Avis preferred, erfaringer. Verdien av plus og president's club

Tråd i 'Kredittkort, leiebil og andre bonusprogrammer' startet av ValdresBjarne, 12. jan 2018.

  1. October

    October Senior Medlem

    Innlegg:
    932
    Likes mottatt:
    2,091
    Bonuspoeng:
    93
    Har one-way noe å si for muligheter for oppgradering @jimsimjen ? Prøver stasjonene å «holde» på sine premium-biler ved bare å sende gruppene A til E til andre stasjoner?
     
  2. Skarven

    Skarven Senior Medlem

    Innlegg:
    653
    Likes mottatt:
    597
    Bonuspoeng:
    93
    ED150E97-FA9D-4864-9858-C7B76D78D8AA.jpeg Låner denne tråden. Er Avis Preferred kunde og har betalt leiebil i Italia med Amex platinium som vistnok har de beste forsikringer. Har i tillegg reiseforsikring i Storebrand.
    Er jeg godt nok forsikret? Vet med 100% sikkerhet at de pakke på meg mer forsiringer når jeg møter på flyplassen i morgen....
     
  3. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,945
    Likes mottatt:
    3,902
    Bonuspoeng:
    113
    Dette var meget solid! Takker så mye for at du tok deg tid til det:):):)

    Er dette universelt for alle land?
    Har en kommende tur til Australia hvor vi skal ha en del leier. Da vi var der i fjor var det skralt med oppgraderinger, riktig nok med Hertz og PC-nivå. Tenkte nå å prøve Avis da vi har PC der også, men hvis sannsynligheten for oppgradering er forsvinnende lav tenker vi kanskje å leie via expedia istedenfor for slik og opptjene Trumf/EBP da Avis stort sett aldri har Australia inkludert i sine EB kampanjer.

    Om du har noen råd og tips spesifikt for Australia hadde det vært supert:)
     
    Travellingalf liker dette
  4. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,363
    Likes mottatt:
    4,167
    Bonuspoeng:
    113
    Er det en avis-utleiestasjon i nærheten av Port Everglades (fort lauderdale) som har gratis shuttle og egen kø for presidents club? Vurderer å leie bil etter cruise for å kjøre til MIA men frister ikke å stå i en lang kø med familien på slep samtidig med at tusenvis av cruisepassasjerer kommer ut
     
  5. HaraldOslo

    HaraldOslo Veteran

    Innlegg:
    2,363
    Likes mottatt:
    4,167
    Bonuspoeng:
    113
    Det med grupper og bokstaver kan til tider være litt forvirrende, for oppgraderingskupongen på web nå sier "Maximum upgrade to car group G".
    For å få ekstra bonuspoeng så må man leie minimum gruppe C. Så de bokstavene du skriver her stemmer jo ikke? Eller er den kupongen kun for Eurobonus generelt mens PC får en annen oppgradering? Logisk sett tenkte jeg først at gruppene var sortert alfabetisk slik at senere bokstav betydde dyrere bil, men det var det jo ikke. Og komisk at f.eks Golf Automat var i en senere gruppe enn Golf og kostet en del mer.

    Var inne og tittet på denne siden:
    https://www.mietwagen-radar.de/fahrzeugklassen-bei-hertz-europcar-und-avis/

    Den omtaler Avis gruppe F som overklasse automat, så her må det være noen landsforskjeller?

    Til sist: endte opp med å booke en "Group I ( e.g. Volkswagen Passat Variant)" da vi er fire voksne og skal ha med oss noen kofferter, så håpet det holder, men i listen din er jo det liten automat :-o

    Hva kan jeg håpe på å få i bil på Frankfurt flyplass i gruppe I? Eventuelt hva kan jeg håpe å bli oppgradert til hvis det er noe større? (er PC)

    Håper på bra svar :-D
     
  6. Ombo

    Ombo Medlem

    Innlegg:
    197
    Likes mottatt:
    927
    Bonuspoeng:
    93
    Vi leier bil fra Avis flere ganger i året fra flyplassen i Orlando. Her er det alltid lang, lang kø foran leiebilskrankene. Når man er medlem i president`s club går man galant forbi køen; man går direkte til bilutleveringsplassen. Der står navnet vårt på en tavle sammen med opplysninger om hvor bilen står og da går vi direkte til bilen; starter opp og kjører ut. Viser legitimasjon ved utkjøring. Vi har også fått oppgradering noen ganger men det viktigste for oss med president`s club er at vi slipper å stå i kø.
     
