Avis preferred, erfaringer. Verdien av plus og president's club

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av ValdresBjarne, 12. jan 2018.

  1. LarsR

    LarsR Bakerst i bussen

    Innlegg:
    55
    Likes mottatt:
    28
    Bonuspoeng:
    18
    Jeg ikke har noe kort en gang, å flashe med mobilen blir liksom ikke helt det samme :p
     
  2. thecoldfish

    thecoldfish Senior Medlem

    Innlegg:
    532
    Likes mottatt:
    495
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har nettopp bestilt en bil i Keflavik gjennom www.avisworld.com/eurobonus. På listen fikk jeg opp og bestilt en Land Rover Discovery 5 (pussig nok i klasse C) til en rimelig penge. På bekreftelsen jeg fikk på e-post står det dog kun "Class C", men når jeg logger meg inn på avis.no står det "Land Rover Discovery 5 eller lignende kategori C bil". Se vedlagt bilde.

    Noen som har noen formeninger om hva jeg kan forvente meg når jeg plukker opp bilen?

    Skjermbilde 2018-11-21 kl. 18.09.02.png
     
  3. thomassg

    thomassg Medlem

    Innlegg:
    242
    Likes mottatt:
    455
    Bonuspoeng:
    63
    Enden på visa: Jeg booket gruppe C (Chevrolet Cruze or similar) og ved henvendelse i Avis Preferred-disken hvor jeg identifiserte meg først med "President's Club"-kortet i Wallet-appen på iPhonen, så ble jeg oppgradert tre nivåer opp til gruppe G ("Premium Car, Chevrolet Impala or similar") uten videre spørsmål. Kjørte ut med en 2018 Nissan Maxima. Veldig positiv opplevelse!
     
    ina and LarsR like this.
  4. stashorizor

    stashorizor Aktivt Medlem

    Innlegg:
    276
    Likes mottatt:
    95
    Bonuspoeng:
    28
    To billeier i florida, husker ikke klassene. Leide mellomstor og fikk SUV begge ganger. Tror det var 2 eller 3 kategorier opp. Begge ganger ble det nevnt at dette var pga status. Måtte aldri flashe noe kort..
     
  5. Larsmarius

    Larsmarius Aktivt Medlem

    Innlegg:
    327
    Likes mottatt:
    351
    Bonuspoeng:
    63
    Har fått god uttelling for presidents club de gangene jeg har leid i amerika, Første var oppgradering fra mellomklasse til linclon ettellerannet fullsize i toronto, fikk oppgradering fra mellomklasse til Dodge Charger RT i Los Angeles, og i miami fikk vi topputstyrt gmc youkon xl denali i stede for stadard. Står også Presidents Club på leiekontraktene
     
    haifinn liker dette
  6. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,361
    Likes mottatt:
    4,163
    Bonuspoeng:
    113
    Hadde booket gruppe i, passat stasjonsvogn eller lignende, på Stuttgart flyplass. Viste frem presidents club og avis eurobonus upgrade voucher, sa at vi ikke trengte bagasjeplass men en romslig bil hadde vært fint. Kjørte ut med en Audi A6 limousine med under 2000km på telleren
     
    RoadKing liker dette
  7. obay

    obay Senior Medlem

    Innlegg:
    1,311
    Likes mottatt:
    5,104
    Bonuspoeng:
    183
    Hvor var det en fikk den SAS upgrade vouchern? Husker å ha sett den en eller plass men klarer ikke å finne tilbake til den.
     
  8. VirreVapp

    VirreVapp Aktivt Medlem

    Innlegg:
    370
    Likes mottatt:
    859
    Bonuspoeng:
    93
    Har vel opplevd både og. På ORD har jeg opplevd null upgrade... så you never know
     
  9. KRS

    KRS Senior Medlem

    Innlegg:
    722
    Likes mottatt:
    3,774
    Bonuspoeng:
    93
  10. obay

    obay Senior Medlem

    Innlegg:
    1,311
    Likes mottatt:
    5,104
    Bonuspoeng:
    183
  11. obay

    obay Senior Medlem

    Innlegg:
    1,311
    Likes mottatt:
    5,104
    Bonuspoeng:
    183
  12. Pyro

    Pyro Aktivt Medlem

    Innlegg:
    279
    Likes mottatt:
    173
    Bonuspoeng:
    43
  13. VirreVapp

    VirreVapp Aktivt Medlem

    Innlegg:
    370
    Likes mottatt:
    859
    Bonuspoeng:
    93
  14. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,361
    Likes mottatt:
    4,163
    Bonuspoeng:
    113
    Det skader ikke å ta med voucheren når du henter bilen og forsøke. Det verste som kan skje er at du får nei. Bokstavene er jo ikke helt linære sånn sett.

