Bangkok, the city of angels :)

Tråd i 'Reisemål' startet av SASDC8, 04. okt 2013.

  1. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,667
    Likes mottatt:
    32,526
    Bonuspoeng:
    293
    Tja... Er det så digg å sitte innesperret på hotell der nede i 2 uker da? Og så nye 2 uker eller hva det er når man kommer hjem?
     
    Insomnia4u liker dette
  2. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    1,992
    Likes mottatt:
    10,934
    Bonuspoeng:
    183
    Nei, men det er et skritt i riktig retning. Neste steg er kanskje 7 dager, og med vaksine kan det hende du slipper helt. :)
     
    flying_all and RoadKing like this.
  3. Kaffen

    Kaffen Globetrotter

    Innlegg:
    2,049
    Likes mottatt:
    5,345
    Bonuspoeng:
    183
    Jo, skulle ikke trodd det ene eller det andre når det gjelder Thailand, ble mildt sagt overrasket av Thailand der. For min del så har jeg allerede anholdt en bonusbillett til Gran Canaria den 8 Januar og jeg tipper jeg blir boende der i ca 2 måneder frem til vaksinen blir tilgjengelig for meg, eller er i tenkeboksen litt enda, kommer an på han jeg reiser med, men er uansett veldig klar til å få slutt på dette virushælvete det har vært det siste året for min del.

    Thailand får vente til høsten, men ett 9 måneders STV visum er ikke å forakte hvis det kan søkes om i slutten av August, for Chiang Mai er ett godt alternativ for min del :)
     
  4. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Ikke direkte hurra til 2 uker karantene men at ting begynner å komme seg litt.

    Flere jeg kjenner reiste ned i går/i dag og hotellet de har er rett ved havet ,basseng, god mat og fritt å gå rundt på uteområdet når man har «lufte tid». Så vet ikke hva du / dine kilder mener med innesperret (i byene er mye stengt ned og spesielt phuket er nesten helt dødt. Så man reiser vel ned for det jeg nevnte overfor? Avslapning og sol) :)
     
    RoadKing liker dette
  5. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,839
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    Norge har kunnet reise på STV helt fra de opprettet det, så det er ikke noen endring for vårt land.

    Det vil gå lang tid fra de fjerner karantenen, og da antagelig kun for de som har fått vaksinen.
     
  6. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
  7. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,839
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    I følge flere av mine bekjente i de nærliggende områdene er mange sjokkerte, selv om flere har mistenkt underraportering. Det har lenge vært spekulert i om de kunstig lave tallene i Thailand er et resultat av at de ikke tester.

    500+ positive tester på et lite geografisk område er ganske illevarslende, spesielt siden de fleste ikke har symptomer og en ikke vet hvor mange fler som er smittet. Får håpe massetestingen de er igang med nå klarer å spore opp.
     
    Last edited: 20. des 2020
    flying_all liker dette
  8. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Gjelder for så vidt mange områder og land ja..
     
    Insomnia4u liker dette
  9. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    1,992
    Likes mottatt:
    10,934
    Bonuspoeng:
    183
    Over 50% positive tester (Norge har 1.9%) tyder på at det er mye som ikke oppdages.
     
    flying_all liker dette
  10. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,839
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    Over 1200 har nå testet positivt i et lite område i Samut Sakhon, og smitte er påvist i 22 provinser:
    https://www.nationthailand.com/news...homepage_hilight&utm_medium=internal_referral

    Thailand har forøvrig en ekstremt inkompetent helseminister som hele tiden har bagatellisert viruset som "nothing" og lagt skylden på utlendinger. Hans familie har imidlertid stor innflytelse og rikdom, så det er vanskelig å få han fjernet.

    https://www.bangkokpost.com/opinion/opinion/2039851/is-anutin-up-to-the-task-

    Innenriks fremstår det som at ingen har noen som helst plan på verken testing eller smittebegrensning (bortsett fra Suvarnabhumi og karantenehotellene). Det går nå mot lockdown igjen. Og det ganske mye frustrasjon og redsel blant mange. Det er et tankekors, vi er tross alt heldige som har relativt ryddige forhold her i landet.
     
    TommyL, flying_all and EndreD like this.
  11. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Last edited: 26. mars 2021
    Ruby, EndreD, flying_all and 4 others like this.
  12. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Thailand satser på AstraZeneca som vaksine, med få alternativer under bestilling. Vaksinen skal også produseres lokalt.

    https://www.bangkokpost.com/nation-will-use-astrazeneca

    Thailand has relied on using 71 million doses of the AstraZeneca vaccine and two million doses of CoronaVac developed by China-based Sinovac Biotech to inoculate about 35 million people or 50% of the population.

