Bangkok, the city of angels :)

Tråd i 'Reisemål' startet av SASDC8, 04. okt 2013.

  1. BangkokBob

    BangkokBob ThailandTur.no

    Innlegg:
    372
    Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    Jeg har aldri tatt noe forebyggende med tanke på magen under mine opphold i Thailand. Jeg drikker mest vann fra disse stasjonene rundt om der du tapper opp i egne flasker du har med deg. Pris er vel ofte 1 THB pr liter, men jeg bor privat så da er det enklest. Eller så hadde det blitt store mengder med tomgods i heimen ;)

    Jeg har også svært sjelden problemer med magen, ca for ett år siden hadde jeg litt magesjau som ikke ville stoppe, kjøpte da noen kulltabletter og ting ordnet seg ganske raskt etter det.
     
  2. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Min erfaring er at det beste er å kjøpe evt "magemedisin" i Thailand, da det man får her i Norge ikke fungerer spesielt bra med den bakteriefloran de har der.
     
  3. Brunello

    Brunello A heart's a heavy burden

    Innlegg:
    733
    Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    Gammel Dansk. Kjøper alltid med meg en halvflaske fra TaxFree'n når jeg skal på tur. Det hjelper mot absolutt alt!
     
    SASDC8 liker dette
  4. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Min universalmedisin er Jägermeister. Kurerer også alt, inkludert (utsettelse av) dagen derpå.
     
    Bizflyer and SASDC8 like this.
  5. BangkokBob

    BangkokBob ThailandTur.no

    Innlegg:
    372
    Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    Gammel overtro det gutter :p (placebo)
     
  6. Brunello

    Brunello A heart's a heavy burden

    Innlegg:
    733
    Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    Jeg skal til Bangkok for første gang i august (messe). Bedre sent enn aldri. Til gjengjeld drar jeg tilbake i september (ny messe) og november, da skal jeg ha en drøy ukes ferie med innlagt svipptur til over til Kambodsja og Angkor. Jeg fant denne her http://bonusfeber.no/bangkok-bike-en-opplevelse-helt-uten-om-det-vanlige/ og ble ganske overbevist om at det vil jeg også prøve. Hotellene for anledningen er Radisson Blu Plaza Bangkok, Radisson Suites Bangkok Sukhumvit og til slutt Milennium Hilton Bangkok.

    Nå er jeg temmelig sikker på at ingen her inne på forumet noen gang har besøkt et så eksotisk og utilgjengelig sted som Bangkok, men jeg prøver å fiske noen tips allikevel. Om noen skulle ha gjort seg erfaringer som ikke fremkommer i denne tråden fra før, som knytter seg til hotellene eller sykkelturen (jeg er spesielt nysgjerrig på transporten i denne byen), eller som har tips til meg (neon av dere vet kanskje at jeg tar en del bilder, så jeg er særlig interessert i gode motiver som ikke nødvendigvis florerer på alle sider som finnes om Bangkok fra før). Jeg er dessuten opptatt av (og blogger om) fotokunst (www.F64Magazine.com), så om noen skulle ha dumpet borti noen gallerier som viser lokale fotografer, så hadde det vært morsomt å høre mer om.
     
  7. Travellingalf

    Travellingalf Ut på tur - aldri sur InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    5,685
    Likes mottatt:
    10,234
    Bonuspoeng:
    293
    Så lenge det fungerer så må det gjerne være både overtro og placebo for min del ;)
     
    EndreD, BangkokBob and vegardg like this.
  8. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Transport:

    Airport Rail Link, BTS Skytrain og MRT Metro kart:

    https://www.bts.co.th/eng/routemap.html

    Chao Phraya Express (elvebåten):
    chaophrayaexpressboat.com/en/services

    Anbefaler å bruke Tourist Boat for bedre plass og utsikt (60 THB).
    https://chaophrayatouristboat.com/

    Buss kan du hoppe over, med mindre du er veldig glad i å kjøre buss.

    Google Maps har fin oversikt og plan for kollektive ruter.

    Grab
    fungerer bra i Bangkok:

    https://www.grab.com/th/en/car/

    Noter at tidene appen oppgir for henting og ETA fort kan ganges med 3 ved trafikk.
    Varierende engelsk- og lokalkunnskaper blant sjåførene.

    For vanlig Taxi kan du bruke GrabTaxi.

    Dersom drosjesjåføren er grei, ikke råkjører (for mye) er våken og har på AC – så gir jeg alltid generøst med tips. Bangkok er en av de billigste storbyene i verden å ta drosje.

