Avis preferred, erfaringer. Verdien av plus og president's club

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av ValdresBjarne, 12. jan 2018.

  1. KRS

    KRS Senior Medlem

    Innlegg:
    727
    Likes mottatt:
    3,812
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg brukte den og fikk svar forrige uke. Hadde problemer med å linke eurobonus og avis preferred profil.
     
  2. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,725
    Likes mottatt:
    32,706
    Bonuspoeng:
    293
  3. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,939
    Likes mottatt:
    57,921
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har hatt jevnlig "kontakt" med Avis de siste ukene for å finne ut av hva som er feil med kontoen min, siden jeg aldri får poeng. Har sendt til, eller fått svar på fra de samme du nevner, i tillegg til .se-varianter av alle sammen. I tillegg har jeg snakket med en hærskare (ikke himmelsk, dessverre) av svensker på telefonen, og ingen av dem kan gjøre jobben sin, og i alle fall ikke jobben til noen som er på en annen avdeling.

    Booking-avdelingen vet ingenting om Preffered eller Eurobonus. De som håndterer avsluttede leier vet ingenting om booking, eller Preffered eller Eurobonus. Corporate(?) vet ingenting om booking eller avsluttede leier, men littegrann om Preffered. Lite om Eurobonus. Stort sett sier de "ja, nå er alt i orden, du skal få poeng på neste leie. Null problem". Det skjer selvfølgelig ikke.

    Det viste seg at det lå en awd-kode på kontoen min, som gjorde at jeg ikek fikk delta i noen kampanjer. Uten at det ga meg noen andre fordeler..
    Plutselig fikk jeg mail med "Velkommen som Avis Preffered".. Har vært medlem i mange år, og President i de par siste årene. Veldig imponerende.

    Jeg har en booking i New Orleans på lørdag, som opprinnelig var booket i 10k-kampanjen. Den valgte jeg å avbestille, og heller booke på nytt med Viatrumf. Gir mer poeng.... Kostet meg 500 kr mer enn jeg opprinnelig betalte.
     
  4. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,725
    Likes mottatt:
    32,706
    Bonuspoeng:
    293
    Triste greier...
    Hvor mange poeng får du ViaTrumf? Jeg brukte kampanjen med 5000 EB poeng nå når jeg booket for mars, men du valgte kanskje ViaTrumf for å være sikker på at du i det minste får noen poeng?
     
  5. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,939
    Likes mottatt:
    57,921
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg gir dem en sjanse til, for nå ser det ut til at noe har skjedd med kontoen min. Det blir "spennende" å se hva som skjer nå.

    Avis har 8% på ViaTrumf, og på en leie på ca kr 10k, så blir det 12k EB-poeng ut av det. (Hvis jeg får riktig sum på ViaTrumf da.. Det står feil opptjening enn så lenge..)
     
    RoadKing liker dette
  6. Johnnie_Walker

    Johnnie_Walker Medlem

    Innlegg:
    60
    Likes mottatt:
    71
    Bonuspoeng:
    18
    RoadKing liker dette
  7. oyvindm

    oyvindm Aktivt Medlem

    Innlegg:
    315
    Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    43
    Etter fire forespørsler ser jeg nå at jeg endelig er oppgradert til Avis President’s Club :) Men i appen kan man knapt se det. Hva slags bevis legger dere frem når dere skal hente bilen? Og gjøres biloppgraderingen direkte i skranken da?
     
  8. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,861
    Likes mottatt:
    1,932
    Bonuspoeng:
    113
    Denne funket, takk! Knapt døgn senere var alt i orden med oppgraderingen.
     
    KRS liker dette
  9. thomassg

    thomassg Medlem

    Innlegg:
    242
    Likes mottatt:
    455
    Bonuspoeng:
    63
    Fra Avis sin norske side kan du få fram en QR-kode som du kan scanne med din iPhone og derfra legge til et medlemsbevis i Wallet-appen. Dette er kjekt i USA hvor det ikke alltid kommer opp i systemet at man er noe annet enn Avis Preferred (slik jeg har forstått det er President’s Club egentlig begrenset til din egen hjemmeregion — Europa). Jeg introduserer meg i Preferred-skranken med dette beviset først og da kommer oppgraderingene deretter. Etter å ha blitt med i President’s Club har jeg leid bil i USA tre ganger. Den første gangen sa jeg ingen ting og fikk ingen ekstra goder (jeg er ikke særlig konfronterende). De to neste gangene ble jeg oppgradert i skranken fra gruppe C til gruppe G uten spørsmål.
     
    oyvindm liker dette
  10. oyvindm

    oyvindm Aktivt Medlem

    Innlegg:
    315
    Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    43
    Når jeg trykker på "Last ned ditt digitale kort" så får jeg kun en feilmelding der det står "Information entered does not match our records." Det kan jo være at statusen ikke er oppdatert i alle systemer ennå, så får prøve igjen om et par dager.
     
