Avis preferred, erfaringer. Verdien av plus og president's club

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av ValdresBjarne, 12. jan 2018.

  1. Eriksan

    Eriksan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    300
    Likes mottatt:
    329
    Bonuspoeng:
    63
    Har opplevd noe lignende i Alicante da de tydeligvis startet leien da de klargjorde bilen til meg mens jeg satt på flyet sørover. Det førte til et at leien bikket et ekstra døgn med dertil økt leiepris. Jeg oppdaget heldigvis dette da jeg fikk papirene med bilnøklene, så da gikk det litt ekstra tid for at de skulle skjønne hva jeg mente til de fikk korrigert det.
     
    kiev liker dette
  2. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,203
    Likes mottatt:
    4,233
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, trolig det som har skjedd, neppe noe farlig. Skal passe på leietid, takk for tipset.
    Men prinsipielt så er jeg ikke så veldig glad i «elektroniske signaturer» hvor jeg ikke er involvert i signeringeno_O
     
  3. FlyBrakar

    FlyBrakar Nytt Medlem

    Innlegg:
    10
    Likes mottatt:
    11
    Bonuspoeng:
    3
    Jeg fikk nylig statusmatch til President's Club og hadde håp om oppgradering på biltype "Citröen C3 eller tilsvarende" på KKN. Da jeg kom til skranken fikk jeg nøkkelen til en Yaris, og beskjed om at det var den eneste de hadde. Ikke den mest komfortable bilen for langkjøring på teleskadde veier i vakre Varanger, i mine øyne en nedgradering fra C3.

    Er dette vanlig praksis? Må/bør man varsle det lokale leiebilkontoret i forkant om status (reserverte leiebil før statusoppgradering), eller gir de uansett blaffen?
     
    kiev liker dette
  4. kiev

    kiev Ex Spært

    Innlegg:
    1,203
    Likes mottatt:
    4,233
    Bonuspoeng:
    113
    Tror de gir blaffen uansett. Jeg har leid på forskjellige selskap i Tromsø TOS i løpet av de to-tre siste årene, og har aldri fått oppgradering, enda jeg har topp status hos alle. Har prøvd å spørre om de har noe annet, men bare skuldertrekk. Har også sendt inn dårlig score på spørreundersøkelse, og har fått lang personlig beklagelse tilbake med unnskyldning at de ikke hadde andre biler inne.
    I går hadde jeg bestilt en Golf, og fikk utlevert en Corolla. Faktisk mindre enn Golfen og undermotorisert med 121HK.
    De siste leiene i USA har blitt oppgradert til en Corvette, og før det en Camaro SS.
    Konklusjon: i Norge gir leiebilfirma blankt faen i statuskort, og kommer glatt unna med det. Stor forskjell til USA og enkelte andre marked.
     
  5. kaijoar

    kaijoar Bonusnisse

    Innlegg:
    509
    Likes mottatt:
    618
    Bonuspoeng:
    93
    Reiser primært i Nord-Norge når det er innenriksreiser, og har opplevd stooor forskjell på destinasjoner og selskap.
    Har jevnt over vært fornøyd med Hertz utenom på TOS, Bodø og Alta gir for eksempel alltid svært god oppgradering. Men tror jevnt over man må leie et hakk over laveste kategori for å få noe særlig til bil. Hos Avis har jeg hatt best erfaringer på EVE og i Bodø, i tillegg til Leknes.
     
  6. Staralliance

    Staralliance Medlem

    Innlegg:
    213
    Likes mottatt:
    426
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har mest erfaring med å leie bil på Bergen lufthavn og Harstad/Narvik lufthavn. Opplever at jeg på begge stedene av og til blir oppgradert hos Avis, omtrent hver fjerde gang. Har tilsvarende status på Hertz og opplever at jeg i nesten alle tilfellene blir oppgradert hos dem, så jeg har begynt å bruke dem mer.
     
    kaijoar liker dette
  7. stashorizor

    stashorizor Aktivt Medlem

    Innlegg:
    276
    Likes mottatt:
    95
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg vil huske at statusrelaterte fordeler bare er gyldig ved utvalgte flyplasser etc. og jeg er usikker om disse er i det hele tatt applikabel i Norge. Har aldri leid i Tromsø og hvis jeg husker riktig er det null,nix prio kø/skranke hos de fleste småflyplass i Norge. Har dog leid i Oslo x flere hos avis (der går man rett til preferred skranken i p huset) med flere klasser i oppgradering (av og til X5 - høyeste klasse). Har og leid ved Hertz i Stavanger by og fikk XC90 etter leie av golf. Meget gode erfaringer. PC hos både AVIS og Hertz.

    Når det gjelder leiebil etter stengetid så tror jeg de fleste tilbyr en meet & greet med nøkkel i hånden, men det koster ekstra. Fikk tilbud om det i Stavanger en gang, på flyplassen
     
    Spielhaug liker dette
  8. Teletori

    Teletori Medlem

    Innlegg:
    114
    Likes mottatt:
    158
    Bonuspoeng:
    43
    Endelig snart litt reising igjen, og skal da bestille leiebil. Dukka da opp noen issues....
    • Prøver å booke på Avis Eurobonus, men da klarer jeg ikke få knyttet opp mot mitt Avis Presidents Club medlemskap. Er ikke noe sted å legge inn kundenummer i bookingprosessen.
    • Jeg klarer logge meg på den vanlige norske Avis siden, og booke med SAS Diamond AWDen, og da dukker den opp i Appen på mitt kundenummer. Men da får jeg vel ikke poeng fra 4000 poeng kampanjen?
    • Er det noe sted å verifisere Avis Preferred nivå? Viser i den norske versjonen at jeg er Presidents Club, men står bare Preferred i Appen. Mener det stod Presidents Club i appen tidligere, stemmer ikke det?
    Noen med nyere erfaringer med de punktene?
     
