Bangkok, the city of angels :)

Tråd i 'Reisemål' startet av SASDC8, 04. okt 2013.

  1. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,228
    Likes mottatt:
    5,089
    Bonuspoeng:
    183
    Ehhhh nei, ikke spesielt kravstor eller spesielle preferanser gitt. ;)
     
  2. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,442
    Likes mottatt:
    3,277
    Bonuspoeng:
    113
    Waaat?? Hadde 9 legs med TG i 2019, 8 i C og ett i F. Helt outstanding fly, crew og mat. Faktisk mye bedre enn et par legs med SQ samme år.

    Eksempel på mindre surt crew og stusselig mat:

    Tg1.jpg Tg2.jpg :
     
    Maggie, watchaddicted, EndreD and 2 others like this.
  3. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,228
    Likes mottatt:
    5,089
    Bonuspoeng:
    183
    Som sagt - fløy eco ;)

    Og enig i at maten så bedre ut enn det vi opplevde med SQ i 2019. Selv om jeg var veldig fornøyd med SQ.
     
    Last edited: 22. sept 2021
  4. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,442
    Likes mottatt:
    3,277
    Bonuspoeng:
    113
    Ah - ok :) Booket faktisk eco til barna (voksne) til Thailand med TG til vinterferien i går. Jeg og madammen klarte å skaffe oss biz med LX. Satser på å få dem oppgradert 90 dager før avreise.
     
  5. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,228
    Likes mottatt:
    5,089
    Bonuspoeng:
    183
    Fungerer nok helt fint. Noen ganger er man bare uheldig. :)
     
  6. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,442
    Likes mottatt:
    3,277
    Bonuspoeng:
    113
    Ja, ser den. Men da må jeg nesten bare fortelle resten av historien til bildet over.

    Vi fortalte flyvertinnen at vi hadde 6-7 timer å slå ihjel i Bangkok. Hun var ferdig med skiftet sitt etter turen, dro hjem, skiftet og kom tilbake til flyplassen i sin egen privatbil. Kjørte oss til verdens kuleste bar som vi aldri hadde funnet på egen hånd, og tilbake til flyplassen før flyet gikk. Det var aldri tema å betale noe som helst. Hun spanderte faktisk øl(!). Skulle likt å se noen som topper den servicen :)

    Tg3.jpg
     
    Last edited: 23. sept 2021
  7. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,228
    Likes mottatt:
    5,089
    Bonuspoeng:
    183
    Wow! For en fantastisk historie! En sånn service gir jo TG lifetime good will.
     
    tobeornot999, Maggie and Rscott like this.
  8. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,839
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    Jeg har hatt mer enn 100 legs med TG i Y/C/F de siste 10+årene. Det er etter hvert mange rapporter på at deres softserviceprodukt varierer en god del mer enn andre. Det har jeg også fått merke, til og med i F.

    Likevel, jeg trives godt med TG og har hatt gullkort i selskapet noen år. Håper selvsagt at de klarer seg, men ser ikke bra ut nå.
     
    Jeanette and tobeornot999 like this.
  9. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,839
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    Back on topic: CCSA (De som egentlig bestemmer) bekrefter at 1.nov er aktuell dato for gjenåpning, så lenge 70%-grensen nås. Ettersom jeg registrerer er det første gang CCSA går ut med en dato.

    Det gjenstår å se hvordan reglene blir når hotellene skifter fra ASQ til SHA+ programmet, og hvilke restriksjoner som tilpasses Bangkok.
     
    tobeornot999, Jeanette and Edvard like this.
  10. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
  11. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Det er nå seriøs bevegelse i Thailand mot åpning for internasjonale turister.

    Karantenetid for vaksinerte er fra 1. oktober 7 dager (for hele landet). Om du flyr inn via et av Sandbox-områdene betyr dette at du kun trenger å bo på SHA+ hotell én uke.

    Du har frihet til å bevege deg innenfor provinsen i denne tiden og må ta to PCR-tester. Etter denne uken kan du dra hvor du vil i Thailand.

    Fra 1. november åpner også Bangkok, Chiang Mai, Hua Hun etc. under samme regler – ingen karantene (isolasjon) og kun reise innenfor godkjente provinser.

    Målet for vaksinasjon for november er 70% første dose i disse områdene.

    Du kan forvente publisering av nye regler fra myndighetene primo oktober.

    https://www.tatnews.org/thailand-reopening/
     
    Insomnia4u, EndreD and tobeornot999 like this.
  12. tobeornot999

    tobeornot999 Flying high

    Innlegg:
    3,760
    Likes mottatt:
    7,704
    Bonuspoeng:
    183
    Dette er virkelig gladnytt!

    Elsker Bangkok, og spesielt når det er kaldt hjemme i Norge.
     
