Bangkok, the city of angels :)

Tråd i 'Reisemål' startet av SASDC8, 04. okt 2013.

  1. Shanker

    Shanker Medlem

    Innlegg:
    69
    Likes mottatt:
    143
    Bonuspoeng:
    33
    Jeg har en natt i Bangkok i juni. Lander rundt midnatt, og skal videre neste kveld kl 21. Jeg har aldri vært i byen før, og har ingen anelse om hvor man bør bo og slikt, men kunne kanskje tenke meg å se litt av byen før jeg drar til flyplassen.

    Har tittet litt på Radisson Blu Plaza. Er det et greit hotell og område? Evt. noen andre Radisson-hoteller. Har status der, så regner med de er greiest mtp late check out. Eller er det like greit å booke et hotell ved flyplassen, og innse at jeg ikke får noe ut av en dag i Bangkok?
     
  2. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,823
    Likes mottatt:
    2,404
    Bonuspoeng:
    113
    Hotellet er helt ok og ligger ikke så langt fra BTS, som er et must mht forutsigbar transport. Ville nok satt baggasjen på flypassen(eller er den i transit?) og reist bare med lett håndbaggasje så du kan ta en moto fra BTS til hotellet. Airport link går ikke etter midnatt, så du må uansett ta en taxi til hotellet, men kan ta det tilbake.
    Går fint med én dag i Bkk, du rekker fint Royal Palace+shopping osv. Sjekk ut Weekendmarket om det er i en helg.
     
    Shanker liker dette
  3. Shanker

    Shanker Medlem

    Innlegg:
    69
    Likes mottatt:
    143
    Bonuspoeng:
    33
    Takk for god informasjon! Da beholder jeg bookingen inntil videre, så får jeg se om jeg finner noe artigere etterhvert som det nærmer seg.
     
  4. Berlioz

    Berlioz Gammel? Jeg??

    Innlegg:
    1,876
    Likes mottatt:
    12,600
    Bonuspoeng:
    183
    Ser ut til at det har stilnet på denne tråden. Men Bangkok er fortsatt Bangkok, og vi har lyst til å trekke frem Dawin ([email protected]) igjen. Han kjørte oss nylig BKK - Hua Hin t/r. Positiv, pålitelig, raske svar på epost, grei pris, komfortabel bil og pen kjøring. 20161101_160954.jpg
     
    watchaddicted and Ruby like this.
  5. CCS87

    CCS87 Medlem

    Innlegg:
    79
    Likes mottatt:
    96
    Bonuspoeng:
    18
    Skal ha 9h45m connection i BKK på vei hjem fra Tokyo neste uke.

    Jeg var med da mor og far giftet seg på Mandarin Oriental 4.juli for 20 år siden, og jeg planlegger en "trip down memory lane" i løpet av mellomlandingen. Gjerne en sen afternoon tea eller lignende på Oriental før vi drar tilbake til flyplassen.

    De med erfaring fra Bangkok. Hvordan vil dette passe inn i en timeplan? Vi lander 15.05 i BKK (TG C) og skal videre 00.50 (TG F). Bruker immigration å være smidig, og hvor lang tid bør man regne med i taxi t/r Oriental? Jeg vet at madammen ønsker seg massasje på loungen, så dette bør med i beregningene ;)
     
    Baldrick and Travellingalf like this.
  6. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Antar dere ankommer med TG 683 fra HND og skal videre med TG 924 til MUC.

    Du vil ha Fast Track Immigration ved ankomst. Om du vil sette carry-on i lounge, så må du ta en liten rundtur gjennom transit og security, med mindre Thai kan tilby å ordne dette for dere.

    Ved avreise BKK i TG F tar det 2 minutter fra GrabCar Plus til Lounge.

    Reisetid til Mandarin Oriental ville jeg satt til maks 90 minutter avhengig av ukedag, men turen tilbake kan gå så raskt som 35 min. Du kan punche in dato og tid i Google Maps for et estimat, men på Highwayen kan dere plutselig bli sittende i kork/saktegående trafikk over en halvtime.

    Maskinen fra Japan ser ut til ofte lande tidlig, noe som gir dere ekstra tid for afternoon date ved Chao Phraya. Enjoy!
     
    Last edited: 05. april 2019
  7. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,790
    Likes mottatt:
    57,165
    Bonuspoeng:
    293
    Jeg satte all bagasjen min ved F innsjekk før jeg dro inn til byen. De var veldig behjelpelige med dette.. Jeg har bare erfaring fra immigration med F, det tok veldig kort tid.
     
    Baldrick and CCS87 like this.
  8. CCS87

    CCS87 Medlem

    Innlegg:
    79
    Likes mottatt:
    96
    Bonuspoeng:
    18

    Takk for utfyllende svar! Du har helt rett i forhold til hvilke fly vi lander, og skal videre med.

    Da tar vi sikte på en snartur inn til byen, og samtidig være tilbake på BKK slik at min bedre får seg en times massasje :)
     
    Edvard liker dette
  9. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Sky Bar på Labua (State Tower) er på kvelden en busy turistfelle uten like, med barpriser godt over Reykjavik. Fin utsikt og du trenger ikke bestille bord om du ikke skal spise. Det finnes mange bedre alternativ for en sunset drink.

    bk.asia-city.com/nightlife/bangkoks-best-outdoor-bars

    Om du skal være lenger i Bangkok, så anbefales et Rabbit Card.