  9. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Skal du bestille for kampanjer er det kjempeviktig at du klikker inn fra linken hvor kampanjen er presentert. Den finner du her: https://one.avisworld.com/no/partners/eurobonus

    Det er ganske tullete hele greia, men det har nok noe med hvordan de behandler AWD koden internt, den ene slår ihjel den andre osv.
     
  10. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,660
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Det er iallefall preferred skranke på TRD og jeg mener å huske de har det på EVE og.
    Rent praktisk er det sjelden at begge skranker er betjent, men de gangene jeg har opplevd kø og stilt opp ved preferred, så har jeg opplevd å bli tatt før de som stod i kø for "vanlige", til megen misnøye hos de i den vanlige køen.
     
  11. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,223
    Likes mottatt:
    5,071
    Bonuspoeng:
    183
    Litt off topic, men skulle bestille leiebil hos Avis med pick up på LAX i september (jada, vet jeg er optimist), men prisene var jo helt hinsides. Kostet over 20k for de billigste bilene. Skal hele USA op ferie til California, eller hva er det som skjer? Har pleid å betale 6k for en måned liksom...
     
  12. Flyingdutchman

    Flyingdutchman Veteran

    Innlegg:
    3,403
    Likes mottatt:
    21,162
    Bonuspoeng:
    183
    Det som skjer er at flere utleieselskap måtte selge en god del biler for å unngå konkurs pga lav etterspørsel mens covid sto på som verst. Nå når etterspørselen er på vei opp, har de ikke klart (eller tatt sjansen på) å utvide bilbarken tilsvarende. Markedskreftene tilsier at knapphet på en gode = økt pris.
    Leste en eller annen plass at noen hadde blitt litt kreativ og løsningen for de på tur til Hawaii ble og leie U-Haul flyttebil til noe som 20 dollar per dag. Litt upraktisk og mer ukomfortabel enn en vanlig bil, men det funker som transportmiddel. Og du slipper å tenke på om du har plass til alle kofferter :p
     
    Jeanette, jgroneng and RoadKing like this.
  13. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,256
    Likes mottatt:
    22,000
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg forhåndsbetalte en leie fra bykontor SF til LAX i august til 3K for 10 dagers leie i august. Ser at prisene har steget en del siden jeg bestilte. Kanskje en løsning er søke på amerikanske søkemotorer slik som Finn?
     
  14. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,223
    Likes mottatt:
    5,071
    Bonuspoeng:
    183
    Haha! Ser for meg å cruise rundt i den flyttebilen. Det sykeste var faktisk at det billigste vi fant var en minibuss og en Camaro ss :D
     
    RoadKing, Flyingdutchman and holmen like this.
  15. Jorge

    Jorge Veteran

    Innlegg:
    4,639
    Likes mottatt:
    6,635
    Bonuspoeng:
    183
    Bilprodusentene klarer ikke å skru sammen nye biler fort nok.. Som igjen kommer av at forsyningslinjene har brutt sammen pga korona. Det begynner å bli mye pandemien har snudd opp ned på...
     
  16. obay

    obay Senior Medlem

    Innlegg:
    1,313
    Likes mottatt:
    5,115
    Bonuspoeng:
    183
    Ekstreme priser på leiebil i USA ja. Sjekket noen datoer mot nyttår som jeg har gjorde for noen måneder siden og prisene har jo nesten doblet seg.
     
  17. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,879
    Likes mottatt:
    57,471
    Bonuspoeng:
    293
    Haha.. sjekket 6 dager fra LAX i høstferien, og dette er bilen som er billigst.
    Screenshot_20210612-213919.png
     
  18. Fleksnes

    Fleksnes Aktivt Medlem

    Innlegg:
    396
    Likes mottatt:
    709
    Bonuspoeng:
    93
    Sikkert blitt besvart før, men går det ann å få både viatrumfbonus og SAS EBB bonusavtalen?
     
  19. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,879
    Likes mottatt:
    57,471
    Bonuspoeng:
    293
    Det tror jeg ikke. Har ikke fått det til, iallfall. Men, Avis er notorisk vanskelige når det kommer til poengfangst. Det er min erfaring.

    Ved forrige leie så booket jeg med Viatrumf uten å være logget inn. Det kostet 100 kr mer, men jeg får 200 Trumf tilbake.
     
    Fleksnes liker dette
  20. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    919
    Likes mottatt:
    1,310
    Bonuspoeng:
    93
    Soleklar fordel med status (PC) i AGP i går. Køen til skranken var >20 dyp, og ved inspeksjon av det ventende klientellet estimerte jeg MINST én time før det var en sjans i menneskehavet for at det var min tur.
    Spurte derfor en forbipasserende Avis' representant om de hadde noen form for prioritering av PC, hvorpå han tok meg med forbi køen og frem til skranken, ekspedert etter <5 min.
    Oppgradering? Nei; Får ikke høyere bilklasse enn BMW 7-serie, fikk dog velge mellom grå eller svart. Black it is!
     

Del denne siden