Avis preferred, erfaringer. Verdien av plus og president's club

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av ValdresBjarne, 12. jan 2018.

  1. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    7,701
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg sa det ;)
     
    watchaddicted liker dette
  2. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,945
    Likes mottatt:
    3,902
    Bonuspoeng:
    113
    Liten oppdatering angående dekk. Bilen hadde 3 Continental sommerdekk og ett Scorpion helårsdekk. Rimelig sketchy opplegg med flere blå etter mørkets frembrudd. Hadde det snødd noe som helst hadde vi blitt stående og skummelt med «usynlig» is på sideveiene.
     
    kiev liker dette
  3. SunDance_Kid

    SunDance_Kid Nytt Medlem

    Innlegg:
    5
    Likes mottatt:
    3
    Bonuspoeng:
    3
    Har leid endel bil hos AVIS Vigra og på PC oppgraderinger leverer de alltid, de siste to gangene har jeg ringt et par dager før og spurt om oppgradering, og har egentlig lagt det frem som om jeg vil bruke oppgraderings voucheren som fås via EB-siden. Ene gangen fikk jeg fra Octavia til XC 90 og andre gangen hadde jeg booket Corolla Stasjonsvogn og fikk til svar: Hvilken bil vil du ha? Jeg kjenner bilparken deres litt etterhvert og ramset opp XC60, XC90, V90 ? XC60 var ikke noe problem. Ingen av gangene ville de ha voucheren. De er dog ikke veldig gode på bilstoler, sist hadde de bare lagt selve stolen i baksetet, uten basen.. Ble en tur tilbake til skranken for å ta med en ansatt ned til fjernlager for å finne en base. Alt i alt veldig fornøyd med Avis og PC!
     
    Spielhaug, Kalsnes and RoadKing like this.
  4. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,158
    Likes mottatt:
    7,913
    Bonuspoeng:
    183
    Er det slik at som EBG så får man 12 mnd PresidentsClub, og så blir nedgradert, eller er det rullerende 12mnd PC?
     
  5. tstone

    tstone Aktivt Medlem

    Innlegg:
    350
    Likes mottatt:
    1,025
    Bonuspoeng:
    93
    Har nettopp blitt nedgradert, så det ser ut som du får 12 mnd og så ferdig.
     
  6. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,158
    Likes mottatt:
    7,913
    Bonuspoeng:
    183
  7. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,158
    Likes mottatt:
    7,913
    Bonuspoeng:
    183
    Det var det jeg fryktet, takk! Fremdeles Plus, da :cool:
     
  8. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    7,701
    Bonuspoeng:
    183
    Veldig avhengig av både database-avdelingen hos Avis og grunnen til at du fikk PC i første omgang.

    Jeg har hatt PC uten opphold i 7-8 år nå. Men banken betalte for moroa på et tidspunkt for lenge siden. Uansett, ikke noe å trakte etter; jeg skyr Avis som pesten etter mange dårlige leier som PC. Sixt er min favoritt nå.
     
    watchaddicted and themichael like this.
  9. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,269
    Likes mottatt:
    1,249
    Bonuspoeng:
    113
    Det virker som Sixt alltid priser uten forsikringer (i USA ihvertfall). Dvs. man må legge til noen dollar per dag?

    Har du (eller noen) prøvd å booke via SAS leiebil sidene ? Der kommer jo også Sixt opp som valg og med en god pris - men ser ikke at det står noe om forskring noe sted, så jeg antar det kommer som spørsmål ved utlevering og ekstra kost ?
     
  10. Eddie47

    Eddie47 1D

    Innlegg:
    14,177
    Likes mottatt:
    869,695
    Bonuspoeng:
    293
    Er det mulig å legge inn President kortet når jeg leier Avis bil via SAS sin side?
    I tilfelle hvordan?
     
  11. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,755
    Likes mottatt:
    7,701
    Bonuspoeng:
    183
    Har aldri brukt SAS sin side til å leie med Avis-President kortet mitt selv.

    Men det har en egen Avis-kode som jeg antar er personlig og står på kortet, så om det er mulig å legge inn denne så kan det umulig skade å prøve. Selv om man muligens kan ta det for gitt at du ikke får fordelene fra både Avis-Pres og SAS-kickback?
     
  12. Spielhaug

    Spielhaug Veteran

    Innlegg:
    3,158
    Likes mottatt:
    7,913
    Bonuspoeng:
    183
    Til info, ringte inn og etterlyste pengene fra en avbestilt leie (forhåndsbetalt). De har visst store problemer med automatikken, og det meste må kjøres manuelt.
    Så hvis dere har avbestilt en leie i det siste, så dobbeltsjekk at dere har fått penger tilbake på konto
     
    Maggie and Emma like this.
  13. Fra190

    Fra190 Nytt Medlem

    Innlegg:
    39
    Likes mottatt:
    85
    Bonuspoeng:
    18
    Er det mulig at tilleggssjåfør leverer bilen? Skal leie bil for et par dager, men tilleggssjåfør reiser hjem en dag senere. Lurer derfor på om jeg personlig må være til stede ved avlevering, eller om tilleggssjåfør kan gjøre dette? Noen som har erfaringer med dette?
     
  14. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,408
    Likes mottatt:
    21,222
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har fått tilleggssjåfør til å levere, men det var et sted med keydrop. Har aldri opplevd å bli spurt om legitimasjon ved levering, selv på betjente steder, så ser ingen grunn til at det burde bli et problem.
     
    Last edited: 14. aug 2023
  15. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,898
    Likes mottatt:
    57,532
    Bonuspoeng:
    293
    Som @Flyingdutchman skriver så har jeg aldri blitt spurt om legitimasjon når bilen leveres, med noe firma. Så det burde ikke være noe problem.
     
  16. Fra190

    Fra190 Nytt Medlem

    Innlegg:
    39
    Likes mottatt:
    85
    Bonuspoeng:
    18
    Strålende. Takk for tilbakemeldinger:)
     
  17. nikky91

    nikky91 Nytt Medlem

    Innlegg:
    4
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Stemmer det som AVIS reklamerer med at man kan velge bil selv i appen/ev. oppgradering? I så fall når ca blir bilen tildelt? Brukt Hertz og SIXT for det meste de siste årene og har ingen erfaringer med AVIS.
     

Del denne siden