    The ministry will start the Covid-19 jab rollout this June and aims to have 50% of the population immunised by the end of this year.
     
    RoadKing liker dette
  13. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    For nordmenn er det nå 10-dagers karantene eller 7 dager om du er fullvaksinert.

    Reglene for karantene er mer avslappet og du har mer tid utendørs, kan bruke treningssenter, pool, bestille mat/varer etc. Også mulig å leie en villa i Phuket.

    COVID-situasjonen går i bølger som i alle andre land og for tiden er det økte restriksjoner.

    https://thaiembassy.no/update-on-thailands-inbound-travel-measures/

    https://entrythailand.go.th/journey/1

    [​IMG]

    EDIT 29. april. Da var alle disse lettelsene borte og det er strict romkarantene i 14 dager for alle ved ankomst Thailand. link
     
    Last edited: 29. april 2021
    EndreD and drsyk like this.
  14. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,839
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har fulgt nyhetene i Thailand de siste ukene, og de har mistet kontrollen over smitten nå, etter et utbrudd med den britiske varianten i Ekkamai/ThongLor nattklubbområdet (HiSo og politikere).

    Viruset har spredd seg kjapt i omtrent alle provinser i Thailand. Det nærmer seg lockdown, selv om regjeringen sier de ikke vil ta i bruk dette. Intensivavd på de fleste sykehus nærmer seg makskapasitet, og de har ca 5000 stk liggende på provisoriske feltsenger.

    Med så liten testkapasitet, hvor i tillegg folk må betale 4500 THB, er det usikkert hvor mange som er smittet. Tallene gikk fra ca 200/pr dag til nærmere 3000/pr dag på en relativt kort periode. Flere sykehus har i tillegg gått tomme for tester.

    Jeg håper selvsagt at de får kontroll på dette, men det ser ikke bra ut. De kjører på videre med planene for Phuket med ingen karantene fra 1.juli (kun for fullvaksinerte, "sandbox"-konseptet).
     
    drsyk liker dette
  15. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Lurer veldig på om Sandbox konseptet blir realisert med økende smitte tall, når de først promoterer med konseptet, ikke mange andre steder som har samme konsept på gang, så turistene er vel klare til avreise 1.juli uansett hva.
     
  16. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,839
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    Phuket har noen smittede med ukjent opphav, men foreløpig svært få (offisielle). Samtidig kjører de på med massevaksinering (Sinovax) på øyen for å rekke åpning. Er nok mer det som er bøygen nå. Dette er en modell som er avgjørende for åpning av fase 3 (1.oktober), med Koh Samui og endel andre steder.
     
  17. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,760
    Likes mottatt:
    7,703
    Bonuspoeng:
    183
    Er veldig klar for å reise dit.

    Bøygen for oss i Norge er vel likevel mest at det er umulig (eller i hvertfall risky) å reise til .th mens UD reiserådene gjelder og forsikringen ikke gjelder hvis man får covid der borte?
     
  18. drsyk

    drsyk Dr. Bonusnisse

    Innlegg:
    6,825
    Likes mottatt:
    21,409
    Bonuspoeng:
    293
    Blir meget spennende å se om de mestrer å holde seg til modellen sin. Det blir da en potensiell attraktiv ferie destinasjon, når mye av verden er i lock down, med karantene ved innreise :)
     
    EndreD and Insomnia4u like this.
  19. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,839
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    @Edvard har postet mye god info i tråden om internasjonale reiseforsikringer hvor flere av dem dekker COVID.

    En annen ting er selvsagt risiko for ikke få tilgang til sykehus hvis det er høye smittetall. De har imidlertid 14 dagers karantene mellom provinsene nå, og flere av øyer har i dag stengt ned. Så det er godt mulig de klarer å få det under kontroll før sommeren.
     
    Jonkebassen and drsyk like this.
  20. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    1,992
    Likes mottatt:
    10,934
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg tenker også litt på Phuket i sommer, men det forutsetter nok at det er mer kontroll på smitten i resten av landet. Det frister ikke veldig å dra til et land hvor sykehuskapasiten er stengt og det er full krise. Jeg ser at det har kommet en del indere til Thailand som har flyktet fra India, og de har dermed også fått den indiske mutasjonen dit.

    Selv om vaksineringen går unna på Phuket nå, så er jeg ikke veldig optimist. Håper jeg tar feil og de får kontroll på situasjonen igjen.

    Enkleste flyrute blir vel isåfall Thai Airways direkte fra Frankfurt?
     
    drsyk liker dette

Del denne siden