Bangkok, the city of angels :)

Tråd i 'Reisemål' startet av SASDC8, 04. okt 2013.

  1. AndersB

    AndersB Reisende

    Innlegg:
    1,882
    Likes mottatt:
    1,038
    Bonuspoeng:
    113
    SASDC8 and Henning like this.
  2. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Høres ut som en nytt top tip for Bangkok! Skal teste den selv når jeg er der i november :)
     
  3. Hypern

    Hypern Senior Medlem

    Innlegg:
    509
    Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    Hvor skal jeg bo?
    Trivdes jo godt på Conrad den ene natta sist, men vurderer Lebua.. Har jo HHonors juksegull som akkurat rekker den tiden jeg skal dit. Eller skal jeg prøve nye Hilton på Sukhumvit?
     
  4. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,065
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Jeg skal på helgetur i april og hadde egentlig tenkt å booke Shangri-La, men endte opp med å booke Park Plaza Soi 18 i stedet, som hadde supergode anmeldelser på Tripadvisor. Kun 125 rom og relativt nytt hotell, i motsetning til Shangri-La med 800 rom. Ikke fullt så fancy og spektakulær beliggenhet, men tror jeg gjorde riktig valg der.
     
  5. Hypern

    Hypern Senior Medlem

    Innlegg:
    509
    Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    Men da har jo mitt Kløbb Carlson jukseconcierge gått ut ergo lite fordeler med det...
     
  6. Bjørn Helge

    Bjørn Helge Senior Medlem

    Innlegg:
    823
    Likes mottatt:
    570
    Bonuspoeng:
    93
    Har hørt at det er soft landing, slik at vi bare faller ned til gull. Og det er ikke uvanlig innen fly/hotell at statusen man hadde ved booking henger igjen. Vet ikke hvordan Club Carlson er der.
     
  7. Hypern

    Hypern Senior Medlem

    Innlegg:
    509
    Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    Uansett så var prisen på Park Plaza særdeles attraktiv i forhold til Conrad. Nå er det nok hotell i to forskjellige kategorier riktignok, men jeg ut i fra Tripadvisor ble jeg nesten solgt.
     
    Herlov liker dette
  8. Ruby

    Ruby Super-veteran

    Innlegg:
    1,922
    Likes mottatt:
    6,660
    Bonuspoeng:
    183
    Dersom du velger Lebua, må d bli TOWER CLUB. Jeg bodde der for et år siden, litt usentralt men ganske fett på restaurantene og i skybaren der.
    Se egen artikkel fra hotellet :)
     
  9. Hypern

    Hypern Senior Medlem

    Innlegg:
    509
    Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    Tror faktisk jeg nesten går for Park Plaza selv om Lebua er spektakulært. Hehe. Så får man satse på at man ikke får Bangkok (Delhi) belly eller no sånt tøys. Men har jo spist på det jeg vil kalle suspekte steder i Kina uten noe problem, så hvorfor skulle ikke Bangkok være det samme? :p
     
  10. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,115
    Likes mottatt:
    7,631
    Bonuspoeng:
    183
    Mye god mat på helsuspekte steder i Bangkok! Spiste her, og ble ikke dårlig i det hele tatt. Kjempegod mat og kostet vel en femmer.
    [​IMG]

    Grei middagsunderholdning også, når toget passerer og alle skal prøve å snike seg over rett før.
     
    watchaddicted and Hypern like this.
  11. Hypern

    Hypern Senior Medlem

    Innlegg:
    509
    Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    Det ser ut som mat som jeg kan ete. De vil jo neppe matforgifte sin egen befolkning så reglen om at der hvor du ser lokale mennesker så er det nok ok. :) Neida greit å ikke være så paranoid rundt det. For min del så overlever jeg fint en mageinfeksjon eller to. Så lenge man har øl og det kan man umulig ødelegge (øl med bakterieangrep kjenner man smaker katteurin) så er jeg fornøyd. Som sagt aldri hatt noe problem i Kina - både Beijing og Shanghai overlevde man fint.
     
