Avis preferred, erfaringer. Verdien av plus og president's club

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av ValdresBjarne, 12. jan 2018.

  1. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,659
    Likes mottatt:
    32,507
    Bonuspoeng:
    293
    Ingen slike erfaringer jeg.
     
  2. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,737
    Likes mottatt:
    21,928
    Bonuspoeng:
    293
    Min forrige leie ble lavere enn antatt. Blant annet fordi den ble levert med full tank og sikkert kjørt mindre enn antatt.
     
  3. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Snurt Are, du får spandere litt mer detaljer. Kostnad på leien ser du umiddelbart ved levering, enten ved utskrift eller på Avis-appen. Merk at dersom du har et reservert beløp for total leie i utlandet, så kan det være små endringer grunnet valutakurs ved levering.
     
  4. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Har ikke brukt appen og heller ikke ventet på en utskrift ved innlevering av nøkkel.
    Dette var på OSL så tviler på at valuta har så mye å si :)

    Er ikke så greit å se hva som er endret , det er jo 10-15 forskjellige linjer som står på faktura, mens på bestillingsbekreftelse står det kun sluttbeløp.

    Bl.a er det 452 kr "lokalsjonstillegg" og 180 kr "autopass og vinterservicegebyr" som er lagt på. Dette høres ganske tåpelig ut når det er innenfor åpningstidene og leien var i juni..

    Har leid bil en drøss med ganger både i inn og utland, men aldri vært borti en slik situasjon før.

    Har sendt klage så får vi se..
     
    Edvard liker dette
  5. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    929
    Likes mottatt:
    2,080
    Bonuspoeng:
    93
    Lokasjonsgebyr og vintergebyr fikk jeg hver gang jeg leide på BGO. Aldri oppgitt før helt før de summerte om leiene totalsum. Da spratt prisen alltid opp med flere hundre. Så det skjules ikke etter min erfaring men de prøver å unnlate å opplyse om det. Egentlig veldig irriterende fordi man må da klikke seg gjennom hele greien før man får vite hva det egentlig koster. Så når de skriver «fra kr553» feks så er det jo aldri det sant.

    Ellers er erfaringene mine at jeg nesten alltid fikk oppgradering en bilklasse på BGO men aldri noe mer bortsett fra en eneste gang da jeg bestilte en B klasse to timer før ankomst og fikk en Land Rover toseter

    I utlandet har PC for mitt vedkommende vært fullstendig verdiløst. Det eneste er kanskje at man kan stå i preferred køen, men det trenger du jo bare være medlem for å få lov til...

    *edit* Det må nevnes at jeg i utlandet nesten alltid har klasse H eller E. Mulig man da ikke får noe ut av PC. De gangene jeg bestilte E så tenkte jeg at de da hadde mulighet til å gi H men da fikk jeg bare surt kommentert: «If you wanted H you should have booked it»
     
    Last edited: 08. juli 2018
  6. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Men fikk du det før eller etter du hentet bilen?
    Hos meg står det alt inkludert 2022kr.
    De siste 1200kr kom først på sluttoppgjøret i posten 2 uker etterpå..
     
  7. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,737
    Likes mottatt:
    21,928
    Bonuspoeng:
    293
    Apropos forrige leie så kom 10.000 blankpolerte bonuspoeng inn på kontoen i dag, ca en uke etter levert bil.
     
  8. jimsimjen

    jimsimjen EBG

    Innlegg:
    5
    Likes mottatt:
    43
    Bonuspoeng:
    13
    Ser det er noen som ikke er helt fornøyd med oppgraderinger fra AVIS og noen er fornøyd. Noe av grunnen for at man ikke blir fult oppgradert i USA, er som jeg kan se at man har booket premium biler allerede. feks. er en suburban en av de dyreste bilgruppene i USA, da er det også vannskelig å oppgradere, for da vil hvilke som helst bil bli en "dårligere". Husk også at de store stasjonene i USA ofte sender ut mellom 1000 og 2000 biler vær dag. Og kostnadene for leie i USA er lave sånn generelt, da booker de fleste også høye bilklasser.

