Avis preferred, erfaringer. Verdien av plus og president's club

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av ValdresBjarne, 12. jan 2018.

  1. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    919
    Likes mottatt:
    1,310
    Bonuspoeng:
    93
    Det ER enkelte AWD koder som ikke lar seg kombinere med PC-fordeler. Selv sto jeg med en kode i sommer som ga >60% rabatt og SVÆRT løftede øyebryn i AGP der de nektet å kombinere rettighetene (Avis res. kontor klarte det heller ikke i forkant). Med en besparelse på 10k pushet jeg det ikke. :rolleyes:
     
    October liker dette
  2. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,223
    Likes mottatt:
    5,071
    Bonuspoeng:
    183
    Funket gull! Sendte en mail i dag og etter et par timer fikk jeg mail om at jeg var oppgradert til PC, og status vises nå på Min side. Så er det bare å se om PC gir noen fordeler i USA eller ikke. Stort sett der jeg leier bil.
     
    tobeornot999, Emma, Kalsnes and 3 others like this.
  3. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,878
    Likes mottatt:
    57,468
    Bonuspoeng:
    293
    Har egentlig bestemt meg for å unngå Avis, da det har vært mye rot tidligere. Men, jeg sjekket pris på leiebil i California i februar, og Avis var under halv pris(!) i forhold til Sixt og Hertz.

    Fant en Ford Expedition til ca 6000 kr for en uke, det synes jeg er innafor. De skulle derimot ha 15000 for en Kia Soul. :confused:

    Hva er triksene for å få mest poeng/Trumf ut av Avis nå? Funker Viatrumf? Da får man vel ikke EBD-rabatten?
     
  4. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,223
    Likes mottatt:
    5,071
    Bonuspoeng:
    183
    Prisene er helt på en snurr. Ingen sammenheng mellom bilklasse og pris. Tror ikke man får Trumf på billeie i USA?
     
  5. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,878
    Likes mottatt:
    57,468
    Bonuspoeng:
    293
    Prisene var bare tull. På Budget ville de ha $10.000 for en Toyota Corolla. :confused:2

    Tror vi bare skal gå for billigst, og ikke tenke på opptjening.
     
  6. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,223
    Likes mottatt:
    5,071
    Bonuspoeng:
    183
    Vi gikk også for billigst. 7000 for Chrysler 300, 17000 for Kia Rio... forstå det den som kan. Skjønner at det handler om tilbud og etterspørsel, men får jo litt snodige utslag....
     
    tobeornot999 and holmen like this.
  7. Einar

    Einar Medlem

    Innlegg:
    103
    Likes mottatt:
    96
    Bonuspoeng:
    28
    Lenge siden sist jeg hadde behov for leiebil, men tenkte å bestille en i Trondheim i juleferien. Har forsøkt å bestille via portalen til DNB, men får bare opp at de ikke har biler tilgjengelig.
    upload_2021-10-13_9-0-27.png
    Akkurat samme søk på avis.no gir massevis av bilder på samme datoer. Har noen her lykkes med å bruke portalen, eller finnes det andre måter å bruke DNB-fordelene på?
     
  8. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,878
    Likes mottatt:
    57,468
    Bonuspoeng:
    293
    Avis er kjempeflinke på oversettelse fra engelsk til norsk.
    upload_2022-1-5_22-12-58.png
     
    Are, Thomas123, Earl and 17 others like this.
  9. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,752
    Likes mottatt:
    7,690
    Bonuspoeng:
    183
    Herlig! Laughed so much, now I'm Finnish'ed :)
     
    holmen liker dette
  10. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,659
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    :D:D:eek:
     
  11. chipcampden

    chipcampden Aktivt Medlem

    Innlegg:
    320
    Likes mottatt:
    517
    Bonuspoeng:
    93
    Minner meg om hotellet som hadde et lite skilt med norsk og engelsk tekst for å forklare hva som stod på bufféen. Der ble kikerter oversatt til binoculars. :D
     
    Jensemann, Upsaker, Jorge and 6 others like this.
  12. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,223
    Likes mottatt:
    5,071
    Bonuspoeng:
    183
    Ha ha... nå sporer vi av her, men kom plutselig til å tenke på den gangen vi leide et hus i Hardanger... der hadde de "worm water" i springen! Det fristet ikke særlig...
     
    chipcampden, Upsaker, Tonjemo and 2 others like this.
  13. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,878
    Likes mottatt:
    57,468
    Bonuspoeng:
    293
    På Folketeateret sto det et lite skilt på alle tingene i buffeten. Først tekst på norsk, og så under sto det "English text here". :rolleyes:
     
