Bangkok, the city of angels :)

Tråd i 'Reisemål' startet av SASDC8, 04. okt 2013.

  1. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    1,992
    Likes mottatt:
    10,928
    Bonuspoeng:
    183
    Ser du har valgt hotell, men svarer likevel siden sikkert andre leser også. Personlig har jeg prøvd de tre første, Tower Club/Lebua, Okura og Shangri-La. Alle er svært gode hotell med ypperlig service. Personlig foretrekker jeg Tower Club hvis vi er en gjeng som reiser. Sist hadde vi en gigantisk 3-soveromssuite, og de jeg hadde med meg (som ikke hadde vært i Thailand eller Bangkok før) elsket det at vi kunne dele rom. Jeg synes også loungen er svært bra. Og ja, det er nok en turistfelle, men det føles jeg mest om sky baren der. Bassenget er litt lite og slitt, men ellers har jeg bare god erfaring med Lebua og vil ikke nøle med å bo der igjen. Svært god frokost i frokostsalen.

    Okura er gjennomført japansk med svært høy kvalitet. Kjempetøft infinity pool i 28. etasje som stikker ut. Eneste ulempen her er at om vinteren er bassenget på skyggesiden, så hvis du liker å ligge i sola litt på dagtid ville jeg valgt et annet hotell vinterstid.

    Shangri-LA er gamle penger. Gjennomført kvalitet og service. God frokost (særlig i den største salen) og et av de bedre bassengområdene. Litt små rom, jeg hadde bare et vanlig rom.
     
    Insomnia4u and ValdresBjarne like this.
  2. EndreD

    EndreD Veteran

    Innlegg:
    1,992
    Likes mottatt:
    10,928
    Bonuspoeng:
    183
    Har kun vært og spist på Saffron etterfulgt av litt drikke på taket av Banyan Tree. Det var veldig bra, så jeg tror du har funnet et trivelig hotell!

    Personlig tar jeg nesten alltid taxi til/fra flyplassen og det har egentlig gått greit. Kan ikke huske å ha brukt mer enn en time noen gang, som oftest betydelig mindre.
     
  3. aboerr

    aboerr Medlem

    Innlegg:
    133
    Likes mottatt:
    98
    Bonuspoeng:
    28
    Jeg ville tatt bil fra hotellet eller lignende når du flyr TG F (hvis prisen ikke er helt hinsides) "privatbiler" får kjøre inn i venstre felt ved avgangshallen. Da kan du bare be han stoppe ved dør nr 1, så står det folk fra TG F og ordner med bagasjen for deg. Taxi må kjøre i høyre felt og du må sannsynligvis ta bagasjen selv gjennom noen tullete sperringer. Og slikt passer seg ikke når man flyr F ;)
     
    ValdresBjarne liker dette
  4. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Då skal eg nok kjøre bil, og ikkje satse på tog eller tuk-tuk.... Frister litt med ein 7 serie ala @holmen ,
     
    Travellingalf, holmen and RoadKing like this.
  5. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,894
    Likes mottatt:
    57,517
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg har tatt taxi (Grab) til flyplassen, og blitt satt av rett utenfor dør 1 (TG F).
     
  6. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,836
    Likes mottatt:
    2,410
    Bonuspoeng:
    113
    Grab er en miks av privatbiler og vanlige Taxi-biler som også kjører Grab. Kommer litt an på hvilken bil du får :)
    Når det er sagt går det fint å gå de 20m til F-service. Man kan jo vinke til dem om det blir for hardt, så kommer de løpende og henter bagasjen #first-world
     
    jgroneng liker dette
  7. BangkokBob

    BangkokBob ThailandTur.no

    Innlegg:
    372
    Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    Tips for andre:

    W Bangkok Hotel, 5* ligger nært BTS Skytrain, ikke ved elva, men sentralt nok :)
     
  8. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,130
    Likes mottatt:
    7,746
    Bonuspoeng:
    183
    Motorsykkeltaxi med ryggsekk på ryggen og trillekoffert slepende etter er desidert beste alternativet her.

    [​IMG]
     
    Flymunda, geddi, drsyk and 21 others like this.
  9. animals

    animals Senior Medlem

    Innlegg:
    567
    Likes mottatt:
    995
    Bonuspoeng:
    93
    Årets CT tur går til Bangkok og 2 hele netter der (trenger ikke forklare galskapen til dere her inne) Men vi trenger tips til område/hotell i byen.

    Det vi ønsker er:

    5* hotell, gjerne i Hilton/Radisson kjeden da @Satyv har toppstatus der. (Dette er ikke et must)
    Sentralt område i forhold til transport, dining og uteliv. Gjerne et litt "ålreit" område.
    Fett basseng på taket med utsikt, gjerne en god rooftop bar



    Siden vi aldri har vært i byen så er det så vanskelig å vite hvilken område som er bra. Går ofte i fella der i nye byer, og etter et par dager med utforsking så kommer man ofte frem til at "åh, det var DER vi skulle bodd"

    Vi vil finne "DER" nå!