    Jeg jobber for AVIS på siden av studiene og hva gjør jeg når jeg ser det er en Presidents som er neste leietaker:
    1. oppgradere minimum 2 grupper. (leier du M/P i Norge kan du ikke forvente og bli oppgradert, da du allerede er i øverste bilgruppe)
    2. Har jeg to biler av samme gruppe, men ulike merker sjekker jeg ut den ene, men spør også kunden om han fikk velge, hvilke bil vil han da ha.
    3. Noen ganger kan man bare oppgradere 1 gruppe, pgr av trykk på bil-flåten. Men da finner man det beste alternativet.

    Avtalen som AVIS har med Eurobonus er unik, og gir deg dessidert den beste poengopptjeningen av alle bilutleieselskap på markede. SAS og AVIS har også kampanjer sammen til tider, der du får en leiebil i USA, ved at du flyr med SAS over dammen.

    Om man ønsker å få mest ut av leien og Presidents nivået ditt har jeg noen tips:
    1. book den laveste bilgruppen som du føler "om jeg får denne, er det ok" da blir også oppgraderingen som regel større. (jada, AVIS er opptatt av sine medlemmer og vet at Presidents legger igjen store summer vært år, derfor er det også viktig med fornøyde kunder, hvordan får man det? Oppgradere til det monner) (feks. booker man en gruppe A, vet utleiestasjonen av kunden ikke blir serlig fornøyd med en WV UP, samt en liten polo vil heler ikke være "ok" og dermed begyner vi å bevege oss opp på høye bilgrupper)
    2. er du usikker på om eurobonus er i bookingen din så spør ved uthenting, ett enkelt søk på kontrakten din gir oss full oversikt og vi kan da legge inn EB.
    3. kort leie, mer sannsynlig for stor oppgradering (mer en 2 grupper)

    4. bilgrupper:

    A B = små manuelle biler (WV UP/ jazz, wv polo) (up til C, I eller J)
    C D = medium manuelle biler (Ford focus/Audi A3 manuell) (up til J eller K/L)

    E = SUV Manuell/automat (Honda CRV, Outlander) ( up: vanskelig, høy gruppe allerede evt. M)
    F= Stor manuell (ofte 7 seter) (Touran) (up: vanskelig, F er som regel en spessiel bil)

    G= Liten manuell STV (Ford focus stv) (up: N/O)
    H= Medium manuell STV (Passat, octavia) (up: O/P/)

    I = Liten autmat (honda Jazz, Audi A1) (Up: K/N)
    J= Medium automat (Suzuki Vitara, S-cross) (Up: L/N/O)
    K= premium automat (Audi A3, Volvo V40) (up: O/E/P)

    L= premuim automat (Volvo S90) (Up: E/P)
    M= Premuim automat STV/SUV (XC90/XC60/XC70) (ikke noe)

    N= liten STV automat (WV golf) (up: E/P)
    O= medium stv automat (Volvo V60, audi A4) (Up: P/M)
    P= Stor stv automat (Volvo v90) (Up: vanskelig, evt. M)

    Har du noen kommende leier eller spøsmål, bare spør så finner jeg dem! Og kunderservice er alltid bedre om man ringer, det er mitt inntrykkt sånn generelt.
     
    Last edited: 11. juli 2018
    ina, drsyk, SteffenEB and 35 others like this.
  9. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,659
    Likes mottatt:
    32,507
    Bonuspoeng:
    293
    jimsimjen liker dette
  10. tmolvik

    tmolvik Aktivt Medlem

    Innlegg:
    333
    Likes mottatt:
    247
    Bonuspoeng:
    43
    Lokasjonstillegg (tidligere kalt flyplassgebyr) tilkommer på alle leier som hentes ut fra flyplasser og vil legges til på "fra-prisen" i eventuelle kampanjer. Både det og vinterservicegebyr skal derimot alltid være inkludert i totalsummen du får når du bestiller bilen, så det skal ikke komme som noen overraskelse i etterkant.

    De eneste typer kostnader som kan tilkomme på hovedfaktura i etterkant er dersom du har kjøpt ekstrautstyr eller forsikringer i skranken, drivstoffbelastning og eventuell endring i leielengde. Merk at sistnevnte kan bli dyrere selv om leien forkortes også, da prisen vil rekalkuleres på nytt om hente/-leveringstidspunkt endres. Bompasseringer og skadebelastning kan også tilkomme, men vil bli belastet på en separat faktura så det er nok ikke relevant her.
     
