Avis preferred, erfaringer. Verdien av plus og president's club

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av ValdresBjarne, 12. jan 2018.

  1. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Eg har også gått over til Hertz, ikkje fordi eg er misnøgd med biler og utleigestasjonene, men då den generelle kundesørvisen til AVIS er elendig. Eg hadde samme problem som deg, og eg trur eg sendte epost til [email protected] , og dei oppdaterte på to dager. Eg fann ikkje dette i webmailen min her på jobb, men skal sjekke det eksakt når eg kjem heim
     
    veeegard liker dette
  2. sutenai

    sutenai Not throw away...

    Innlegg:
    622
    Likes mottatt:
    3,073
    Bonuspoeng:
    93
    Takker! Da er det nok bare vært krøll med statusmatchen. Ikke overrasket med tanke på den gettoløsningen de hadde lagt opp for det :p Kjører bare Sixt istedet da tenker jeg.
     
  3. stashorizor

    stashorizor Aktivt Medlem

    Innlegg:
    278
    Likes mottatt:
    97
    Bonuspoeng:
    28
    Kan jeg nekte en garantert Upgrade? Holder PC og har en helgleie fra Gardermoen. Bestilt gruppe E, vil gjerne ha firehjulstrekk. Jeg ser at (bortsett fra en evt dobbel upgr - men til hvilken klasse?) neste klasse er F som er store vans, 9 senteret osv. Jeg er null interessert i denne typen og frykter at en slik venter meg. Kan jeg da bestå på den klassen jeg har bestilt.
     
  4. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,667
    Likes mottatt:
    32,521
    Bonuspoeng:
    293
    Går helt sikker fint :). Bare ring dem (utleiestasjonen) et par dager før og si ifra, så de ikke oppgraderer deg på forhånd og blir tom for din biltype.
     
  5. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,363
    Likes mottatt:
    4,167
    Bonuspoeng:
    113
    Så fremt de har bil inne så regner jeg med du får velge fritt.

    Har hatt leiebil i Tyskland et par ganger og da kunne jeg forhøre meg om de forskjellige bilmodellene jeg hadde mulighet til å få.

    *mumle noe om "store" biler som har mindre bagasjerom enn en golf*
     
  6. Supersergei

    Supersergei Aktivt Medlem

    Innlegg:
    469
    Likes mottatt:
    694
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg leide en bil 4 dager hos Avis gjennom jobben sin bestillingsportal. Registrerte EB nummer og trodde jeg skulle få EB poeng. Poengene uteble og jeg tok kontakt via et skikkelig jalla kontaktskjema på hjemmesidene deres. Fikk først svar (på dansk) etter å ha sendt inn skjema 2 ganger ca 2 uker senere. Da sa de etter flere mail frem og tilbake at jeg ikke tjente EB poeng på leien jeg hadde hatt. Er dette vanlig? Etter dette har jeg kun leid hos Sixt hvor jeg får 500 EB per gang. Får man ikke EB for alle leier hos Avis?
     
  7. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,758
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    En liten erfaring fra Avis på SFO. Bestilte klasse F, liten suv? og forbredte meg med norske og amerikanske apper. Da jeg landet på SFO åpnet jeg den norske appen og fikk velge både gratis og betalte oppgraderinger. De oppgraderingene som ble tilbudt fristet ikke noe særlig så jeg endte opp med noe som lignet på det jeg leide. Fikk en Ford SUV med AWD og automat, en SUV i muligens en klasse høyere enn jeg bestilte. Nå blir det spennende å se om poengene dukker opp.
     
  8. Eriksan

    Eriksan Aktivt Medlem

    Innlegg:
    301
    Likes mottatt:
    331
    Bonuspoeng:
    63
    Fikk for alvor bruk for verdien av Presidents Club som jeg fikk matchet til i fjor høst. I påsken var vi på cruise med Azamara, jeg hadde leid bil i Calvi på Corsica som var et av stoppene. Da vi kom ombord fikk vi beskjed om at havnen i Calvi var stengt og at ny havn ble Ajaccio lenger sør på Corsica. Jeg sjekket Avis app og web, men de hadde ingen tilgjengelige biler. Ringte Avis og med PC status hostet de opp en bil i samme klasse, billigere ble det også.
     
    jonss and Wiolenze like this.
  9. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,758
    Likes mottatt:
    21,957
    Bonuspoeng:
    293
    5000 poeng i dag utbetalt fem dager etter innlevering, inkludert helg og helligdager, har heldigvis flaks med Avis.
     
    jgroneng and RoadKing like this.
  10. GlennDi

    GlennDi Medlem

    Innlegg:
    140
    Likes mottatt:
    264
    Bonuspoeng:
    63
    Ble nylig invitert til PC ettersom jeg ble medlem i DNB Saga.

    Ser det reklameres med 5000 EB velkomstpoeng for første leie.
    Finner ingen videre klare vilkår på akkurat dette tilbudet, så lurer derfor på om noen her inne har erfaring med hvilke vilkår som gjelder?
    Tenker da på feks. bookingklasse og lengde på leie.
     