    Edvard liker dette
  13. Edvard

    Edvard 一期一会

    Innlegg:
    4,174
    Likes mottatt:
    11,213
    Bonuspoeng:
    183
    Fra 1. november er det fri innreise uten karantene for vaksinerte turister fra Tyskland, USA, Singapore, Storbritannia og Kina. Flere land er under vurdering og liste kommer.

    Sandbox-opplegget (én uke med fri bevegelse) utvides til å inkludere Bangkok og Chiang Mai fra november. Phuket og Koh Samui kan du fly til i morgen, med norsk pass.

    Certificate of Entry (COE) via ambassade blir erstattet med «Thailand Pass» som ordnes online. Pris på PCR-test foreslått redusert til 1000 THB. Du må test ved ankomst og dag 6/7.
     
    Last edited: 14. okt 2021
    tobeornot999, Ruby, EndreD and 3 others like this.
  14. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,228
    Likes mottatt:
    5,089
    Bonuspoeng:
    183
    Da antar jeg transit via BKK vil være ok fra november.
     
  15. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,228
    Likes mottatt:
    5,089
    Bonuspoeng:
    183
    Javel? Da har jeg tungt for det, eller så var jeg ikke tydelig på at jeg mente innad i Thailand :) Fra linken du viser til fra TG:

    "For passenger Transfer to other Thailand destination at Bangkok airport(for example Phuket, Chiang Mai, Krabi, etc.)
    Passenger must stay 14days in Bangkok for COVID-19 quarantine.
    (Direct transfer to domestic flight is not allowed at Bangkok airport)"

    Og fra LH-linken:

    "Lufthansa customers can now transfer through Bangkok Suvarnabhumi International Airport between international flights only. It is currently not allowed to transfer onto domestic flights."

     
    Last edited: 14. okt 2021
  16. phileas

    phileas «Thanks upgrade»

    Innlegg:
    647
    Likes mottatt:
    2,944
    Bonuspoeng:
    93
    Veldig fristende å bestille en ferie med litt opphold i Thailand. En skal vel nesten 20 år tilbake i tid for å finne så hyggelige priser som nå på flere av de bedre hotellene i eks Bangkok (gjorde noen søk for sommer 22). Selv om en selv er vaksinert så er jeg fremdeles skeptisk til å feriere et sted hvor befolkningen ikke er i nærheten av å være vaksinert 70 prosent som oss i Norge. Igjen får vi bare håpe vaksineringen skyter fart i Thailands befolkning på ca 70 mil. Det er det militære som bestemmer og økonomien i Thailand er ikke særlig lys. Verdenssamfunnet må nok stille opp med ressurser om det skal bli mulig å farte rundt som «vanlig» blant de Asiatiske tigerlandene neste år. Vi får være optimister :)
     
    Rscott, Edvard and EndreD like this.
  17. Rscott

    Rscott Senior Medlem

    Innlegg:
    1,442
    Likes mottatt:
    3,277
    Bonuspoeng:
    113
    De hadde faktisk også mål om å vaksinere 70% av befolkningen innen utgangen av september, men de nådde ikke helt opp. Akkurat nå er det litt i overkant av 50% som har fått en eller to doser. Tenker at det begynner å hjelpe veldig på når vi nærmer oss nyttår.

    Coronavirus__COVID-19__Vaccinations_-_Statistics_and_Research_-_Our_World_in_Data.png
     
    Insomnia4u and phileas like this.
  18. Insomnia4u

    Insomnia4u Veteran

    Innlegg:
    2,839
    Likes mottatt:
    2,411
    Bonuspoeng:
    113
    CCSA bekrefter nå åpning 1.nov-31.des for foreløpig kun fem land, Norge er ikke blant dem: UK, US, Kina, Singapore og Tyskland.
    https://www.bangkokpost.com/thailan...tine-being-lifted-more-provinces-being-opened

    Tourist Authority Thailand (TAT), som ikke har noe reell makt, foreslo ca 16 lavrisiko-land.

    Blir spennende å se om kabinettet likevel åpner for flere enn fem.
     
  19. Jeanette

    Jeanette Veteran

    Innlegg:
    2,228
    Likes mottatt:
    5,089
    Bonuspoeng:
    183
    Edvard liker dette
  20. vsh

    vsh Nytt Medlem

    Innlegg:
    21
    Likes mottatt:
    16
    Bonuspoeng:
    3
    https://twitter.com/ThaiNewsReports/status/1448540679290834944

    Ser ut som et QR-kode system som ligner hva vi allerede har i europa, Norge er dog grått på kartet.

    -

    Noen som har dratt til Thailand nylig og kunne fortalt meg hvilken test som ble tatt i Norge?
    Har ingen lokale som tilbyr dette og dr.dropin har veldig mange alternativ.
     

Del denne siden