  12. Snacky

    Snacky King's Advisor

    Innlegg:
    324
    Likes mottatt:
    255
    Bonuspoeng:
    63
    Jeg kan absolutt anbefale Park Plaza Soi 18. Jeg har bodd der en tre-fire ganger selv, og har alltid blitt tatt veldig godt imot som CC Gold (og nå i det siste også som Silver). Rommene er fine, store nok og alltid plettfire ved ankomst. Badet er romslig og med god standard. Oppgradering til romsligere hjørnerom, velkomstgave, early check-in, late check-out etc. har vært konsistent, uavhengig av Gold eller Silver status. I forhold til prisen, er dette hotellet et svært godt valg hvis beliggenheten passer den enkelte.


    Snacky
     
    Herlov liker dette
  13. SASDC8

    SASDC8 Senior Medlem

    Innlegg:
    1,369
    Likes mottatt:
    1,526
    Bonuspoeng:
    113
    Ville også vurdert Radisson Blu på Sukhumvit. Sansynligvis det beste Radisson hotellet i kjeden, med god service og en meget bra beliggenhet :)
     
  14. Herlov

    Herlov Poengsanker InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    2,065
    Likes mottatt:
    5,991
    Bonuspoeng:
    183
    Da er det snart klart for avreise til Bangkok. Hvilke råd er det folk gir når det gjelder forebygging av magetrøbbel? Jeg har normalt ikke noen spesielt ømfintlig mage. Kun flaskevann er greit. Bør jeg ta noen tabletter eller slikt før og/eller under oppholdet?
     
  15. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
  16. John in The Tower

    John in The Tower Senior Medlem

    Innlegg:
    904
    Likes mottatt:
    1,181
    Bonuspoeng:
    93
    Har også booket Park Plaza for ei natt om en uke. MR med EK. Snakefarm og streetfood, eller hva sier du Herlov :)
     
    Herlov liker dette
  17. Henrik

    Henrik Hellas-sympatisør

    Innlegg:
    2,115
    Likes mottatt:
    7,631
    Bonuspoeng:
    183
    Opposite Mess Hall kan anbefales på det varmeste hvis dere vil ha skikkelig god mat. Hyggelig liten sjappe, prisene er ikke helt avskrekkende og uformell og god stemning. Eieren er også veldig hyggelig.

    Water Library som er nevnt i en av linkene til Edvard er også konge. Jeg spiste på Chamchuri, og selv om beliggenheten med inngang via et kjøpesenter ikke er den mest sjarmerende var det nydelig mat. 1881 by Water Library er veldig mye hyggeligere priset, og hadde også kjempegod mat! Etter å ha festet fra midt på dagen til midnatt på en takterasse i nærheten var det 1881 by WL et veldig kurant sted å spise litt mat.

    Quince er solid for lunsj hvis du er i nærheten. Ligger ved Sukhumvit Rd. ved siden av en del ambassader, så forholdsvis sentralt plassert. Finest å spise ute der.
     
    Last edited: 19. april 2015
    John in The Tower and Edvard like this.
  18. Imightreallylikeskiing

    Imightreallylikeskiing Nytt Medlem

    Innlegg:
    1
    Likes mottatt:
    0
    Bonuspoeng:
    1
    Jeg fikk kun problemer når jeg (litt bedugget) på kvelden bestemte meg for burger på et sted som åpenbart ikke lager mye burger. Da de hentet kjøttet i en fryser burde jeg jo ha ombestemt meg, men den gang da.
    Er det streetfood så er nok fersk, lokal mat your best bet. Tok heller ingen tabletter, og har klart meg fint bortsett fra nevnte opplevelse :)
     
  19. BangkokBob

    BangkokBob ThailandTur.no

    Innlegg:
    372
    Likes mottatt:
    137
    Bonuspoeng:
    43
  20. Hypern

    Hypern Senior Medlem

    Innlegg:
    509
    Likes mottatt:
    181
    Bonuspoeng:
    43
    Det er jo viktig å vite at de aller fleste ikke er ute etter å matforgifte folk og at i en del tilfeller så reagerer fordøyelsessystemet på mat man vanligvis ikke spiser i det hele tatt uten at det nødvendigvis er noe galt med selve maten.
     

Del denne siden