    SteffenEB liker dette
  11. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,093
    Likes mottatt:
    4,813
    Bonuspoeng:
    113
    jimsimjen liker dette
  12. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,093
    Likes mottatt:
    4,813
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har et spørsmål som du kanskje kan hjelpe meg med å få besvart. Av en eller annen grunn virker det som om jeg får opp høyere priser enn andre. Jeg testet det med en kompis for et par dager siden, med en langhelg i Milano i september. Begge er Presidents. Jeg fikk konsekvent høyere priser enn ham. Kan det være noen innstillinger på kontoen min som jeg ikke er klar over?
     
  13. jimsimjen

    jimsimjen EBG

    Innlegg:
    5
    Likes mottatt:
    43
    Bonuspoeng:
    13
    Kan du sende meg ditt wiz-nummer på mld, så skal jeg sjekke på jobb i morgen hvordan awd-nummer som dukker opp på profilen din :) evt. også ett gammelt booking nummer, så skal jeg sjekke hva du har fått med i prisen!
     
    Last edited: 11. juli 2018
    Petter B-C, Gullars and Xflipper like this.
  14. LarsR

    LarsR Bakerst i bussen

    Innlegg:
    55
    Likes mottatt:
    28
    Bonuspoeng:
    18
    Kan det være så lite som at du har sagt ja til flere forsikringer osv som standard?
     
  15. jimsimjen

    jimsimjen EBG

    Innlegg:
    5
    Likes mottatt:
    43
    Bonuspoeng:
    13
    Det er det nok ikke nei :)
     
  16. stashorizor

    stashorizor Aktivt Medlem

    Innlegg:
    276
    Likes mottatt:
    95
    Bonuspoeng:
    28
    To bookinger i USA nå med flere kategorier upgrade (bestilte mellomklasse, fikk SUV). Det eneste som var litt påfallende var at bestillingen via avis.no var litt mere krunglete (nettsiden viser feil retursted på kart, angir at returstedet har nøkkelinnkast når dette ikke er tilfellet etc.).. Samtidig var bestillingen litt billigere via avis.no enn avis.com og ut av en eller annen grunn hadde jeg null egenandel i forsikringen (0.00USD sto det), vet ikke om det er blitt std i USA.
     
  17. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Har no hatt tre bookinger i Asti(som i Martini Asti) i Piemonte, og der hadde dei ikkje biler i nærleiken av min bil som var booket i klasse G. Blei difor nedgradert til C, for så å bli oppgradert til E og F(har tre bookinger for å få 30 k poeng). På siste booking var eg i klasse C, så då vart eg oppgradert til E, så det stemmer vel greit med det eg har opplevd av Avis og PC i Italia før. Men eg får ha Gulia til gode til neste gong eg skal til MXP!
    Det bør også seiast at på langsbygda i Italia, så drit dei fulstendig i Avis Prefered, og legg inn alt på nytt med kopi av pass, førerkort og amex, så ting tek tid...
    (Men topp folk og god sørvis, og dei passer på PC'er, sjølv om dei har italiensk tidsrekning!)
     
  18. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Ingenting av dette skal ha noen påvirkning på min aktuelle leie.
    For se hva tilbakemeldingen blir..
     
  19. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    929
    Likes mottatt:
    2,080
    Bonuspoeng:
    93
    Det hjelper å klage sin nød på Insideflyer: Leide på BCN i forrige uke (tre dagers) og hadde booket C som kom opp som "Seat Leon" i appen dagen før. På utlevering fikk jeg en Audi A3 automat Diesel. Ikke all verden men det var nå litt :)
     
  20. LarsR

    LarsR Bakerst i bussen

    Innlegg:
    55
    Likes mottatt:
    28
    Bonuspoeng:
    18
    LAX 4-7sept, Avis PC via Gullkort. Booket en Ford Focus og endte opp med en Suburban
     
    RoadKing and holmen like this.

Del denne siden