    Are, chipcampden, Upsaker and 4 others like this.
  14. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,255
    Likes mottatt:
    21,992
    Bonuspoeng:
    183
    Opp til 6000 eb poeng om man booker minst klasse c for 5 dager og betaler med sas mc :)
    Between 1 February 2022 and 28 February 2022 and rented between 01 February 2022 and 30 June 2022

    Siden viatrumf ikke gir i Usa, og prisen er omtrent lik er dette en langt bedre deal en de 500 eb poengene man får når man bestiller på avis.no
    Beholder man ikke president fordelene om man booker via disse kampanjene?

    https://one.avisworld.com/en_GB/Avis-Eurobonus/Termsandconditions
     
    Last edited: 05. febr 2022
    Flymunda, Upsaker and kaiarne like this.
  15. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,223
    Likes mottatt:
    5,071
    Bonuspoeng:
    183
    Absolutt ingen anerkjennelse av staus hos Avis MIA. Forøvrig helt elendig service...
     
    holmen liker dette
  16. oggaman

    oggaman Aktivt Medlem

    Innlegg:
    255
    Likes mottatt:
    195
    Bonuspoeng:
    43
    Skal leie bil i Frankrike i sommer. Er Avis President's Club gjennom status match fra Hertz. Hvordan sikrer jeg meg best mulig pris og mest mulig bonuspoeng når jeg leier? Søker jeg gjennom Viatrumf får jeg en pris på kr 11500. Søker jeg gjennom SAS medlemstilbud får jeg en pris på kr 10000. Vurderer å slå til på det siste (får 5000 ekstra eurobonuspoeng hvis jeg bestiller før 28. feb). Er det andre triks for å betale minst mulig å få mest mulig poeng?
     
  17. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Nå vet jeg ikke hvor lang tid du skal ha bilen og om Hertz kan være ett alternativ, men de har i alle fall en kampanje gående med opptil 8000 poeng:

    https://www.hertz.no/rentacar/spesialtilbud/hertz-eurobonus-feb-winter-NO?LinkType=HZNO
     
  18. oggaman

    oggaman Aktivt Medlem

    Innlegg:
    255
    Likes mottatt:
    195
    Bonuspoeng:
    43
    Har sjekket Hertz, men de er omtrent dobbelt så dyre. Synes det er merkelig!
     
  19. KRS

    KRS Senior Medlem

    Innlegg:
    722
    Likes mottatt:
    3,786
    Bonuspoeng:
    93
    Har booket en leiebil hos Avis i Frankfurt neste uke (mandag morgen). Finner motstridende info på nettet om når stasjonen åpner.
    Ringte Avis i norge i dag og de påsto 07:30; har også forsøkt å ringe stasjonen men de tar ikke telefonen...

    Er det noen her med lokalkunnskap, eller som vet beste måten å få dette bekreftet på?

    Har booket kl 07:30 via avis.com - men om vi ikke får noen bil før kl 09:00 rekker vi ikke første vinsmakingen vi har booket i Bernkastel! :eek:
    (Flyplasskontoret åpner forøvrig kl 06:00 men koster også kr2000 mer)

    avis.com:

    Frankfurt - Im Hauptbahnhof, Frankfurt, ER8.
    (train Station), 60329, DE
    Operating Hours: Mon - Fri 7:30 AM - 1:30 PM; Sat 8:00 AM - 12:00 PM.
    Location Code:ER8

    avis.no / avis.de:

    Frankfurt Hauptbahnhof - Deutschland
    Am Hauptbahnhof
    Parkhaus Stuttgarter Str
    Frankfurt
    60329

    Öffnungszeiten
    Montag 09:00 - 13:00
    Dienstag 09:00 - 13:00
    Mittwoch 09:00 - 13:00
    Donnerstag 09:00 - 13:00
    Freitag 09:00 - 13:00
    Samstag Geschlossen
    Sonntag Geschlossen
     
  20. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,624
    Likes mottatt:
    34,802
    Bonuspoeng:
    293
    Hadde samme problemet forrige sommer, med begrensete åpningstider i byen. Uten at kan fortelle deg akkurat hvordan det er nå. Endte med at jeg leide fra SIXT i byen som gav meg en M4.

    mer annet tips er å sjekke BMW sin egen utleieside. De hadde gode priser på noen dager/leie lengder.
     
    KRS liker dette

Del denne siden