    Om du skal være lenger i Bangkok, så anbefales et Rabbit Card.

    Paraply er fint å ha med når du går ut for dagen i august og september.

    Les Bangkok Post papirutgave og BK Magazine for oppdatert oversikt over events og galleri/utstillinger. Thai Photo Tips.

    Noen forslag på fancy overnatting.
     
    Last edited: 05. april 2019
  9. Brunello

    Brunello A heart's a heavy burden

    Innlegg:
    733
    Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    Flott, takk for hjelpen!
     
  10. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Ellers så kan det jo nevnes at Radisson Blu Plaza er det beste Radisson hotellet jeg har bodd på :) Utmerket Italiensk restaurant har de på toppen også, samt en god beliggenhet lags Sukhumvit som er 5 min tassing unna BTS/MRT stasjonen på Asok. Dersom du får lyst på billig og god Thaimat, ligger en av mine favoritter på andre siden av gaten ved Asok stasjonen. Resturanten heter Suda og har servert turister, SAS crew og lokale i 30 + år.

    Og om du skulle vær i tvil så er BTS/MRT måten å komme seg rundt i Bangkok på :)
     
    Last edited: 07. juni 2015
    Brunello and Origo like this.
  11. Hypern

    Hypern Senior Medlem

    Innlegg:
    509
    Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    Hm nå har jeg jo atter en gang Concierge status så det kan jo kanskje være aktuelt.
     
    Brunello liker dette
  12. Origo

    Origo Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    2,712
    Bonuspoeng:
    113
    Skal også til Bangkok for første gang. Qatar tilbudet og 6 døgn på Blu Plaza er bestilt i juli. Skal prøve Suda @SASDC8 :)
    Mye god info fra @Edvard også ser det ut til...
     
    SASDC8 and Brunello like this.
  13. Brunello

    Brunello A heart's a heavy burden

    Innlegg:
    733
    Likes mottatt:
    1,331
    Bonuspoeng:
    93
    Det gjør det jo litt ekstra spennende, er det noen som har erfaringer med oppgradering på Radisson-hotellene i Bangkok, tro?
     
  14. Hypern

    Hypern Senior Medlem

    Innlegg:
    509
    Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    Min erfaring med Radisson hoteller i Asia er at dette er noe de kan. Shanghai, Doha og Dubai er vel mine referanser der. I Shanghai fikk jeg tom to drikkebonger til baren.
     
    Brunello liker dette
  15. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Fikk ikke på Plaza sist, men det er ikke så rart da jeg hadde booket deres største Suite (da den var billigere enn dobbeltrom) ;) De har også lounge så funger ganske så bra, med greit utvalg av mat og drikke under evening cocktails :)
     
    Brunello liker dette
  16. Origo

    Origo Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    2,712
    Bonuspoeng:
    113
    Bestilte for en stund siden: "Splendid Holiday" deal med "20% discount off the Best Available Rate" via CC.
    Enda noe rimeligere priser nå ser det ut for.
    Ser også ut som det er en god del bedre priser på hotels.com/booking.com enn på Radisson/CC
    Lønner seg vist ikke å bestille tidlige tilbud... :oops:
     
  17. Hypern

    Hypern Senior Medlem

    Innlegg:
    509
    Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    CC har prismatch garanti så er bare å klage.
     
  18. Origo

    Origo Senior Medlem

    Innlegg:
    1,247
    Likes mottatt:
    2,712
    Bonuspoeng:
    113
    Takk, men gjelder dessverre bare innenfor 24t...
     
  19. BangkokBob

    BangkokBob ThailandTur.no

    Innlegg:
    372
    Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
    Angående toget fra flyplassen og inn til Bangkok sentrum så er det kun City Line som går for øyeblikket. Er visst noe etterslep på vedlikehold som gjør att hurtigtoget er ute av drift på ubestemt tid.

    Jeg tar forøvrig alltid toget inn til byen i fra Suvarnabhumi, går av på Makkasan og så tar undergrunn(MRT) videre til min destinasjon. Liker det bedre enn taxi, tar dog taxi ellers i byen om det er det mest hensiktsmessige der og da. Og ja, kan trygt skrive under på att taxi er billig, starttaksten er 35 THB :)
     
    Brunello liker dette
  20. Hypern

    Hypern Senior Medlem

    Innlegg:
    509
    Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    Taxi er jo fint og koster jo normalt under 100 NOK, men jesus de kjører som noen skikkelige griser. 140 km/t og kanskje 10 meter avstand til bil foran på motorveien. Hadde samme opplevelse i Tehrean.
     

Del denne siden