Bangkok, the city of angels :)

Tråd i 'Reisemål' startet av SASDC8, 04. okt 2013.

  1. stashorizor

    stashorizor Aktivt Medlem

    Innlegg:
    276
    Likes mottatt:
    95
    Bonuspoeng:
    28
    Skal til BKK med familien i februar. Bor på conrad. Denne gangen er vi altså 4 voksne og 1 lord of darkness, alder 14 måneder. Så gjelder det å bestille både transfer og sightseeing. Jeg har tidligere brukt trailsofindochina til slik, men ifm hotell etc som et komplett paket. Nå har jeg booket alle fly/hotell separat og prisen dem vil ha for transfer + 2 dager med sightseeing er meget fantasifull.

    Så går spørsmålet til dere. Jeg kan selvf. høre med conrad, sist brukte dem en bmw 5 serie for 2 personer, pen kjørt og det virket som om dem var ansatt hos conrad selv. Jeg har dog hørt fra en kompis som bodde på hilton nå i år at dem ble hentet via noen som hilton åpenbart hadde engasjert som 3dje part, med elendig kjøring og uten barnesete som var avtalt. Det gidder jeg ikke.

    Jeg har seff sjekket traden her og ser at AOT limos og transferbkk er anbefalt. Jeg har tenkt å kontakte sistnevnte, men det virker som om dem ikke har minibus som vi egentlig trenger. Noen som har erfaringer med AOT som inkluderer barn? Er også takknemlig om tips rundt booking av sightseeing. Jeg kan gjerne betale litt mere for skip the line og private turer, men det fins en grense :).
     
  2. chrt

    chrt EBD og litt annet ...

    Innlegg:
    515
    Likes mottatt:
    1,925
    Bonuspoeng:
    93
    Hvordan er beste løsning med uttak av Cash (Kontanter) i Thailand nå om dagen?
    Ser at den ene Siam minibanken krever 220 THB for å ta ut noen bath... Har Curve og et knippe norske kredittkort. Kommer man seg unna noe mindre enn 220 THB?
     
  3. BangkokBob

    BangkokBob ThailandTur.no

    Innlegg:
    372
    Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    Kommer ikke unna det 220 Bahts gebyret nei....
     
    tobeornot999 and chrt like this.
  4. RaezoR

    RaezoR EBD er det verd det?

    Innlegg:
    50
    Likes mottatt:
    25
    Bonuspoeng:
    18
    P.g.a. svak kroner er Thailand nok så dyrt nå. Var nettopp i Phuket og Bangkok. Særlig 4/5 stjernes hotel/restauranter oppleves som spesielt dyrt.
     
    chrt liker dette
  5. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Dette stemmer ikke? Hoteller jeg bruker å være på er samme pris nå, som tidligere i år, i 2019 og i 2018 når jeg var der...

    Maten er billig fra før så det kan ikke kalles dyrt :)
     
  6. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,659
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Samme pris i Bath som før, men pga fallende krone så blir det dyrere for en nordmann.
     
  7. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Vet det er fallende krone, men feks Radisson får man 2 netter for 2100kr. Det er mindre / og samme jeg har betalt tidligere.

    Mövenpick 1500kr for 2 netter. Billigere enn jeg har betalt tidligere.

    Sjekket for mars, april og sept. Så nei, dette stemmer ikke. Hvert fall ikke at hotellprisene er dyre :)

    (hotels.com og booking.com)
     
    RoadKing liker dette
  8. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,659
    Likes mottatt:
    32,508
    Bonuspoeng:
    293
    Det er nok riktig, men han du kommenterte på, referte til en spesifikk restaurant, hvor det, slik jeg oppfattet det, ikke hadde vært prisendringer, og dermed dyrere i NOK pga kursfallet. Eller så har jeg misforstått.
     
    flying_all and Insomnia4u like this.
  9. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,624
    Likes mottatt:
    34,802
    Bonuspoeng:
    293
    Det er vel en hvis fare for at prisene i reiselivsbransjen ikke bare styres av en synkende kronekurs i disse dager........
     
    flying_all liker dette
  10. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,833
    Likes mottatt:
    2,407
    Bonuspoeng:
    113
    Siden Bangkok nå er i lockdown fremover påvirker dette prisene mer enn fallende kronekurs.
     
