Avis preferred, erfaringer. Verdien av plus og president's club

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av ValdresBjarne, 12. jan 2018.

  1. andersand

    andersand Medlem

    Innlegg:
    211
    Likes mottatt:
    55
    Bonuspoeng:
    28
    PC funker bra i europa, men verdiløst i usa
    3'e usa turen på kort tid, nå annerkjenner de iaf status, men "there are no upgrades for this class" er ganske bullshit.

    skjer på E, skjer på mustang cab, skjedde på suburban sist... der ble jeg forsåvidt nedgradert til en kip ford :/ etter MYE krangling fikk vi en tahoe.
     
  2. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,123
    Likes mottatt:
    1,851
    Bonuspoeng:
    113
    Har fått upgrades på mine to siste leier her i Oslo.

    Ingenting stort, fra klasse C (Ford Focus) til en klasse J VW Gold og en klasse H VW Passat. Fornøyd med det.

    Er President Circle gjennom DNB Saga.
     
  3. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,123
    Likes mottatt:
    1,851
    Bonuspoeng:
    113
    Noen som har fått de 1000 ekstra poengene som man skal få når betaler med Saga MC og bruker Eurobonus rabattkode?

    Jeg har ikke fått på de siste leiene (fått 10000/5000 poeng fra kampanjer, så fornøyd med det). Skrev til kundeservice, men fikk etter 5-6 dager et «god dag mann økseskaft» svar, så lurer på om noen har noen erfaringer?
     
  4. Satyv

    Satyv Senior Medlem

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    1,273
    Bonuspoeng:
    93
    Vet du om du får PC status permanent, er det type: Et år, så må du re-kvalifisere på vanlig måte?
     
  5. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,895
    Likes mottatt:
    57,522
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har forstått det sånn at man er PC så lenge man er Saga kunde? De har ikke sagt noe annet, i alle fall.
     
  6. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,123
    Likes mottatt:
    1,851
    Bonuspoeng:
    113
    Der er mitt inntrykk også, vil få det bekreftet tidlig mars når medlemsåret mitt forfaller.
     
    holmen liker dette
  7. Elo

    Elo Snuteflyger

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    465
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg har bare gode erfaringer. Man er jo garantert oppgradering på de fleste steder. Booket f.eks en Mercedes C-klasse i MUC da dette var nest høyeste kategori. Ca 1500 for 3 dager. Satset på å bli oppgradert til en BMW 7-serie som koster 3500, og det gikk i boks uten at jeg engang spurte om det.
     
  8. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Har sendt forespørsel om Status match frå Sixt Plat, og eg har brukt €2000 dei siste 6 mnd hos Avis, så få vonar eg det går i orden.
    Lufta gjekk litt ut av Saga ballongen min når dei tok bort Payr opptjeneing
     
  9. andersand

    andersand Medlem

    Innlegg:
    211
    Likes mottatt:
    55
    Bonuspoeng:
    28
    what? når forsvant payr/dnb saga poeng?
     
  10. polscifly

    polscifly Medlem

    Innlegg:
    123
    Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    Har hatt positiv opplevelse med avis PC også i USA, så det er mulig å få oppgradering og andre evnt fordeler og, men kan godt hende som noen nevner her at det ikke alltid funker.
     
  11. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    klarte då i dag og matche mitt Sixt platinum (Via EBG) kort til Presidents circle hos avis etter laaang ventetid på norsk svar. Sendte ei klage tilbake til [email protected]-europe.com som hadde orginalt sendt epost til norsk avis for å få dei til å oppgradere meg. Klage sendt i går kveld, og i dag kl 11 var eg oppgradert.
    Avis Norge er ikkje veldig på nett, men opplever andre deler som litt bedre.

    I bunn og grunn fekk eg med kun sixt plat for å få betre status hos Avis, og eg trur eg vil klare å oppretthalde status her med dei veldig gode poengtilbuda deira
     