  11. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,275
    Likes mottatt:
    1,254
    Bonuspoeng:
    113
    Får stort sett de poengene jeg skal ha etter kampanje leiene, men jeg ser nå at en av dem som er booket på 10000 poeng kampanje manglet - og jeg laget en "missing points" melding fra sas/avis siden.

    Da dukket det opp 1000 poeng......er det noen som har hell med en epost adresse som kan fikse en ekstra null på dette ?
     
  12. OyvindN

    OyvindN Skydiver

    Innlegg:
    450
    Likes mottatt:
    3,147
    Bonuspoeng:
    93
    Ankom Miami i går, gikk rett ned til Preferred-desken ved utlevering hvor jeg hentet ut ferdig bil. Jeg har Presiden's circle, oppgradert fra E til G uten å be om det. Med andre ord slik jeg forventer det skal være for en statuskunde.
    At det var litt slitsomt å kjøre halvannen time etterpå, og etter å ha vært på bena i 21 timer, kan AVIS neppe klandres for...
     
    Ombo, Sonictravel and Hjellegjerde like this.
  13. joskje

    joskje Senior Medlem

    Innlegg:
    743
    Likes mottatt:
    1,047
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg bruker alltid [email protected]. Har fungert 5 av 5 ganger for meg i år. Tar dessverre ca 2 uker å få svar, så det gjelder å være tålmodig :)
     
    TomF66 liker dette
  14. TomF66

    TomF66 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,275
    Likes mottatt:
    1,254
    Bonuspoeng:
    113
    Måtte du innom desken for å få oppgradert ? Hvis det virkelig skal funke så forventer jeg at når jeg får meldingen om at bilen din står klar på plass XY så er den allerede oppgradert. Det synes jeg skjer sjelden - men hvis man svinger innom Preferred Desken så hender det jo det skjer. Har ikke prøvd enda med Presidents Circle - så vi får se neste gang :)
     
  15. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,775
    Likes mottatt:
    21,988
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg er på jakt etter en leiebil i California i påsken og ser at Avis har nyttårssalg nå som gir ganske gode priser. Vi er tre personer og trenger ikke noe voldsomst stor bil, men hva er den ideelle bookingklassen for å få mest bil for pengene? Vet jeg må ha C for å få Eurobonuspoeng, men klasse E koster ikke spesielt mye mer. Er Presidents Circle, så håper på en oppgradering. Har status i Hertz også, som har Ultimate Choice, men de var en del dyrere. Noen råd?
     
  16. Claus

    Claus Aktivt Medlem

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    Takk for tips. Sjekket reservasjonen min i februar og prisen er nå 111$ lavere:cool: Dette er klasse F, enveisleie fra SFO til LAX, 8 dager. Ulempen er at jeg "bare" får 5000 poeng i stedet for 6500, men 111$ er verdt mye mer enn 1500 poeng:rolleyes:

    Er også President's Club, men regner ikke med oppgradering på enveisleie, har i alle fall aldri fått det hos Avis...:confused:
     
    Upsaker liker dette
  17. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,775
    Likes mottatt:
    21,988
    Bonuspoeng:
    293
    Skal akkurat samme vei. Hva betaler du for 8 dager nå?
     
  18. Claus

    Claus Aktivt Medlem

    Innlegg:
    361
    Likes mottatt:
    347
    Bonuspoeng:
    63
    267$
     
    Upsaker liker dette
  19. LarsR

    LarsR Bakerst i bussen

    Innlegg:
    55
    Likes mottatt:
    28
    Bonuspoeng:
    18
    Ikke så gale, har ligget på rundt 200+ dollar på alt fra 3dager til 14
     
  20. thomassg

    thomassg Medlem

    Innlegg:
    242
    Likes mottatt:
    455
    Bonuspoeng:
    63
    Hvilken bilmodell i klasse G fikk du?
     

Del denne siden