Bangkok, the city of angels :)

Tråd i 'Reisemål' startet av SASDC8, 04. okt 2013.

  1. artanis

    artanis Senior Medlem

    Innlegg:
    690
    Likes mottatt:
    2,101
    Bonuspoeng:
    93
    Får vel slenge inn enda en "skal jeg gidde å dra til Bangkok" post.

    På ferien vår i desember, lander kl. 1525 med TG476 fra SYD, før vi skal videre med TG924 til MUC kl 0050. Det gir oss snaue 9.5 timer layover. Har aldri vært i Bangkok før så vet ikke om det er verdt å dra inn til byen midt i verste rushtid? Blir det bare å sitte 2 timer i køkaos før vi omtrent må snu å reise tilbake igjen?

    Er det kanskje like så greit å bare slappe av i first loungen? Få oss en massasje, spise og ta ting med ro. Regner med at vi kanskje er litt mettet etter ferien.
     
  2. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    insideflyer.no/forums/transit-i-bangkok-råd-og-tips-samletråd

    Har du lyst til å ta en tur inn til byen på transit, ta en tur inn til byen. Har du lyst til å bli på flyplassen, bli på flyplassen. Er det mer logistikk og jobb å dra inn til en by (dvs. et land)? Ja. Skjer det noe spesielt på en internasjonal flyplass/lounge du ikke har opplevd før? Trolig ikke. Det er helt opp til hva du og reisefølget føler for.
     
    Last edited: 05. april 2018
    Insomnia4u and artanis like this.
  3. mariusbb

    mariusbb Senior Medlem

    Innlegg:
    561
    Likes mottatt:
    1,057
    Bonuspoeng:
    93
    Ikke noe problem å unngå trafikken! :)
    Tar temmelig nøyaktig 30 min med "flytoget" fra flyplassen og til byen. Derfra kan du gå rundt og utforske litt osv. Vær obs på at trafikken er et helvete i Bangkok, så sikt deg inn mot Skytrain når du skal bevege deg større avstander, som går vært 5. minutt over store deler av byen. Flytoget går tilbake igjen fra en skytrain-stasjon, så burde gå fint.
    Jeg synes 9 timer er ALT for lenge i loungen der, og ville dratt inn til byen og vært tilbake på flyplassen i 21-tiden.
     
    artanis liker dette
  4. Stuttfeiten

    Stuttfeiten Veteran InsideFlyer Ambassadør

    Innlegg:
    3,416
    Likes mottatt:
    18,397
    Bonuspoeng:
    183
    Ein kan sove veldig godt på kvileromma i loungen om de blir der. Der er skinnbenkar (blanding av Chesterfield og legekontor), teppe, pute og ein stol. Romma er også stille, eg sov utan øyreproppar.

    IMAG4160.jpg
     
    Edvard, artanis and Insomnia4u like this.
  5. funkenstein

    funkenstein Senior Medlem

    Innlegg:
    1,014
    Likes mottatt:
    6,506
    Bonuspoeng:
    183
    Etter å ha forsøkt noen turer i C, og et par i F, har man visst blitt litt bortskjemt med å slippe unna køer på flyplassene rundt om.

    Nå står BKK for tur, og denne gang prøver vi et par nye selskaper: Austrian på vei ned (lander vel ca 11:00), og Swiss hjemover, begge i C.

    Har dessverre fått en snikende mistanke om at disse selskapene ikke har noe fast track-tilbud, hverken på immigration eller på security etter check-in (mens f.eks SQ gir egne vouchers for fast track).

    Er det korrekt oppfattet at OS/LX ikke gir tilsvarende service for sine biz-passasjerer i BKK?
     
  6. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,839
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    Hva baserer du dette på? Meg bekjent gir de fleste selskap vouchers til fast-track på Suvarnabhumi. Ville nok blitt svært få Business-kunder hos OS/LX om de ikke tilbydde dette.

    Thai har en egen separat for C/F-pax, og passasjerer i andre selskap som reiser C må dele en fast-track plassert ca under trappen sammen med crew, rullestolbrukere osv. Men fremdeles ganske kjapp i forhold til den vanlige med lange køer.
     
    funkenstein liker dette
  7. funkenstein

    funkenstein Senior Medlem

    Innlegg:
    1,014
    Likes mottatt:
    6,506
    Bonuspoeng:
    183
    Mistanken er basert på interweb, men jeg har da kanskje gjort noen uheldig formulerte googlinger (smittet av en worst case-mentalitet...).
    Uansett tar jeg gladelig imot denne beroligende info'en, jeg stusset også over hvordan selskaper kunne tiltrekke seg business-trafikk uten slikt tilbud.