    SteffenEB and Pyro like this.
  7. Pyro

    Pyro Aktivt Medlem

    Innlegg:
    279
    Likes mottatt:
    173
    Bonuspoeng:
    43
    +1. Viktigste grunnen til å ha status er å slippe de køene!!
     
    SteffenEB and Ombo like this.
  8. Royal

    Royal Medlem

    Innlegg:
    130
    Likes mottatt:
    133
    Bonuspoeng:
    43
    Trenger ikke å være President's club for å slippe køene, det slapp jeg også da jeg bare var Preferred kunde. Navnet og nummer på bås hvor bilen stod på liste ved inngang til Service center .
     
    Ombo liker dette
  9. Maggie

    Maggie Veteran

    Innlegg:
    4,260
    Likes mottatt:
    22,038
    Bonuspoeng:
    183
    Når man får en voucher fra Avis på gratis weekend leie etter 3 leie.
    Når man da går inn for å reservere leien kommer det automatisk opp bilgruppe klasse b.
    Får man da som President oppgraderinger på bilen?
     
  10. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,690
    Likes mottatt:
    32,596
    Bonuspoeng:
    293
    Tilfeldig. Jeg har som oftest fått oppgradering.
     
  11. Chrisljo

    Chrisljo Veteran

    Innlegg:
    2,125
    Likes mottatt:
    1,853
    Bonuspoeng:
    113
    Man kan velge kategori C, jeg har fått oppgradering til A3 begge gangene (Ensjø).
     
    Last edited: 25. okt 2018
    Maggie liker dette
  12. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Leide klasse C frå AAR no. Fekk BMW 4 serie med PC!
     
    Travellingalf liker dette
  13. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    AAR?
     
  14. Trailingtwomike

    Trailingtwomike Hooked

    Innlegg:
    216
    Likes mottatt:
    143
    Bonuspoeng:
    43
    Aarhus :)
     
    Travellingalf liker dette
  15. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    AAR er ein ny flyplass for meg også!
     
  16. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,908
    Likes mottatt:
    57,573
    Bonuspoeng:
    293
    AAR

    :p
     
  17. thomassg

    thomassg Medlem

    Innlegg:
    242
    Likes mottatt:
    455
    Bonuspoeng:
    63
    Fikk President's Club gjennom Eurobonus Diamond i forrige uke. Skal hente ut min andre leiebil siden statusen ble gitt i morgen, men sliter med at Avis ikke helt klarer å bestemme seg for hva min status faktisk er. I Avis-appen har jeg et "President's Club"-kort, men inne på "Profile" er jeg "Avis Preferred". Det samme gjelder på Avis.com. På kvitteringen til min første leie med President's Club er jeg også registrert som "Preferred". Det er snakk om Avis i USA.

    Har noen erfaringer eventuelle forsinkelser Avis sine systemer? Var på telefon med Avis i USA tidligere i dag som kun kunne bekrefte at jeg var registrert som "Preferred", men en agent mente at President's Club ville tikke inn i løpet av noen dager. Vil det hjelpe å flashe Avis appen til agenten på utleiestedet i morgen hvis det er fortsatt Avis Preferred i systemet?
     
  18. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    AAR= Aviation Award Religion!
     
    holmen liker dette
  19. LarsR

    LarsR Bakerst i bussen

    Innlegg:
    55
    Likes mottatt:
    28
    Bonuspoeng:
    18
    La merke til det samme, er oppført riktig på norsk side og i appen, men ikke på .com så sendte en melding til support
     
  20. thomassg

    thomassg Medlem

    Innlegg:
    242
    Likes mottatt:
    455
    Bonuspoeng:
    63
    Litt googling får det til å virke som innvilget President's Club status for kunder bosatt i Europa kun overholdes i Europa. Skal prøve å nevne statusen og eventuelt flashe kortet i morgen så får jeg se om det leder noen vei. Har uansett en SAS Eurobonus-kupong på en enkelt-oppgradering i bakhånd.
     
    LarsR liker dette

Del denne siden