    Tusen takk! :D
     
  10. phileas

    phileas «Thanks upgrade»

    Innlegg:
    647
    Likes mottatt:
    2,944
    Bonuspoeng:
    93
    Nye Waldorf hotellet er supert. Park Hyatt har lekre rom og panorama pool. Begge hoteller ligger meget sentralt til for uteliv. Ønsker du et rimeligere alternativ er Hilton Sukhumvit et veldig bra hotell med svært god mat og pool på taket. Kun 5 min å gå til skytrain. Som gjest på Hilton Sukhumvit kan du også benytte poolen til Hilton Doubletree som ligger 50 meter ifra og har gode solforhold hele dagen. Ønsker du litt strandfølelse så syntes jeg Shangrila er et av de bedre hotellene. Kun 10 min å gå til skytrain som tar deg raskt og praktisk rundt til hele byen. God reise
     
    Last edited: 05. april 2019
    animals and Travellingalf like this.
  11. animals

    animals Senior Medlem

    Innlegg:
    567
    Likes mottatt:
    995
    Bonuspoeng:
    93
    Dette hotellet ser jo unektelig flott ut. men ca 2500 / natta for standard rom var ganske stivt, er det noe å hente hos deg @milehigh her?
     
    milehigh liker dette
  12. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,836
    Likes mottatt:
    2,410
    Bonuspoeng:
    113
    Har bodd ca 100 netter på Hilton Sukhumvit som Diamond. De har 95-100% belegg til enhver tid så det er lite oppgraderinger.

    Conrad ved elven har et spesielt "Diamond"-Suite oppgradering til 1000 THB pr natt. Dette må man maile manager om for å få bekreftet. Nyoppussede suiter og rett ved det nye IconSiam shoppingsenteret.
     
    animals liker dette
  13. milehigh

    milehigh Veteran

    Innlegg:
    2,984
    Likes mottatt:
    8,365
    Bonuspoeng:
    183
    Tagging funker dessverre ikke ift varsler. Men jeg søker av og til på nicket mitt og får opp poster, der jeg ikke har fått PM.

    Jeg har besøkt PH BKK uten å bo der. Jeg foretrekker Grand rett borte i gata pga lounge. Men PH er smud. Du får opp til std suite om ledig, samt meget bra frokost. Fresh pool, interiør etc, selv om jeg altså liker det litt større GH sin lounge og pool.
     
  14. leeds1979

    leeds1979 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,142
    Likes mottatt:
    1,022
    Bonuspoeng:
    113
    Blir muligens et par døgn i bkk til høsten med kona.
    Var sist i byen i 2003! Så antar enkelte ting har endret seg litto_O

    Tips til where to stay?
    Altså geografisk.
    Og evt noe vi «må» gjøre?
     
  15. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    "October 23 marks “King Chulalongkorn Day", a memorial day of King Chulalongkorn, also known as King Rama V. He was the fifth monarch of Siam from the House of Chakri and is considered one of the greatest kings of Siam (now Thailand).

    Did you know that more than a hundred years ago, H.M. King Chulalongkorn traveled around Norway for a whole month? The picture of him at his memorable visit, taken in Notodden, is even appearing on the back of the newest 100 Baht banknote.

    King Chulalongkorn’s travels in 1907 have been described in a series of letters to his daughter Princess Nibha Nobhadol and is included in the curriculum for students in Thailand. His visit illustrates that the friendly relations between Norway and Thailand go way back." – Norwegian Embassy in Bangkok

    Jepp, et bilde fra Norge er på 100 THB seddelen i Thailand.

    [​IMG]
     
  16. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,945
    Likes mottatt:
    3,902
    Bonuspoeng:
    113
    Godtfolk!

    Driver og kikker på hotell i Bangkok nå.

    Har sett på blant annet:

    Marriott Sukhumvit
    Marriott Marquis Queens Park
    Okura Prestige

    Noen som har erfaring med overnevnte?
    Tar selvsagt i mot tips om andre hoteller med takk.

    Det som er viktigst for oss er en Club lounge som leverer på toppnivå og har skyline views. Pool med utsikt blir evt. en bonus.

    Budsjett er MAKS 3 k per natt.
     
  17. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,836
    Likes mottatt:
    2,410
    Bonuspoeng:
    113
    Ser du har plassert deg litt inn i byen. Vet ikke om det er bevisst? Med 3K bør det gå greit å få tak i et ok hotell ved elven. Hvis ikke utsikt er et poeng, er selvsagt Sukhumvit-området sentralt.
     
  18. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,945
    Likes mottatt:
    3,902
    Bonuspoeng:
    113
    Takker:)

    Ikke bevisst i det heletatt. Har egentlig kun fokus på fasiliteter som lounge (med skyline views om kvelden) og maten i loungen.
     
  19. Upsaker

    Upsaker Fastboende

    Innlegg:
    7,747
    Likes mottatt:
    21,952
    Bonuspoeng:
    293
    SO Sofitel har club room til ca 3000,- per natt.
     
    watchaddicted liker dette
  20. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,836
    Likes mottatt:
    2,410
    Bonuspoeng:
    113
    10 000 THB pr natt er ganske så romslig. Gå inn på f.eks Agoda og velg riverside, så får du opp mange alternativ :)
     
    watchaddicted liker dette

Del denne siden