    Edit/oppdatering: for å redusere den smule usikkerhet jeg skapte med mitt spørsmål for noen dager siden: kan nå bekrefte at OS og LX gir Premium lane vouchers til sine passasjerer i C.
     
    Last edited: 16. juni 2018
    Travellingalf liker dette
  8. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
  9. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Skal til Bangkok i slutten av mars, og ser etter hotell.
    I utgangspunktet eit luksus 5* hotell eller lignande som er sentralt plassert. Executive lounge er ikkje krav, men synes ofte det er kjekt.

    Eg finn ein del hotell på Expedia, som eg har tenkt til å bruke til booking, (gold etc og eg har mykje poeng og treng +Reward hotell) Men slit veldig med å klare å velge ut område. Veit me bør være nær tbane/skytrain, men har ikkje vore der før og klarer ikkje heilt forstå dimensjonene.
    Desse er oppe til vurdering:
    - Tower Club at Lebua, litt usikker på plassering og slitasjen på hotell. Føler det er litt "turistfelle"
    - The Okura Prestige, ser fantastisk ut, litt dyrere, og er plasseringa bra?
    - Shangri-La ser fantastisk ut, er det så bra og kva med plassering. Ikkje +VIP
    - Lancaster Bangkok har fantastisk pris, 4,8 på expedia, men virker som ligg litt off. Men det ser ut som om folk synes det er greit å kjøre tog eller taxi?
    - U Sukhumvit Bangkok, Veldig god pris, ingen lounge, men billig frukost
    -Elles er Avani+, Antari Riverside. Anantara og Amara med(Liker A:)

    Busjett 1500 per natt plussminus
     
    Satyv liker dette
  10. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,839
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    Det er to områder de fleste velger: Enten Sukhumvit eller ved elven. De fleste bedre hotell har shuttlebåt over til BTS om de er på motsatt side.

    Shangri-La er vel anbefalt av de fleste. Holder en knapp på denne.

    Ellers er Hilton Sukhumvit bra om du har et gullkort der eller får en god pris. Utrolig gode senger. Et annet tilsvarende er Grand Hyatt Erawan på tilbud.

    Bruk BTS, unngå taxi i rushtrafikken 17-21. Enkelte områder har tett trafikk hele døgnet, som Silom (nær Shangri-La) og enkelte steder i Sukhumvit.

    Lebua er etter min mening oppskrytt. Finnes mange andre rooftop med tilsvarende utsikt og bedre lokalisert mht trafikk.
     
    ValdresBjarne liker dette
  11. ina

    ina Senior Medlem

    Innlegg:
    556
    Likes mottatt:
    1,282
    Bonuspoeng:
    93
    Svært fornøyd med Conrad Bangkok (hører til HIlton) da jeg var der i begynnelsen av December, se bilder av hotell og mat i posten min «5 mnd».
    Fikk diamant fordeler. Veldig god mat i Executive Lounge.
    Kjøpte rom under APAC salget, og kostet da litt over tusen/natt, definitivt verdt pengene, flott spa og stort svømmebasseng.
    Veldig sentral, du kan gå til sentrale shoppingsentre i Siam derfra.

    Jeg har lest at Hilton kommer til feire 100 års jubileum i mai i år, og kommer til tilby noe spesielt i forbindelse med salget, jeg ville meldt meg på mailinglista og fulgt med om det kommer noe salg i nærmeste fremtid.
     
    Insomnia4u, Satyv and ValdresBjarne like this.
  12. EC7

    EC7 Medlem

    Innlegg:
    70
    Likes mottatt:
    92
    Bonuspoeng:
    18
    Har bodd på Banyan Tree etpar ganger, flott hotell med bra lounge og rooftopbar. Hilton Millennium er også ok, men dårlig lounge. Samme med Sheraton på andre siden av elven. Skal prøve Tower club at Lebua om en ukes tid
     
    ValdresBjarne liker dette
  13. Darkcho

    Darkcho Veteran

    Innlegg:
    2,394
    Likes mottatt:
    3,333
    Bonuspoeng:
    113
    Bodde på Banyan tree forrige gang. Store fine rom og flott rooftop. Bangkok er full av topp hoteller, her er det bare til å velge etter egne preferanser. Forrige gang bodde vi på Radisson Blu Royal som også leverte varene til en hyggelig pris.
     