    Forøvrig betalte jeg idiotskatt nå på siste booking.. Vi fant ingen bensinstasjon rett før flyplassen, og pga veiarbeid var litt litt kronglete å finne frem, så vi tenkte "skitt au, tanken er halvfull, hvor mye kan det egentlig koste å fylle litt diesel hos avis?".

    ..80 liter tankkapasitet, 4 euro per liter, + økning i location surcharge gjorde at leiebilen som kostet 68 euro plutselig kostet 268 euro :-( Ingen kjære mor her nei, og ingen nåde om at vi kunne hente ut bilen igjen og dra og fylle den, siden vi hadde 2 timer igjen av leietiden
     
  15. oyvindm

    oyvindm Aktivt Medlem

    Innlegg:
    315
    Likes mottatt:
    231
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg holdt på å gå på samme smell i Australia for ett år siden. Planen var å fylle bensin rett før flyplassen, men pga. veiarbeid så kjørte vi feil og rakk ikke å fylle. Ett minutt før fristen for å levere inn bilen møtte jeg opp i skranken hos Avis med helt tom tank og spurte hvilke priser de tok, og svaret fikk jeg bakoversveis av! Men heldigvis var det helt greit for dem at jeg stakk til nærmeste bensinstasjon og fylte tanken selv om tiden hadde gått ut, så da slapp jeg med skrekken. Jeg kan legge til at jeg ikke hadde noen status, så jeg var svært fornøyd med servicen jeg fikk :)
     
  16. Sunnfjordingen

    Sunnfjordingen Sunnfjording

    Innlegg:
    4,229
    Likes mottatt:
    22,405
    Bonuspoeng:
    183
    Ikkje direkte relatert til lojalitetsprogrammet deira, men i natt kom 10k EB-poeng for bilen eg leverte inn att på LPA laurdag for ei veke sidan. Kjapt levert. Tommelen opp til Avis.
     
    RoadKing liker dette
  17. AV83

    AV83 Medlem

    Innlegg:
    200
    Likes mottatt:
    52
    Bonuspoeng:
    28
    Noen som vet hvilken epostadresse man kan kontakte Avis på?

    Gjelder manglende "Preferred plus" status da jeg er Eurobonus Silver medlem. Fulgte oppskrifta her: https://www.avisworld.com/avisonline/gb/avis_ams_partners2.nsf/c/eurobonusno+avispreferred , men det hjalp ikke, er fortsatt kun "Preferred". Tror kundeservice må fikse dette manuelt.

    Ser også at jeg mangler mine to tidligere leier i 2018 på profilen min, selv om jeg gjorde alt riktig da jeg booket på http://www.avisworld.com/eurobonus , oppga både Avis Preferred nummer og EBS nummer både ved booking og da bilene ble hentet.

    Har booket bil i romjula og en fordel at jeg da er riktig registrert som "Preferred plus" og at mine tidligere leieforhold er registrert på profilen min.
     
  18. view

    view Veteran

    Innlegg:
    1,843
    Likes mottatt:
    1,925
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg trenger også kontaktinfo for manglende Avis oppgradering til Presidents Circle ref kampanjen, har fulgt oppskriften 3-4 ganger nå uten hell.
     
  19. KRS

    KRS Senior Medlem

    Innlegg:
    722
    Likes mottatt:
    3,774
    Bonuspoeng:
    93
  20. Pingus

    Pingus Senior Medlem

    Innlegg:
    917
    Likes mottatt:
    1,308
    Bonuspoeng:
    93
    Denne mailadressen tilsvarer astronomiens "sorte hull".
    Ting forsvinner inn, ingenting kommer ut igjen/tilbake...
     
    joskje liker dette

Del denne siden