Ser det er noen som ikke er helt fornøyd med oppgraderinger fra AVIS og noen er fornøyd. Noe av grunnen for at man ikke blir fult oppgradert i USA, er som jeg kan se at man har booket premium biler allerede. feks. er en suburban en av de dyreste bilgruppene i USA, da er det også vannskelig å oppgradere, for da vil hvilke som helst bil bli en "dårligere". Husk også at de store stasjonene i USA ofte sender ut mellom 1000 og 2000 biler vær dag. Og kostnadene for leie i USA er lave sånn generelt, da booker de fleste også høye bilklasser.
Jeg jobber for AVIS på siden av studiene og hva gjør jeg når jeg ser det er en Presidents som er neste leietaker:
1. oppgradere minimum 2 grupper. (leier du M/P i Norge kan du ikke forvente og bli oppgradert, da du allerede er i øverste bilgruppe)
2. Har jeg to biler av samme gruppe, men ulike merker sjekker jeg ut den ene, men spør også kunden om han fikk velge, hvilke bil vil han da ha.
3. Noen ganger kan man bare oppgradere 1 gruppe, pgr av trykk på bil-flåten. Men da finner man det beste alternativet.
Avtalen som AVIS har med Eurobonus er unik, og gir deg dessidert den beste poengopptjeningen av alle bilutleieselskap på markede. SAS og AVIS har også kampanjer sammen til tider, der du får en leiebil i USA, ved at du flyr med SAS over dammen.
Om man ønsker å få mest ut av leien og Presidents nivået ditt har jeg noen tips:
1. book den laveste bilgruppen som du føler "om jeg får denne, er det ok" da blir også oppgraderingen som regel større. (jada, AVIS er opptatt av sine medlemmer og vet at Presidents legger igjen store summer vært år, derfor er det også viktig med fornøyde kunder, hvordan får man det? Oppgradere til det monner) (feks. booker man en gruppe A, vet utleiestasjonen av kunden ikke blir serlig fornøyd med en WV UP, samt en liten polo vil heler ikke være "ok" og dermed begyner vi å bevege oss opp på høye bilgrupper)
2. er du usikker på om eurobonus er i bookingen din så spør ved uthenting, ett enkelt søk på kontrakten din gir oss full oversikt og vi kan da legge inn EB.
3. kort leie, mer sannsynlig for stor oppgradering (mer en 2 grupper)
4. bilgrupper:
A B = små manuelle biler (WV UP/ jazz, wv polo) (up til C, I eller J)
C D = medium manuelle biler (Ford focus/Audi A3 manuell) (up til J eller K/L)
E = SUV Manuell/automat (Honda CRV, Outlander) ( up: vanskelig, høy gruppe allerede evt. M)
F= Stor manuell (ofte 7 seter) (Touran) (up: vanskelig, F er som regel en spessiel bil)
G= Liten manuell STV (Ford focus stv) (up: N/O)
H= Medium manuell STV (Passat, octavia) (up: O/P/)
I = Liten autmat (honda Jazz, Audi A1) (Up: K/N)
J= Medium automat (Suzuki Vitara, S-cross) (Up: L/N/O)
K= premium automat (Audi A3, Volvo V40) (up: O/E/P)
L= premuim automat (Volvo S90) (Up: E/P)
M= Premuim automat STV/SUV (XC90/XC60/XC70) (ikke noe)
N= liten STV automat (WV golf) (up: E/P)
O= medium stv automat (Volvo V60, audi A4) (Up: P/M)
P= Stor stv automat (Volvo v90) (Up: vanskelig, evt. M)
Har du noen kommende leier eller spøsmål, bare spør så finner jeg dem! Og kunderservice er alltid bedre om man ringer, det er mitt inntrykkt sånn generelt.
Vis alt...