93
    Med mindre man har signert på en kontrakt ved utlevering som sier 65 USD.
     
  7. 415thNightFighter

    415thNightFighter Nytt Medlem

    Innlegg:
    32
    Likes mottatt:
    108
    Bonuspoeng:
    33
    Når man har Avis Preferred finner man bare bilens lokasjon på tavla, går til bilen, viser sertifikatet når man kjører gjennom bommen på vei ut. Utrolig smuuud prosess, men det hjelper jo ikke hvis de endrer på betingelsene etter du har mottatt booking confirmation.

    Dokumentasjon som Avis har fått oversendt.

    additional.JPG Avis Booking.jpg
     
  8. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,158
    Likes mottatt:
    7,913
    Bonuspoeng:
    183
    Noen som har erfaring med å ta ut gratis helg med Avis? Kan man evt legge på 1 dag eller 2?
     
  9. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,123
    Likes mottatt:
    1,853
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har brukt 2-3 vouchers, man fåe kun de rimeligste modellene, dog kan man få upgrades. Det har fungert relativt smertefritt. Bruker et par minutt ekstra på uthent fordi de må hente fra ulike systemer. Har vanskelig å tro at man legge på dager, men det man kan spørre.
     
    Spielhaug liker dette
  10. tmolvik

    tmolvik Aktivt Medlem

    Innlegg:
    333
    Likes mottatt:
    247
    Bonuspoeng:
    43
    Ja, men med mindre systemet er endret siden sist, så må det gjøres som to separate bookinger som du ber agenten sjekke ut samtidig i skranken (den ene vil da være en framtidig utsjekk). De kan ikke ha flere priskoder i én booking.
     
    Flymunda and Spielhaug like this.
  11. Nuvolari

    Nuvolari EBD

    Innlegg:
    1,006
    Likes mottatt:
    1,392
    Bonuspoeng:
    113
    Prøver å unngå Avis selv om jeg har president staus. Men i sommer var Avis billigst. Selv billigere enn holiday auto.

    Da jeg skulle hente bilen på flyplassen i Napoli var det lang kø på Avis og pga flyforsinkelse hadde jeg dårlig tid til en ferge jeg skulle rekke. Ingen egen luke for Avis President. Spør diskret om det er noe prioritet for President, noe som bekreftes. 1min senere er det min tur. Forståelig nok blir folk i køen som har ventet lege sure.
     
  12. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    7,701
    Bonuspoeng:
    183
    Forståelig, men greit. Altfor mange steder har de digre preferred-skilt over en disk som ikke er bemannet. De lover prioritering, men gir det sjelden.

    Har selv gitt opp Avis (er president her også), og statusmatchet til Sixt Platinum.

    Så litt senere denne uken skal Sixt prøves i praksis på MIA.
     
  13. OyvindN

    OyvindN Skydiver

    Innlegg:
    442
    Likes mottatt:
    3,052
    Bonuspoeng:
    93
    Leide bil på Malaga flyplass 27. juni til 8. juli, bestilt gruppe H (Golf/Seat stasjonsvogn). Bemannet Preferred-skranke, gratis ekstra sjåfør som President's Club. Ingen oppgradering pga. manglende biler inne. Definitivt dyrere enn hva det var før Covid!
     
  14. Thomas123

    Thomas123 Senior Medlem

    Innlegg:
    556
    Likes mottatt:
    466
    Bonuspoeng:
    63
    Vet noen om det byr på utfordringer å bestille biler fra en preferred konto for andre?

    Det er ikke snakk om storstilt svindel, men derimot to små biler noen dager i Barcelona som blir bestilt fra min konto og betalt med mitt mastercard, men jeg er ikke med på selve reisen.
     
  15. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,441
    Likes mottatt:
    3,273
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har bestilt noen ganger til sønnen min, riktignok i Norge. Null stress, og han har også fått oppgraderinger. Nå sist fra Golf automat til Mercedes kabriolet. Bestilte i mitt navn med han som ekstrasjåfør. Ga beskjed om at han ville plukke den opp.
     
    Thomas123 liker dette
  16. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    7,701
    Bonuspoeng:
    183
    Endte opp med en skikkelig fin, splitter ny og fullspekket Camaro fra Sixt.

    De hadde også masse annet snacks i garasjen som jeg velge fritt fra. Mye BMW, av alle slag, men det kan jeg kjøre i Europa :)

    Første opplevelse som matched Sixt platinum er veldig bra så langt.

    Forhåpentligvis inkluderer det også returen av bilen i morgen.

    Jeg fyller på med litt mer info i rate-your-ride tråden når leieperioden er over. Men Sixt har allerede langt overgått både Avis og Hertz, uansett topp medlemsskap hos begge.

    20220717_171946.jpg
     
    Are, Rscott and Emma like this.
  17. emilrossing

    emilrossing Medlem

    Innlegg:
    196
    Likes mottatt:
    97
    Bonuspoeng:
    28
    Får jeg oppgradering ved leiebil når bilen er på verksted via forsikring?:)
     
  18. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,849
    Likes mottatt:
    1,926
    Bonuspoeng:
    113
    Erfaringsmessig nei, da dette typisk bestilles via enten verkstedet eller forsikringen på sine avtaler ettersom kostnaden dekkes for deg.
     
  19. emilrossing

    emilrossing Medlem

    Innlegg:
    196
    Likes mottatt:
    97
    Bonuspoeng:
    28
    Aha, takk for svar :) ser jeg har fått bilgruppe C, noen som vet om det er slutt på å skulle få tilsvarende bil som man leverer inn til verksted? For min del er det en bmw 5 serie som skal inn.
     
  20. Nordlands

    Nordlands EBD

    Innlegg:
    581
    Likes mottatt:
    1,825
    Bonuspoeng:
    93
    Det avhenger av forsikrings vilkår og hva som er ledig. F.eks. Gjensidige sier tilsvarende, men begrenset oppad til VW Passat størrelse. Da burde du kunne fått gruppe H eller P. Selv har jeg via Sixt fått både MB CLA og Audi e-tron som erstatning for Jaguar I-Pace, men da som del av garanti og ikke forsikring.
     

Del denne siden