  12. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Synes Avis har meget bra EB-tilbud, men merker at jeg har irritert meg lenge nå over hvor ekstremt dårlig hele sjappa fungerer. Jeg kan nesten ikke huske å ha hatt en leie uten behov for å kontakte dem om ett eller annet som ikke har fungert som det skal, og da irriterer man seg blant annet over:
    • Ingen mulighet til å kontakte utleiested direkte på e-post
    • x antall ukers ventetid på generell e-post
    • Et telefonnummer på google som går rett til en stakkars gammel mann som var veldig forståelsesfull overfor oss, men samtidig frustrert over at han nedringes av kunder som trenger kontakt med avis
    • Dårlige IT-løsninger og rigiditet. Det er titusentalls EB-poeng jeg har gått glipp av i perioder der jeg har innbilt meg at bestilling i offisielle kanaler som avis.com burde gi EB-kampanjepoeng. Dette var før EB-nerdingen begynte, og nå nileser jeg naturligvis alle vilkår for å få det man «har krav på» og ruter bestillingene via avisworld. Da fascinerende å se at man ikke får de samme prisene i de to kanalene.
    • Ikke-fungerende booking-/fakturasystem. Har opplevd å leie bil, levere den tilbake, for så at leien forsvinner fra systemet. Var arbeidsgiver som skulle belastes, så jeg var jo interessert i å få dette ut av verden. Måtte mase på Avis i flere uker før konklusjonen ble at «nei, vi finner ikke denne leien, så da får vi bare droppe betalingen». Og ingen poeng til meg ;)
    • At man må følge med på at alle EB-poeng kommer inn, og at det tar to uker mellom hvert svar fra kundeservice.
    Og nå i går at jeg hadde avtalt innlevering av leiebil i Oslo sentrum (Sjøgata 4). Etter å ha kjørt rundt og lett, vært nedom et parkeringshus på nevnte adresse, oppom en nedlagt stasjon i Munkedamsveien, snakket lenge og vel med den stakkars gamle mannen som ikke har noe med avis å gjøre, før vi kjørte til Ensjø og leverte bilen der. Fikk da bare tørt beskjed om at stasjonen i Vika ikke var åpnet enda. Uten noen form for beklagelse for det inntrufne.

    Er Presidents Club gjennom DNB Saga og legger igjen ca. 20k årlig. Hadde det ikke vært for EB-kampanjene hadde jeg skydd dem. Har nå fått ordnet meg matching mot Hertz Presidents Circle, og får se om gresset er noe grønnere på den siden.

    Huffda, det var en bitter post. Skal skjerpe meg.
     
  13. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Det et lov det også ;)

    Jeg har holdt meg til Hertz og stort sett vært fornøyd. Eneste unntaket er håndtering av månedsleie i Oslo og den velkjente Loop Street i Cape Town..
     
  14. Alfred

    Alfred Fly er fantastisk

    Innlegg:
    307
    Likes mottatt:
    292
    Bonuspoeng:
    63
    har sas diamond, noen av firmaene som gir fordeler til oss her? og hvem bør man booke med for å få mes EB poeng?
     
  15. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Du får Sixt plat. Avis har vore dei som har gjeve mest eurobonuspoeng(opptil 10 000 på tre dager) i det siste, men Hertz har også gjeve opp mot 4000 poeng per leige, og faktisk opptil 3000(?) på leide på ein dag.
     
  16. Alfred

    Alfred Fly er fantastisk

    Innlegg:
    307
    Likes mottatt:
    292
    Bonuspoeng:
    63
    Takker Bjarne! Er det bare å legge inn EB nummer når man booker eller må man gå via kampanjer for å få disse poengene?
     
  17. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Eg har alltid brukt denne linka:
    http://www.avisworld.com/EuroBonus
    Eg har ikkje prøvd å bruke avis.no direkte og legge inn viatrumf bonus på 6%, då eg er usikker på om det gjer kampanjepoeng. Eg ligg inne med 6 bestillinger på 10 000 poeng per kampanja som var tidligare i år!
     
    Scandipendler liker dette
  18. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Hehe :) Litt morsomt at jeg i dag mottok 7000 eb-poeng fra Avis. Regner med at det er velkomstbonusen fra DNB Saga som har kommet :)
     
  19. Alfred

    Alfred Fly er fantastisk

    Innlegg:
    307
    Likes mottatt:
    292
    Bonuspoeng:
    63
    Prøvde å bestille nå men dette kommer opp:
    "An error has occurred Sorry, our system is not able to locate your Wizard profile with the information you have entered. Please check your information. (GB-GB-EW024)"
     
  20. Alfred

    Alfred Fly er fantastisk

    Innlegg:
    307
    Likes mottatt:
    292
    Bonuspoeng:
    63
    Får man automatisk bonusen når man har meldt inn sitt MC saga kort hos eurobonus etter man har gjennomført sin første leie av bil? må man gå via noe link eller bare oppgi EB nummer når man henter bilen?
     

Del denne siden