Bangkok, the city of angels :)

Tråd i 'Reisemål' startet av SASDC8, 04. okt 2013.

  1. Hypern

    Hypern Senior Medlem

    Innlegg:
    509
    Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    Kan noen gi tips på et sted som serverer god og
    billig øl i Bangkok. Synes 150-200 baht er for mye i forhold til hva prisnivået i Bangkok burde ligge på.
     
  2. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,922
    Likes mottatt:
    6,660
    Bonuspoeng:
    183
    NANA PLAZA 120 thb :p
     
  3. Hypern

    Hypern Senior Medlem

    Innlegg:
    509
    Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    Da får man vel tilleggsavgift på jenter eller ladyboys på ganske mye. Ikke interessert :p
     
  4. mariusbb

    mariusbb Senior Medlem

    Innlegg:
    561
    Likes mottatt:
    1,057
    Bonuspoeng:
    93
    Anbefaler på det sterkeste Zuma Restaurant.
    Japansk mat, helt fantastisk! En ting er selve kvaliteten og smakene på maten, men også hvordan de presenterer den - er rene kunstverk. Finnes i flere byer, kun prøvd i Bangkok og Dubai. Velg litt forskjellige retter (black cod er et must!), og bestill en drink eller to og kos deg! :) Er ikke akkurat billig, autentisk thai-mat som du kanskje er ute etter, men hvis du går lei av det, så bestill bord her ;)
    (PS: I Dubai bør du spørre om bord i bar/lounge-området i 2. etg)
     
  5. BangkokBob

    BangkokBob ThailandTur.no

    Innlegg:
    372
    Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    Her selvfølgelig :cool:http://www.bangkok.com/magazine/cheap-charlie.htm
     
  6. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Ler godt hver gang jeg ser denne tråden poppe opp: City of Angels... L O L :p
     
  7. BangkokBob

    BangkokBob ThailandTur.no

    Innlegg:
    372
    Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    Hvorfor ler du? Det Thailandske navnet på Bangkok (Krung Thep) betyr faktisk City of Angels :p
     
  8. Hypern

    Hypern Senior Medlem

    Innlegg:
    509
    Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    Da har man prøvd gatematen i Bangkok for første gang i Chinatown. Det virka som stedet lokalbefolkinga valfarter til - folk stod i kø foran trallene for å få mat. Fant et sted hvor jeg så betjeninga brukte hansker og det var mange lokale som satt der. Velsmakende som bare det selv om jeg ba om takeaway da jeg ikke var sulten akkurat da. DA jeg kom tilbake til hotellet var jeg sulten nok så ble litt lunken men synes det smakte.
     
  9. Hypern

    Hypern Senior Medlem

    Innlegg:
    509
    Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    Kan også legge til tips om pizza: Palo Pizza ved Asok selger veldig bra pizza. For å være helt ærlig noe av det bedre jeg har smakt med skikkelig sprø bunn.
    http://www.palapizzabangkok.com/
     
    BangkokBob liker dette
  10. Hypern

    Hypern Senior Medlem

    Innlegg:
    509
    Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    Forresten kan jeg informere om at ved ankomst BKK er det nytt opplegg. Det står ikke lenger noen og skriver noe på en lapp. Man trykker på knappen som en kølapp og får tildelt en sjåfør. Litt irriterende da man må deale med sjåføren for retninger (ha telefonnummer til hotellet lett tilgjengelig er tipset) - og noen sniffer lim.
     
  11. tommy777

    tommy777 Founder

    Innlegg:
    4,749
    Likes mottatt:
    6,448
    Bonuspoeng:
    183
    Hva med å bruke AOT som koster det samme som en person med flytoget?

    http://www.aot-limousine.com/web/
     
  12. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,823
    Likes mottatt:
    2,404
    Bonuspoeng:
    113
    Bruker som regel dem, anbefales. De gir kvittering, og har bilbelter som fungerer.
     
  13. BangkokBob

    BangkokBob ThailandTur.no

    Innlegg:
    372
    Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    Samme pris som flytoget??
     
  14. Hypern

    Hypern Senior Medlem

    Innlegg:
    509
    Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    ¨
    Det er nok feil. Kostet vel ikke mer enn 30-40 Baht med toget.
     
  15. BangkokBob

    BangkokBob ThailandTur.no

    Innlegg:
    372
    Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    Jepp, jeg betaler 35 THB inn til Makkasan ;)
     
  16. Origo

    Origo Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    2,711
    Bonuspoeng:
    113
    Akkurat ferdig med en god middag på Long Table.
    Dinner-with-a-spectacular-view!
    Middagspakke med 3 forretter, 3 middagsretter og desserter (1390 bath, minimum 2pax). Anbefales (bestill gjerne bord "ved kanten" for best utsikt). Ca 10-15min spasertur fra Radisson Blu.
     
  17. BangkokBob

    BangkokBob ThailandTur.no

    Innlegg:
    372
    Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    1390 THB pr pers ja?
     
  18. VirreVapp

    VirreVapp Aktivt Medlem

    Innlegg:
    370
    Likes mottatt:
    859
    Bonuspoeng:
    93
    Ser ut som vi pga flight change får 9 timer "ufrivillig" I Bangkok. Returen fra BKK har blitt flyttet til nattflyging med Thai, jeg la mye innsats I å finne dagfly I og med at vi reiser på First, selv om det medførte en hotelovernatting I Frankfurt på hjemreisen. Nå blir det da laaaang tid I Bangkok istedet(vi starter returen I KUL) og hotellet I Franfurt er "tap" da jeg ikke får refundert de pengene :-(
    Så hva gjør man I Bangkok I 9 timer? Har hørt mye ille om Taxi kjøring der, slitsomme sjåfører som skal kjøre deg innom onkels butikk etc etc..
    Men om SAS Tallin ikke klarer å ordne dagfly, da med LH i First ser det ut til at vi er F&/%&%¤# med denne lange ventetiden I BKK...
     
  19. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,116
    Likes mottatt:
    7,631
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg har ikke hatt noen store problemer med taxi i Bangkok. Alltid noen som nekter å kjøre på taksameter når man er utenfor store turistfeller, men ellers har mine erfaringer vært fjell.

    Klart, setebelte hadde vært kjekt når karen kjører 100 km/t på motorveien, men jeg har ikke dødd enda. Eventuelt er det bare å ta AirPort Rail Link til Makkasan eller Phaya Thai og så taxi derfra - det er vel så raskt som taxi hele veien hvis det er mye kø.
     
    watchaddicted liker dette
  20. watchaddicted

    watchaddicted Reisende fant

    Innlegg:
    1,940
    Likes mottatt:
    3,897
    Bonuspoeng:
    113
    Det går mest utover han som sitter foran deg :D

    Men når vi er inne på det, ønsker å booke bil i forkant når vi skal nedover til Hua Hin. Er det noen her som kan anbefale noen?

    Skal forøvrig videre fra Hua Hin til Koh Samui.. har sett på både buss+båt og bil med sjafør+båt/ferge. Tar gjerne imot anbefalinger her også :)
     
    Last edited: 20. juli 2015

Del denne siden