    ValdresBjarne liker dette
  14. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Takk for gode råd.
    Nokon som har erfaring med Lancaster? Nytt i 2017 og skal ligge i bydelen Asoke/Huai Khwang. Gratis shuttle til skytrain stasjon
     
  15. phileas

    phileas «Thanks upgrade»

    Innlegg:
    647
    Likes mottatt:
    2,944
    Bonuspoeng:
    93
    Har bodd noen ganger på Shangrila ved elven og syntes det har det fineste utendørs pool og relax område i Bangkok. Restaurant og barområdet er svært stort med strålende service. Club rommet jeg hadde var ikke helt oppdatert. Ligger kun 10 min gange fra nærmeste skytrain hvor du enkelt kommer deg rundt til hele byen. Bodde sist på Waldorf og syntes det var flott men bassengområdet var ikke allverdens. Conrad er også supert men har mye skygge ved poolen. Til gjengjeld serveres det svært god vin i clubloungen som ligger flere hakk over Hilton Sukhumvit. Dersom du er villig til å betale litt ekstra så er park hyatt i nærheten av Conrad et nesten helt nytt hotell som ligger på toppen av et stort shoppingsenter et svært godt alternativ. Ps, skulle du velge hotell ved Sukhumvit så kan du få adgang til ressorten på Shangrila ved å kjøpe adgang til spaet.
     
    Last edited: 10. febr 2019
  16. Satyv

    Satyv Senior Medlem

    Innlegg:
    524
    Likes mottatt:
    1,273
    Bonuspoeng:
    93
    Skal bo to netter i Bangkok fra 11 til 13 mai. Har platinum hos Radisson og diamond hos Hilton. Ser det er endel spennende hoteller nevnt allerede som kan være aktuelle. Hvis pris ikke er noe tema, hvilket hotell bør vi velge? Usikker på hvilke av de to kortene mine som kan gi best oppgradering der. Sentral beliggenhet i forhold til party er en fordel! Gjerne en bra rooftop bar med basseng på hotellet også. @animals
     
    animals liker dette
  17. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Då vart det 1 soveroms suite på Banyan Tree Bangkok for 5900 kr for tre netter! (Også dobbel verdi av poeng, så fekk 2000 kr av dette også!)
    Klarte ikkje bad med glass inn til soverom på Lancaster, og det blei litt for mykje hangover og wannebe over Lebua...

    Er det innafor å ta tog frå Bangkok sentrum og ut til flyplassen når ein skal fly TG-F, eller må ein ta en finere bil? Eventuelt tog og Tuktuk til fyrsteklasse check-in?
     
    EC7, Satyv and NoLimit like this.
  18. holmen

    holmen "Ung" og "lovende"

    Innlegg:
    16,904
    Likes mottatt:
    57,552
    Bonuspoeng:
    293
    Det er et godt spørsmål!
    Jeg brukte AOT Limousine, det kostet omtrent 450 kr fra flyplassen til Radisson BLU Plaza, Sukhuimvit. Det var meget behagelig i en BMW 7-serie.
     
  19. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,839
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    Banyan Tree ligger ikke i umiddelbar nærhet til MRT/BTS, så ta taxi eller AOT. De har i ulike priskategorier, en Isuzu koster deg bare 1050THB. Ofte er det lang kø på taxistand. Bestiller du Grab kan du fort få en kjip Pick-up. Har skjedd meg tre ganger.

    IMHO er det bare et poeng å ta toget for å spare tid/unngå rushtrafikk ved korte transitstopp. Ofte må en stå og det er trangt. Lite komfort over det når man kommer fra F :)
     
  20. ValdresBjarne

    ValdresBjarne Om eg går på jakt? Ja, bonusjakt

    Innlegg:
    3,241
    Likes mottatt:
    9,350
    Bonuspoeng:
    183
    Banyan Tree har tuk-tuk-shuttle til MRT og BTS, men ser ut som om det er kvar time, så me må nok ta litt drosje.
    Kjem frå Biz(Eva), så då føles det ikkje så ille å stå på toget...
     

Del denne siden