  11. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Hehe ikke såååå spesifikk når han skriver: phuket og Bangkok, 4/5 stjerners hoteller / restuautanter :p whatever :cool:
     
    RoadKing liker dette
  12. flying_all

    flying_all Finnair Platinum + EBD / EBG lifetime

    Innlegg:
    3,191
    Likes mottatt:
    7,003
    Bonuspoeng:
    183
    Var ikke jeg som nevnte det... Jeg skrev bare at høye priser ikke stemte og at jeg vet kronen har falt :cool:
     
  13. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
  14. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Om du er glad i Thailand, har fleksibelt budsjett og ønsker slippe bekymring rundt visum og lengde på opphold: https://www.thai-elite.com/elite-visa

    Stempelet du får ved innreise i Bangkok er ikke et 30-dagers visum, men ‘visa exemption’. Dette kan utvides én gang med 30 dager uten å forlate landet. Ved neste internasjonale ankomst nullstilles du igjen.

    [​IMG]
     
  15. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,833
    Likes mottatt:
    2,407
    Bonuspoeng:
    113
    Dette er ikke riktig. Elite-visa gir 5-20 års visa med vanlig 90 dagers rapportering. Koster fra 500 000 THB.

    Som norsk statsborger får vi uansett 28 dagers visa exemption som kan fornyes nye 28 dager på immigrasjonsoffice i Bangkok (eller andre lokale om du er utenfor). Jeg har selv gjort sistnevnte. Ventet 3-4t, så tar litt tid. Grunnen til at jeg skriver 28 i praksis, er at innreisedato og avreisedato trekkes fra.

    En forlengelse av vanlig innreisevisa exception kan gjøres to ganger i året.

    Andre visa er mer omstendelige å få, som f.eks education visa eller research visa. For ikke å snakke om arbeidsvisum.

    Uansett, mange tilleggskrav nå frem til september pga C19.
     
    Edvard liker dette
  16. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Stempel jeg tenkte på er det vanlige du får ved ankomst uten visum.
    Vet ikke hvordan du regner datoer, men det er 30 dager. Fra den dagen du går gjennom passkontrollen til og med dagen du stempler ut.

    Edit: Grunnen til at jeg kom på Elite, var at de får innreise til landet p.t. link
     
    Last edited: 26. juli 2020
  17. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,833
    Likes mottatt:
    2,407
    Bonuspoeng:
    113
    Du linker til Thai Elite Visa. Det er noe helt annet. Du mente kanskje de to avsnittene som to separate poster?

    Jeg skriver 28 dager i praksis. Det er kun en anbefaling og hjelp siden det er lett å beregne feil om en ankommer sent på innreise og reiser natt tilbake v/ innsjekk etter midnatt.
     
    Edvard liker dette
  18. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,833
    Likes mottatt:
    2,407
    Bonuspoeng:
    113
    Skjønner. Du har jo vanligvis superyddige poster, så bare litt overraskende at du blandet ulik info :)

    Ca 150 000 kr er uansett en noe frisk pris uansett for et 5-års visa, som ikke kan brukes som arbeidsvisum (men kan investere osv). Ser enkelte heller anbefaler et 4 års investing visa hvor en må investere i eiendom for 10 millioner bath, f.eks ny leilighet (som en kan bo i, og selge senere). Er noen restriksjoner på hvilke typer en kan kjøpe.
     
    Edvard liker dette
  19. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    chrt and Insomnia4u like this.
  20. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Last edited: 05. okt 2020
    paron, Mg15 and TommyL like this.

Del denne siden