  11. Points4Fun

    Points4Fun Senior Medlem

    Innlegg:
    552
    Likes mottatt:
    3,880
    Bonuspoeng:
    93
    Hvorfor er det mye billigere å leie bil som uregistrert kunde på Avis.no enn å logge seg på med Presidents Club status?? Mercedes E klasse i 16 dager til 15.900 uten pålogging og 17.240 som Presidents Club og EBG rabatt. Er de øvrige fordelene så store?? Kan jo like gjerne booke på Avis.no og Viatrumf og samle 18600 EBP og spare 1300 kronero_O
     
  12. Elo

    Elo Snuteflyger

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    465
    Bonuspoeng:
    63
    Oppgradert 2 klasser i Brisbane. Leide minste SUV, fikk største. Ca dobbel pris om jeg skulle leid dyreste.
     
  13. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,667
    Likes mottatt:
    32,521
    Bonuspoeng:
    293
    Dette er et kjent fenomen. Dessverre.
    Bilselskapene har kommet med mange utflukter for hvorfor det er slik. Men den enkle årsaken ligger nok i de fordelene du høster som frequent flier. Prisene som legges til grunn er standard priser, så får du rabatten fra den registrerte bolken din, som selv om den er solid, så er standard prisene så himmelhøyt over de til enhver tid løpende kampanjene de har at det hjelper lite.
    Det argumenteres dessuten fra selskapene sin side, at man i profilen sin setter opp preferanser som styrer prisene (f.eks ekstra forsikring), det er en greie jeg tar med en klype salt.
    Jeg har personlig gode erfaringer med booking herfra, har du prøvd den?
     
    Points4Fun liker dette
  14. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    jgroneng and Points4Fun like this.
  15. Erlingni

    Erlingni Aktivt Medlem

    Innlegg:
    466
    Likes mottatt:
    488
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg leier (heldigvis!) ikke leiebil så ofte, men føler man må ha doktorgrad kombinert med sort belte i bonus for å skjønne noe som helst av beste pris/fordels kombo.
    Vi snakker en ideell kombinasjon av både status, AWD nummer, nettsiden det bestilles fra og kredittkort som benyttes til betaling. Og for å toppe det hele har jeg fått til sendt vouchere både direkte fra Avis og fra SAS EB som må passe inn i kombinasjonen med det over.
    Tilbys det konsulentbistand pr. time på dette?:confused::p
     
    Points4Fun liker dette
  16. Points4Fun

    Points4Fun Senior Medlem

    Innlegg:
    552
    Likes mottatt:
    3,880
    Bonuspoeng:
    93
    Takk! Greit å høre at dette er et kjent fenomen. Forsøkte linken du viste til og den gir en pris på ca NOK 24.000 for samme bil. Testet med EBG AWD nummeret og President Club status og med bare EBG. Samme pris på begge og oppgitt i USD denne gangen.

    Sjekket Sixt Platinum nå og da kunne jeg få en Mercedes E200 for 14.900. Tror bare jeg må innse at dette markedet er uoversiktlig og så gå for billigste pris så lenge dekning osv er den samme. Man blir dessverre uansett forsøkt "lurt" i 9 av 10 tilfelle og det gjelder å ta plenty bilder/video ved ut- og innlevering.
     
    RoadKing liker dette
  17. Points4Fun

    Points4Fun Senior Medlem

    Innlegg:
    552
    Likes mottatt:
    3,880
    Bonuspoeng:
    93
    Testet denne og får samme tilbudet som på avis.no, men da er det uten å bruke AWD koden for EBG eller Presidents Club.
    Skal teste Hertz og så vurdere å ringe inn etterpå. Legger du inn bestillingen med forhåndsbetaling eller betaling på uteleistedet?
     
    Last edited: 03. mai 2019
  18. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Legger stort sett inn det som er billigst om det ikkje er ein for stor sum eller for lenge til. Men Hertz er endå verre, får opp tilgjengeligheit på ulike biler i forhold til kva koder eg har lagt inn, og har fått opp gale priser på både liten og stor bil( no sist fekk eg opp ein S90 til lavere pris enn ein Fiat Panda...) men då må ein sjekke priser på biler der det ikkje automatisk får opp pris på.
    Elles bruker eg expedia som grunnlag for å vurdere pris, og då klarer eg stort sett og komme under det med ein eller anna kode. Men eg er som mange andre her skada for livet, om det kan kallast eit liv, og leva med konstant "kan eg miste bonus no" og "eg må passe på at eg får den beste dealen, og ikkje betale for mykje" angst.
    Me bør vel eigentleg kunne få ein eller anna kjent psykolog til å få ei diagnose på dette, slik at me kan gå til Nav?
     
    Last edited: 03. mai 2019
    Points4Fun liker dette
  19. Trailingtwomike

    Trailingtwomike Hooked

    Innlegg:
    216
    Likes mottatt:
    143
    Bonuspoeng:
    43
    NAV er vel kun aktuelt om utbetalingene kommer i form av EBP, eller? :D
     
    Points4Fun and ValdresBjarne like this.
  20. Points4Fun

    Points4Fun Senior Medlem

    Innlegg:
    552
    Likes mottatt:
    3,880
    Bonuspoeng:
    93
    Takk! Jeg har ikke holdt på med dette lenge, men er allerede der at alt nesten utelukkende vurderes ut fra bonuspoeng:)
     

Del denne siden