Avis preferred, erfaringer. Verdien av plus og president's club

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av ValdresBjarne, 12. jan 2018.

1. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    75,561
    Bonuspoeng:
    293
    Vet ikke om jeg er blind, evneveik, eller bare litt sliten. (Kanskje alle 3?)

MEN, hvor på "Min konto" hos Avis kan man faktisk se hvilken status man har hos Avis? Det står ikke det samme i app og på nett, og jeg blir ikke helt klok på det her. Fikk beskjed fra Norwegian at jeg kunne bli President's club medlem, og trodde jeg allerede hadde det fra SAS. Men jeg klarer ikke finne ut hvilket nivå jeg faktisk er på. I appen står det President's club øverst på siden. Samtidig står det at jeg trenger 5 billeier for å beholde Chairman's.
    På nettsiden kan jeg laste ned "medlemskort", og der står det bare Avis Prefferred. Og på "Min konto" står det slik:
    upload_2025-2-28_12-26-30.png

Dette skjønner jeg lite av.

Oversettelsen til norsk er for øvrig enda verre i Avis appen enn hos SAS(!). Og det sier ikke så rent lite.

2. Nuvolari

Nuvolari EBD / *A Gold

Likes mottatt:
    3,002
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har tenkt at det står øverst på siden. Når det står Presidents club der har jeg tenkt at jeg fremdeles må ha den statusen. Da jeg nylig var i kontakt med Avis KS henviste jeg til at jeg hadde Avis PC medlemsnivå og det var ingen indikasjoner fra Avis KS som indikerte noe annet.

holmen liker dette
  3. Teletori

Teletori Medlem

Likes mottatt:
    176
    Bonuspoeng:
    43
    Inne i Avis Appen, under valget nederst til høyre "Mer" så står det øverst Navn, Avis Presidents Club og Kundenummer.

4. holmen

holmen "Ung" og "lovende"

Likes mottatt:
    75,561
    Bonuspoeng:
    293
    Tipper du har iPhone? Menyen er ikke lik hos meg..

5. Preference

Preference EBD

Likes mottatt:
    1,907
    Bonuspoeng:
    113
    holmen liker dette
  6. stekus

stekus Senior Medlem

Likes mottatt:
    1,136
    Bonuspoeng:
    113
    Har i brukt Avis i noen få år. Nå er kredittkort gått ut og må oppdateres i profilen, og jeg har flyttet i mellomtiden. Får ikke endret opplysningene i kontoen. Kundeservice på telefon fikk det heller ikke til. Sendte inn en henvendelse på det hele på et kontaktskjema. Men ingen har hørt av seg. Noen forslag på hvordan jeg kan få kontoen opp og gå igjen?
    Prøvd både nettleser og app.

7. Preference

Preference EBD

Likes mottatt:
    1,907
    Bonuspoeng:
    113
    Fant ingen annen tråd for spesifikt Avis leier som passer. Har andre fått bonuspoeng og nivåpoeng etter Avis leier gjort via SAS.no? Har ikke hatt noe problem med Hertz, men nå er det gått 8 uker siden jeg leverte en Avis bil tilbake og har ikke fått noen poeng. Sendte de en mail på [email protected] så er spent på om jeg i det hele tatt får svar, og om de henviser meg tilbake til SAS - som allerede har henvist meg til Avis..

Avis var milevis bedre på service-opplevelsen på FCO enn Hertz, så har lyst til å bruke de igjen ved fremtidige Italia-turer som jeg håper det blir mange av, men poengene teller jo også litt hehe

8. afirm

afirm Veteran Moderator

Likes mottatt:
    6,017
    Bonuspoeng:
    183
    Hadde ei leige med Avis på CAY i november. Sendte ei purring på poeng i april, men har framleis ikkje fått verken svar eller poeng.
    Dette er mi einaste erfaring med Avis etter innføring av nivåpoeng.

9. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,350
    Bonuspoeng:
    293
    Har Avis Chairman, og aldri fått SAS poeng de gangene jeg har spurt om det.

Leier ikke bil ofte, og har egentlig gitt opp SAS poeng hos Avis. Får som regel helt OK oppgraderinger av bilen, som er en bedre fordel i mine øyne.

Hsr gjort noen Viatrumf/Trumf netthandel forsøk også - og de har en ca 50/50 suksess-rate. Tar et kvart år før Trumfen dukker opp, men sånn er det jo med Trumf.

10. Nuvolari

Nuvolari EBD / *A Gold

Likes mottatt:
    3,002
    Bonuspoeng:
    113
    Plukket opp bil på Avis PMO (Palermo) i går. Er President. Som president kan man plukke opp nøkkelen i nøkkelboksen og kjøre av gårde. Hele prosessen tok 1min + tiden det tok å ta bilder av bilen.