    Mer om transport i byen.
     
    Last edited: 05. april 2019
    Baldrick and Insomnia4u like this.
  10. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,823
    Likes mottatt:
    2,404
    Bonuspoeng:
    113
    Helt enig, unngå Labua. Har vært på flere andre og mange har flott utsikt og bedre priser. Har man dårlig tid bør en velge de som ligger i nærhet til BTS.
     
  11. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Dave Stamboulis har det mange vil anse som drømmejobben. Han er en profesjonell fotograf som blant annet tar "verified photos" for TripAdvisor.

    Han loffer periodisk rundt på hotell og resorts i Sørøst-Asia og knipser bilder. Med tanke på hvor viktig TripAdvisor er for overnattingssteder i disse dager, kan du tenke deg innsatsen hotellet legger ned for at han skal få et bra opphold.

    Sweet stilling (kanskje noe for våre forum-fotografer å tenke på).
    Har møtt Dave et par ganger. Her en artikkel om Bangkok:

    lesstraveledworld.com/thailand/my-bangkok

    Skulle du få tak i den, så er "Bangkok Inside Out" den boken som forklarer byen og kulturen overlegent best. Boken er over 10 år gammel men fortsatt genial og spot-on.

    bokkilden.no/produktId=1395533
    amazon.com/Bangkok-Inside-Out-Daniel-Ziv
     
    Upsaker liker dette
  12. RoadKing

    RoadKing Helt hekta

    Innlegg:
    15,594
    Likes mottatt:
    32,412
    Bonuspoeng:
    293
    Syns TripAdvisor har tapt seg i den senere tid, det er blitt mer og mer fokus på salg av alt som har med reise å gjøre og stadig vanskeligere å finne fram til informasjon om destinasjonen.
     
  13. Brunello

    Brunello A heart's a heavy burden

    Innlegg:
    733
    Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    Noen oppdaterte restaurant-tips? Hvor får man forresten den beste gatematen?
     
  14. olekvi

    olekvi Aktivt Medlem

    Innlegg:
    418
    Likes mottatt:
    540
    Bonuspoeng:
    93
    Veldig enig, og jeg har i stor grad gått over til å bruke http://wikitravel.org/en/Main_Page i kombinasjon med google-søk hvor jeg filtrerer bort TripAdvisor-treff ..
     
    Insomnia4u, Edvard and RoadKing like this.
  15. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Mark Wiens har full kontroll på gatemat i Bangkok (og Tokyo, Singapore).
    Han er referansen, følg hans fotspor.

    eatingthaifood.com
    youtube.com/user/migrationology

    Bangkok Fatty og hungryinbangkok (gammel blog) har også noen bra tips.

    For vanlige restauranter: bk.asia-city.com/restaurants

    TripAdvisor har aldri vore en bra guide. Jeg har alltid sett på tjenesten som en review site for restauranter og hotell. Men app-funksjonen jeg liker er "I nærheten" og kategori (med filter Best i nærheten), så åpne kartet. Fin for å finne restauranter og ting å gjøre i nabolaget.

    [​IMG]
     
    Last edited: 05. april 2019
    Insomnia4u, funkenstein and Brunello like this.
  16. Trembler

    Trembler Nytt Medlem

    Innlegg:
    34
    Likes mottatt:
    9
    Bonuspoeng:
    8
    Ankommer BKK i med SQ i C på lørdag, noen som vet om jeg har tilgang til fast track på immigration?
     
  17. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Ja, du får kort fra cabin crew.
     
    Trembler liker dette
  18. ccurrahee

    ccurrahee Helt hekta

    Innlegg:
    9,506
    Likes mottatt:
    34,371
    Bonuspoeng:
    293
    Rapport fra spisestedet Bo.Lan i Bangkok.
     
  19. funkenstein

    funkenstein Senior Medlem

    Innlegg:
    1,007
    Likes mottatt:
    6,423
    Bonuspoeng:
    183
    Hei! Jeg ankommer BKK i påskeuken, og har ambisjon om å legge på meg et par-tre kilo i løpet av noen få dager.

    Har hørt/lest at søndags-bruncher på diverse hoteller er en god kilde til kalorier, men det er ikke lett å velge mellom alle tilbyderne.

    Er det noen som har anbefalinger til gode bruncher? Suksesskriteriene er: god mat, god champis, og (helst) noenlunde ålreit atmosfære (dvs: ikke skole-kantine).
    (Jeg bor på Plaza Athenee, men er ganske mobil. I alle fall før brunchen...).
     
    pineapple_juice liker dette
  20. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,823
    Likes mottatt:
    2,404
    Bonuspoeng:
    113
    De fleste 5* har en god brunch, så det blir opptil deg hva du velger om ikke prisen spiller noen rolle. Her er et utvalg av anbefalinger:

    http://www.bangkok.com/magazine/top5-sunday-brunch.htm

    http://bk.asia-city.com/restaurants/article/best-hotel-brunch-bangkok
     
    funkenstein and milehigh like this.

Del denne siden