Avis preferred, erfaringer. Verdien av plus og president's club

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av ValdresBjarne, 12. jan 2018.

  1. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Virker som om det gikk forholdsvis automatisk denne gangen, ja :) Du betaler bare med DNB MC. Jeg bestilte gjennom avisworld.
     
  2. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,683
    Likes mottatt:
    32,540
    Bonuspoeng:
    293
    Da har jeg i frustrasjon valgt å avbestille 3 bookinger og gjøre en ny med Hertz (foreløpig).
    Jeg forventer egentlig ikke noen storartet oppfølging av avtaler der heller, men jeg må for min egen del på et vis demonstrere for Avis at "detta finner jeg meg ikke i".
     
  3. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,259
    Likes mottatt:
    22,038
    Bonuspoeng:
    183
    Noen som vet om man får ny førstegangs bonus eb poeng når man bytter kundeprogram hos DnB? Tenker på President Club :)
     
  4. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,907
    Likes mottatt:
    57,555
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har hatt en sak gående med Avis i over en måned nå, da jeg ikke har fått de 7000 poengene jeg skulle få for første leie med Saga MC. Først var det bare tull med at jeg snart skulle få poengene, men nå svarer de ikke på mail i det hele tatt. Jeg har fått 500 poeng for leien, så noe har de fått med seg.

    Noen tips om hvem jeg kan ta kontakt med, eller hva jeg må gjøre her?
     
  5. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    @holmen eg fekk hjelp av @tmolvik

    Elles så trur eg Avis sin avdeling for manglende poeng er tidligere tilsette på SAS Retro som ikkje takla overgangen til datasystem, og som er avhengig av papirform. Kan vera dei også sit i Spania og nyter sumaren mens det venter på utskrifter frå HK
     
    holmen liker dette
  6. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,907
    Likes mottatt:
    57,555
    Bonuspoeng:
    293
    Som en tilleggsopplysning, så booket jeg via Avis.no, ikke via avisworld eller noe sånt. Har det noe å si?
     
  7. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg kontaktet Avis på FB og fikk beskjed om å sende en mail til [email protected]. Sendte mailen 12/4 og fikk 7000 poeng 10 dager senere.
     
    holmen liker dette
  8. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,907
    Likes mottatt:
    57,555
    Bonuspoeng:
    293
    Men hvordan skal man booke for å få de ekstra DNB Saga-poengene??
     
  9. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Eg er ikkje komme i den "eksklusive" klubben Saga, så eg veit ikkje, men eg vonar eg kjem dit om kort tid!

    Edit: Eg leste litt fort @holmen , og svarte på noko du ikkje spurte om
     
    holmen liker dette
  10. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,907
    Likes mottatt:
    57,555
    Bonuspoeng:
    293
    Flott, jeg har sendt melding på Facebook, siden de ikke svarer på mail.
    Svarer de på norsk på den mailadressen, eller må jeg skrive på engelsk?
     
  11. Gullars

    Gullars Veteran

    Innlegg:
    3,099
    Likes mottatt:
    4,824
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk aldri svar - kun poeng... :)
     
  12. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,683
    Likes mottatt:
    32,540
    Bonuspoeng:
    293
    Facebook staben sa til meg at de tar norsk, men det er gått mer enn 10 dager for meg uten at jeg har hørt noe. Jeg er møkk lei hele greia. Hertz' har heller ikke kommet, så nå kjører jeg buss, så kan de ha det så godt o_O:rolleyes:
     
    Gullars and holmen like this.
  13. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,907
    Likes mottatt:
    57,555
    Bonuspoeng:
    293
    Det er unødvendig mye mas for å få de poengene man skal ha, ja..
     
    RoadKing liker dette
  14. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,683
    Likes mottatt:
    32,540
    Bonuspoeng:
    293
    Fikk forøvrig svar nå på engelsk.
    Det er jeg selvsagt klar over. Men leiekontrakten var på 3 dager og tidligere har de alltid belastet meg for opprinnelig kontrakt selv om jeg har levert inn kortere. Uansett så har jeg bedt om å få betale for opprinnelig leie (EVE bemanning er ustabil, er det ikke innkommende fly er det stort sett ingen der) pr mail da jeg ikke fikk tak i noen der.
    Jeg skjønner ikke problemet, annet enn at de helst ikke vil ut med poengene.
     
  15. tmolvik

    tmolvik Aktivt Medlem

    Innlegg:
    334
    Likes mottatt:
    247
    Bonuspoeng:
    43
    Den mailadressen går direkte til FTP-avdelingen i Avis, så dersom noen mangler poeng er det som oftest korteste vei. Den var ikke "offentlig" tidligere, men siden det er opplyst om den på FB, så er det bare å bruke den. Ville anbefalt å skrive på engelsk, da det vil være flere kundebehandlere å ta av noe som kan forkorte behandlingstiden.
     
  16. tmolvik

    tmolvik Aktivt Medlem

    Innlegg:
    334
    Likes mottatt:
    247
    Bonuspoeng:
    43
    Instruksen til alle på stasjonene er at bilen skal sjekkes inn når den faktisk kom inn. Det har med trackingen av bilene å gjøre og er viktig for driften. Det vil nok likevel være noen ansatte som er villige til å "forlenge" leietiden på bilen, men det er nok ikke normen og ikke noe jeg ville satset på om det står om mange poeng.

    Det jeg derimot kan garantere er at det ikke er noen på stasjonene som tenker på bonuspoengene, da de aldri ser noe til dem eller er involvert i den prosessen annet enn ved registrering av kortene.
     
  17. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,125
    Likes mottatt:
    1,853
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg opplevde det motsatte, de tilbakedaterte klokkeslette med 35 minutt for den måten å gi meg 2 dagers leie (med høyere rater) i stede 3 dager. Kjørte rundt i byen 20 min for å være over grensen for nytt døgn. Tror ikke det var ondt ment, men har kostet meg mye tid på telefon og epost og enda ikke fikset etter halvannen måned. Ble trukket et par hundrelapper for mye og tar det til kredittkortselskapet hvis det ikke er fikset over ferien.
     
  18. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,683
    Likes mottatt:
    32,540
    Bonuspoeng:
    293
    Nå har jo jeg opplevd at de har belastet iht kontrakt før da ( og da var det ikke bonuspoeng på gang). Så jeg opplever det som forskjellsbehandling.
     
  19. tmolvik

    tmolvik Aktivt Medlem

    Innlegg:
    334
    Likes mottatt:
    247
    Bonuspoeng:
    43
    Nei det var nok ikke vondt ment, for som oftest kommer jo klagene motsatt vei, nemlig at man er bli belastet fordi man "bare" var 20 minutter over. Det var nok snakk om litt misforstått snillisme, men dessverre får slike endringer noen ganger utilsiktede konsekvenser, og det er derfor instruksen er at man skal forholde seg til reell leietid. Håper det ordner seg.
     
  20. Are

    Are EBD - Eurobonusekspert? InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    13,340
    Likes mottatt:
    19,549
    Bonuspoeng:
    293
    Noen som har erfaring med at Avis skrur opp regninga helt uforståelig?
    Booket en bil til kr 2022,35 og når oppgjøret kom i posten var leien på 3884,53.
    ca 500kr drivstoff ok, resterende 1300 kr kan jeg ikke se hvor har havnet..
    Inn/utlevering i henhold til avtale.. Bompenger kom på eget oppgjør.

    Dette er da min første leie med presidentkort hos avis.. Lover jo veldig godt for at jeg aldri skal bruke kortet igjen i alle fall..
     

Del denne siden