Trodde jeg hadde leid toppmodellen Alfa Romeo Stelvio (klasse G) men jaggu hadde de noe de kunne oppgradere med. Fikk kliss ny Merc GLC (klasse L).

Last edited: 28. juli 2025
  11. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,880
    Bonuspoeng:
    183
    Bestilte en RAV4 på LAX. Ingen oppgradering som President, og fikk heller ikke velge bil i appen slik som tidligere. Måtte i skranken. Hun nektet først oppgradering, men da jeg sa det var en garantert fordel fikk jeg velge mellom en Chevrolet Equinox eller en Toyota 4runner.

tobeornot999 liker dette
  12. Nuvolari

Nuvolari EBD / *A Gold

Likes mottatt:
    3,002
    Bonuspoeng:
    113
    Velge bil i appen etter at den er bestilt eller som en del av bestillingsprosessen? Jeg har aldri kunnet velge bil etter at bestillingen er gjort.

13. obay

obay Veteran

Likes mottatt:
    6,857
    Bonuspoeng:
    183
    Fikk e-post om at jeg kunne gjøre alt selvbetjent i dag. Vi får se hvordan det går i Nice i morgen formiddag.

14. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,350
    Bonuspoeng:
    293
    Min erfaring fra feks LIS er at selvbetjent sparer enormt med tid (minst 1 time akkurat da jeg var der sist sommer).

Samtidig mister man gjerne muligheten til å velge bil. Litt sånn "her er nøkkelen, nå må du kjøre". Fått gode oppgraderinger, by default.

Liker likevel bedre opplegget hos Sixt, som har en rad med gode biler stående klare for toppstatus medlemmene. Så peker du på en du har lyst på ute i garasjen.

eventyrer liker dette
  15. interface87

interface87 Aktivt Medlem

Likes mottatt:
    883
    Bonuspoeng:
    93
    Ja, jeg har fått. Gikk ca to uker før det kom på konto.

IMG_2505.jpeg IMG_2504.jpeg

Spielhaug and Preference like this.
  16. DJasko

DJasko EBD

Likes mottatt:
    2,320
    Bonuspoeng:
    93

Hadde en hel haug med leier 1. halvår i år på SVG. Fikk poeng på alle ca 8 dager etter - og alltid god service på SVG.

Mitt inntrykk er at kontoret du leier av er ansvarlig for at du skal få poengene. Og det er ikke alltid sikkert de som er der er drevne på det.

Spielhaug liker dette
  17. Preference

Preference EBD

Likes mottatt:
    1,907
    Bonuspoeng:
    113
    Takk for deling av erfaring. Til deg også @interface87 ! Har også forstått det som at det er det lokale kontoret som har ansvar, så sånnsett kanskje ikke så rart at de i SVG er mer oppdatert og kjent med systemer for booking via SAS.no enn de er i FCO :p Kan gi tilbakemelding her om hva som skjer hvis jeg noengang får svar av Avis. Er bare 1000 + 500 poeng denne gangen, men skal ikke gi meg med en gang.

DJasko liker dette
  18. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,880
    Bonuspoeng:
    183
    Etter den var bestilt. Det har jeg gjort flere ganger. Veldig greit. Får opp alle de man kan bytte til og hvor de er plassert på lokasjonen.

Har fått mail om at jeg nå kan velge bil. Typisk i det tidsrommet leien er estimert å starte. Fikk mail denne gangen også, men fikk ikke valgt bil. Nå sto ikke navnet mitt på tavla heller slik det pleier, så kan jo være derfor det ikke funka.

19. tobeornot999

tobeornot999 Flying high

Likes mottatt:
    12,350
    Bonuspoeng:
    293
    Sier ikke at det nødvendigvis var problemet for din del, men som et tips til alle: husk å holde betalingskort oppdatert på kontoen. Og selvsagt førerkortet om du av en eller annen grunn bytter det ut.

Hvis ikke alt er på stell havner ikke navnet på tavlen.

Da risikerer man lang kø varierende med tid og lokasjon. Bla i USA hvor "alle skal ha" leiebil fra de store flyplassene, tar det fort 1 time i manuell kø.

20. Jeanette

Jeanette Veteran

Likes mottatt:
    5,880
    Bonuspoeng:
    183
    Alt var på stell og bekreftet her - både førerkort og kredittkort. Heldigvis bare 1 pers foran oss i køen på LAX dagen før 4th of July! :D

tobeornot999 liker dette

Del denne siden